Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79960 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #240 skrivet: 2017-10-10, 19:30:26 »
"Full-sized Path of Exile content expansion". Vadå, alla atlaskartor i lila ton? Flera remixområden utan quester som man bara springer igenom? Flera microtransactions för att byta färg på en spell? Som sagt, ingen info, bara luddigt fluff än så länge.

Jag hade hellre sett att dom fixat en del praktiska saker, som t.ex en combat-log. Så man ser vad man dör av sjutton gånger i rad utan att fatta varför?
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #241 skrivet: 2017-10-11, 13:09:32 »
"Full-sized Path of Exile content expansion". Vadå, alla atlaskartor i lila ton? Flera remixområden utan quester som man bara springer igenom? Flera microtransactions för att byta färg på en spell? Som sagt, ingen info, bara luddigt fluff än så länge.

Jag hade hellre sett att dom fixat en del praktiska saker, som t.ex en combat-log. Så man ser vad man dör av sjutton gånger i rad utan att fatta varför?



Instämmer en combat logga borde finnas tycker jag, de skulle vara  intressant se bossarnas dps, och olika farliga monsters attacker.. De lite anledningen till jag inte kör HC i poe, just  därför att man ser inte vad man dör av, och som du säger så går ju dö 17 gånger på raken, även sitter med bra gear.


Förbättringar i systemen vore trevligt och  särskilt  "Craftingen behöver ses över då den känns alldeles för slumpmässig.



« Senast ändrad: 2017-10-11, 13:14:22 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #242 skrivet: 2017-10-11, 14:27:04 »
Om det är typ sockets du tänker på så GÅR det att t.ex att få exakt antal sockets på prylar, men då kostar det. Och då bara max 5 sockets.  Men jo, allt annat är för mycket RNG just nu.

Dessutom är det en överdriven jakt på länkade 6-sockets. Jag har spelat det är spelt ganska länge och bara hittat en 6L. Känns inte episkt att leta efter en tröja med sex hål.

En annan grej är Atlasen. Vilka kartor som droppas är också för mycket RNG. Just nu har jag brist på höglevelkartor, och det är bara jobbigt. Man borde få spela en grå version av en karta man har hittat, men det har jag sagt förut. Jo jag vet att man kan "ta bort" kartor från atlasen, men det känns bara omständigt. Och ja, jag vet att man kan sälja tre kartor för att få en högre tier, men det känns också bara onödigt.
« Senast ändrad: 2017-10-11, 14:30:36 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #243 skrivet: 2017-10-12, 09:53:35 »
Om det är typ sockets du tänker på så GÅR det att t.ex att få exakt antal sockets på prylar, men då kostar det. Och då bara max 5 sockets.  Men jo, allt annat är för mycket RNG just nu.

Dessutom är det en överdriven jakt på länkade 6-sockets. Jag har spelat det är spelt ganska länge och bara hittat en 6L. Känns inte episkt att leta efter en tröja med sex hål.

En annan grej är Atlasen. Vilka kartor som droppas är också för mycket RNG. Just nu har jag brist på höglevelkartor, och det är bara jobbigt. Man borde få spela en grå version av en karta man har hittat, men det har jag sagt förut. Jo jag vet att man kan "ta bort" kartor från atlasen, men det känns bara omständigt. Och ja, jag vet att man kan sälja tre kartor för att få en högre tier, men det känns också bara onödigt.




"Då kostar det  ja omkring 1500 orbs,  :rotflmao [size=78%] [/size] :headbang [/size].  Jag skulle vilja se en crafting som kräver matrial men  saker som man vet att man får om tillverkar det. De här slumpmässiga leder bara till att man tradar till sig de man vill ha, för chansen att sitta slumpa fram själv i en arkadmaskin är obefintlig. World of atlas kan man också diskutera bristerna i,   de finns mycket de kan förbättra i de här spelet. Frågan är om de gör något åt dessa saker eller jobbar med en uppföljare istället??  Jag ikon spelade igår, vi provade dungeon map tier 3 och jag blev one-shootad av bossen  och ikon också?   Här kommer de slumpmässiga in igen, man skall inte känna sig säker i bossfighter.  Du skall bli one-shootad så att man trycks ner lite granna, du gjorde fel!  du stod inte på rätt ställe helt enkelt,  och när bossen gör sin "attack med antal % av något slumpmässig damage då  dör man [size=78%] :hm [/size] [size=78%]


Ska bli kul se vad blir för expansion anyway  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #244 skrivet: 2017-10-12, 14:27:20 »
Jobbar på en uppföljare när denna går så bra som den gör? Knappast. Finns ingen större anledning. Förutom på ritbordet såklart. Dom har säkert en massa idér om PoE2, men vore ekonomiskt självmord att inte utnyttja dom resurser man plöjt ner i ettan.

