Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: På tal om pinsamheter.....  (läst 6316 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
På tal om pinsamheter.....
« skrivet: 2006-08-21, 15:14:28 »
Har DDL modet - har jag!
På min frus födelsedag, skulle vi gå ut och äta på kvällen. Men tidigare under dagen beslöt min fru och svärmor samt syster att vi skulle åka och bada. Sagt och gjort, 3 familjer sätter sig i bilar och åker ut till Sandsjön. Väl där får svärfar agera skeppare och transportera ut oss i  3 omgångar, då vi hade med oss ALLT som krävs för att man skulle klara en MÅNAD ute i skogen (dvs min fru och de andra kvinnorna hade packat...ja ni vet, allt som är upplåsbart till barnen, hinkar , spadar, mat för ett kompani och en 6-7 ombyten...jaja, ni vet)!

Färden över sjön var en succe för barnen, och "plastekan" var så överfylld, att det kanske var 10cm till vattenytan från relingen. Väl framme väntade upplåsning av alla dessa produkter, bad och inte en sek lugn och ro! (men det vart som vanligt mycket trevligt)!!!

Min svåger RÄKAN (han är tunn och rosa...och en liten fegis), skulle åka hem med sin fru och deras dotter. Snabbt anmäler JAG mig som transportör/kapten, MEN svärmor blir orolig och vill inte att jag, skepparn bland skeppare, ska köra detta enorma fartyg. Gissa VAD?!?!? Min underbara FRU FÖRVSRAR mig, och säger till svärmor att hon ska lugna ner sig med orden "Slutan nu mamma, Stefan klara detta lätt!"
Man sträcker på sig, och lastar in familjen som ska tillbax...med packning, mig och givetvis en "färdöl"...
Efter en behaglig tillbaxtransport, så lastar vi av och "Skepparn" ska ta sig tillbax!

Det är en strålande solskensdag, varmt, och på bryggan lite längre bort sitter det ett antal personer och metar!
Lite styv i korken (för ovanlighetens skull) skjuter jag ut båten (ivirgt påhejad av min SKADEGLADE svåger)..

Så.....vad gör man nu...hmmmm!!!!
1. Dra i snöret....(jag drar och motorn startar) - samtidigt som jag glider ut i den lilla...hamnen!!!
...
...
BACKA...(hur faaan backar jag....motorjävlen går ju på tomgång)
 - Ropar till Räkan...och efter lite pinsamma försök (det hörs väldigt dåligt vad han vill säga), och halvvägs in i vassen, lär jag mig ALLT man behöver veta om båtmotorer (dvs utombordare), men mitt HUMÖR är inte riktigt på topp....(bara som referens)...

Så, nu jävlarns ska här köras, jag ser en bild av mig själv, framrusande som en raket över sjön, jag lyfter handen och vinkar sådär som alla skeppare gör, (samtidigt som jag ser bilden av mig själv, vända på en fem-öring) vrider jag på fullgas.....

VATTEN...i BÅTEN, runt mig....och sen befinner jag mig under vattnet....!!!
KRAMPAKTIGT håller jag i gasen...FULL GAS....men grejen är bara den att jag ligger UNDER båten, motorn (som ännu inte dött) tjuter som en mistlur över sjön, till jag släpper taget....
när jag kommer upp till ytan är det dödstyst.....Plopp säger det när en ölburk kommer upp till ytan...sen bensintanken...pluss skor......och jag börjar asgarva!!!!

På land har min moster tappat all färg i ansiktet, deras dotter gråter, och minsvåger tror att jag dött!
Sen BRYTER han ihop, an ligger på stranden och asgarvar...
Minns ni folket på bryggan? Dom är INTE ett par stycken längre.....hela jävla byn har kommit springande!!! :cartman
Som kar man är, tar man ölen, och bäten på släp och simmar in  med denna mot RÄKA...(faaannnnn va pinsamt)

Räka slänger sig på mobilen, ringer dom "andra" som befinner sig på andra sidab sjön, och har synnerliga problem att göra sig förstådd....(skitstövel)
INGEN på bryggan kommer till undsättning, och det hela slutar med att ALLA andra fick gå genom skogen för att komma till en väg, motorn på renovering, och ingen middag den kvällen.....samt att LEGENDEN talas det om kring den sjön en idag......(jag VET, har en bekants morfar som bor därute...och det pratas om den där skepparn än idag)

Varför skedde nu detta...tja.....min svärfar URSÄKTADE sig och berättade att han satt på en...vi kan kalla det LÄTT överdimensionerad motor på ekan, och "glömde" berätta att man var tvungen att ligga ner i båten om den inte skulle stegra sig....

Det ENDA jag är riktigt glad för, är att Räka inte tog sitt förnuft till fånga, och skulle som brukligt dokumentera avfärden med sin videokamera!!!

DD  :D


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #1 skrivet: 2006-08-21, 15:23:36 »
 :lolabove

Det ENDA jag är riktigt glad för, är att Räka inte tog sitt förnuft till fånga, och skulle som brukligt dokumentera avfärden med sin videokamera!!!

åååh vad synd att han inte filmade alltsammans. förstå vad den filmen skulle ha cirkulerat via mailen, kanske en sväng förbi video.googles.com och youtube.com också... för att sen slutligen (kanske) hamna hos Kamerna Går och du hade tjänat dig en hacka då du lätt hade vunnit den eventuella tävling om bästa hemmavideon   :banana (samt att du hade förgyllt många medmänniskor på sina tråkiga arbetsplatser ;) )

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #2 skrivet: 2006-08-21, 15:25:09 »
 :rotflmao

Det ENDA jag är riktigt glad för, är att Räka inte tog sitt förnuft till fånga, och skulle som brukligt dokumentera avfärden med sin videokamera!!!

Hade han gjort det hade du garanterat varit mycket rikare idag detta är ju i san Låt Kameran Gå anda :D

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #3 skrivet: 2006-08-21, 15:31:56 »
 :lolaboveUnderbart DD tack för skrattet!  :clap

guest325

  • Gäst
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #4 skrivet: 2006-08-21, 15:57:25 »
DD=skepparn :rotflmao

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #5 skrivet: 2006-08-21, 16:01:58 »
:rotflmao Det var nästan i stil med hemvideoklassikern "Du simmar ur bild göran !"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #6 skrivet: 2006-08-21, 16:15:48 »
Jag får väl referera till min "kaffeincident" som lyckligtvis har försvunnit från forumet tillsammans med julkalendern.  :coffee

guest325

  • Gäst
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #7 skrivet: 2006-08-21, 16:21:55 »
 :lolabove

Den kommer jag svagt ihåg prunis  :banana

guest319

  • Gäst
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #8 skrivet: 2006-08-21, 16:30:32 »
Jag saknar ord! Vilken grej!

Vilken lysande berättelse DD  :thumb

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #9 skrivet: 2006-08-21, 17:04:19 »
Jag får väl referera till min "kaffeincident" som lyckligtvis har försvunnit från forumet tillsammans med julkalendern.  :coffee

vaddå? vaddå? den har inte jag hört nåt om. berätta, berätta, berätta...  :D

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #10 skrivet: 2006-08-21, 18:45:14 »
Helt fantastiskt kul!! Tänk om man hade fått sitta på bryggan med en öl och se detta spektakel. Jag hade nog fortfarande skrattat!!  :banana

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #11 skrivet: 2006-08-21, 19:05:30 »
Jag får väl referera till min "kaffeincident" som lyckligtvis har försvunnit från forumet tillsammans med julkalendern.  :coffee

vaddå? vaddå? den har inte jag hört nåt om. berätta, berätta, berätta...  :D

Det borde väl finnas kvar lite bilder någonstans eller............ :D
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest527

  • Gäst
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #12 skrivet: 2006-08-21, 19:13:47 »
Vilken bild du målar upp!! Nästan bättre än en videosnutt!
 :lolabove

Jag kan tänka mig att räka inte tänker låta dig glömma detta på ett tag!! :rotflmao

guest161

  • Gäst
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #13 skrivet: 2006-08-21, 19:24:55 »
Älskar såna där historier.  :lolabove

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: På tal om pinsamheter.....
« Svar #14 skrivet: 2006-08-21, 20:46:31 »
Jag får väl referera till min "kaffeincident" som lyckligtvis har försvunnit från forumet tillsammans med julkalendern.  :coffee

vaddå? vaddå? den har inte jag hört nåt om. berätta, berätta, berätta...  :D

Det borde väl finnas kvar lite bilder någonstans eller............ :D

Lyssna med Cartis eller shadow. De skötte migreringen och borde veta vad som kom med och vad som kastades.

 

Senaste inlägg