Ja det händer att man blir one-shottad. Ibland kan man inte göra nått åt det. Men oftast beror det på att man saknar någon form av skydd, typ life/res/armor/evasion. Bara grajnda på m.a.o. Och det är riktigt som du säger, många gånger kan man klara sig om man känner till något, eller märker en liten detalj i fighten. Har varit med om det flera gånger. Vissa slutbossar har jag dött 25 gånger av, men nu kan jag klara mig utan att dö mot vissa av dom, med vissa figurer alla fall.

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #245 skrivet: 2017-11-03, 10:02:40 »



Idag annonserade GGG sin nya hemsida för Trade =)


https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2025871


Äntligen lägger GGG in   trading  hemsida,  dock en beta version än så länge, vi kommer säkert se  mer av avancerad funktioner som olika modes sökfunktioner.


De klart att hitta sakerna själv är ju roligare än köpa dem, men ibland går de inte hitta sakerna, då bra kunna trade till sig dem. 










« Senast ändrad: 2017-11-03, 16:44:03 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #246 skrivet: 2017-11-04, 08:05:36 »
En kopia av poetrade. GGG har jobbet ett år på det. En kopia av poetrade. Hurra. Äntligen kan man köpa och sälja prylar nästan precis som vanligt. Istället för att höja dropraten så att man faktiskt hittar nått bra i spelet.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #247 skrivet: 2017-11-04, 20:33:01 »
En kopia av poetrade. GGG har jobbet ett år på det. En kopia av poetrade. Hurra. Äntligen kan man köpa och sälja prylar nästan precis som vanligt. Istället för att höja dropraten så att man faktiskt hittar nått bra i spelet.


Varför skapa något nytt när de kan ta  något populärt och kopiera?  :thumb  Än så länge tycker poe.trade bättre då är billigare priser  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #248 skrivet: 2017-11-22, 09:36:20 »

Expansions trailer för poe =)) 

https://www.youtube.com/watch?v=WUynpspxd4s


De ser otroligt coolt ut 32 nya maps, de säger man inte nej till  :supporter :supporter :thumb  !



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #249 skrivet: 2018-05-11, 09:51:34 »



De var ett tag sen man spelade och inatt annonserades nästa mini expansionen Incursion


Incursion som den heter, och där vi komma förflytta oss i tiden och springa i  Temple of Atzoatl, dessutom kommer vi kunna ändra historien och layouten beroende på vilka val vi gör, ja de låter verkligen något nytt i poe.
12 nya gems och nya unika föremål släpps och nya bossar fightas med =).




De verkar inte som de går direkt länka till hemsidan, men  nyheten finns på deras officiella hemsida pathofexile.com


GGG har under ett par månader hintat om reweampad skills i spelet, och de 20 existerande skillsen kommer säkert skapa mer variation  builds i  denna content patch. Jag har sett ett par st av de old school skills som fått sig en rejäl renovering =). De är både  snyggare rent grafiskt och fungerar  mekaniskt annorlunda  och gör säkert mer fördelad aoe damage  :hella , kanske har  poe gänget hittat den rätta formeln för roligare skills och bättre skills uppsättning som enklare lära sig, även för oss spelare som inte sitter  24/7 ingame? vi får se  :cartman


« Senast ändrad: 2018-05-11, 11:18:36 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #250 skrivet: 2018-05-11, 14:53:32 »
Länk till Incursion:
https://www.pathofexile.com/incursion

Jag går bara å väntar på att dom ändrar så man inte behöver köpa sig till saker för builds. Eller åtminstone ett AH som fungerar ungefär som i WoW.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #251 skrivet: 2021-04-17, 11:39:11 »
Jag är medveten om att det dammar en del i den här tråden, men ändå...

Tänkte testa lite PoE och se hur långt dom har kommit med det här spelet. Igår släppte dom ju en ny League (säsong). Fullständigt kaos. Nu på lördagsförmiddagen går det fortfarande inte att spela ordentligt och det är stora problem med dissar och annat strul med servern. Förutom detta så har dom gett streamers förtur så när jag lyckades logga in några minuter igårkväll så hade redan någon dingat 43. GGG erkänner nu att detta var inte den bästa av strategier och folk är nu sura av två skäl istället för bara ett.

Nä så det går inte så bra att lira nu. Tänkte jag lira upp någon gubbe och köra lite Atlas,sen får jag se om jag fortsätter.
Uppdatering: Problemet verkar vara löst nu. Har spelat mer än en timme utan diss. Det finns redan level 90-figurer... :joystick
« Senast ändrad: 2021-04-17, 17:34:51 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg