Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag  (läst 2357 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« skrivet: 2009-03-13, 14:54:12 »
Som många av er sett har Svearike nu dragit igång med regelbundna rundor i Bloodwrought Enclave och Bilerot Burrow. Vi är inte så många som är rank 40 än i gillet, men eftersom max antal deltagare är 6 personer, samt att dessa dungeons kräver vettiga gruppsammansättningar, kommer vi att hamna i det läget att alla som anmält sig inte får plats.

Såhär tänker jag när det gäller vilket lag jag tar ut.

1:a prioritet: Att få till en grupp som har en vettig möjlighet att klara bossarna.
Står valet mellan en tank som är tankspeccad och har bra gear, mot en dps-tank med dåligt gear blir valet enkelt. Ett annat exempel är Bilerot Burrow. Den instansen är i det närmaste omöjlig att klara utan minst 1 ranged dps.

2:a prioritet: Att man är på plats när raiden startar.
Kommer man 45 minuter för sent, är det mycket möjligt att någon annan fått platsen :)

3:e prioritet: Att man faktiskt behöver drops i just den instansen.
Tja, inte så konstigt, eller hur? :)

4:e prioritet: Att i möjligaste mån inte behöva slåss om loot.
Optimalt är att INTE ha två av samma klass. Bästa möjliga spridning ger störst chans att någon blir glad över det som droppar :)

guest2174

  • Gäst
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #1 skrivet: 2009-03-13, 16:59:39 »
Låter faktiskt nästan självklart. Blir kanonbra sen när man har 2 - 3 grupper som kör paralellt. Behöver bara muta lite healers att levla upp. :thumb

Lätt ordnat förresten. Ni som spelar healers, fråga vad Nazocaz fick av mej igår. *hint hint*

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #2 skrivet: 2009-04-08, 22:30:48 »
Personer som stått över BB och gett sin plats till någon annan.

Seuan I
Vildvittran I
Arknad I
Nazocaz I
Sabbra II
« Senast ändrad: 2009-04-13, 20:51:41 by DaddyLongLeg »

guest2112

  • Gäst
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #3 skrivet: 2009-04-08, 22:40:32 »
tjoo hur ser det ut gear mässigt kan vi börja köra nästa instace för darkpromis gear inom en snar framtid?
Det värkar ju vara en lite roligare instace och det droopar ju fina vapen och ringar där med fast det är väll full sentinal gear lr bättre som gäller där. Vore i alla fall väldigt kul att prova på snart ja har inte ens varit på deathiseland än lr va den heter

guest2203

  • Gäst
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #4 skrivet: 2009-04-08, 23:50:51 »
Fick lov att kasta in handduken inför kvällens raidande lite hastigt och olustigt.
Men vi fick besök så då insåg att jag inte skulle hinna att vara med.
// Sabbra

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #5 skrivet: 2009-04-09, 18:46:54 »
Nästa vecka kommer jag att sätta ihop en grupp för att pröva lyckan i Lost Vale.

Grunduppställningen är som vanligt, en tank, två helare, och tre dps, varav minst en skall vara ranged. Lost Vale är för närvarande den hårdaste, svåraste och tuffaste instansen spelet har att erbjuda idag. Den ställer mycket höga krav på utrustningsnivå, samspel, taktik och specc.

Grundnivå för helare och ranged dps är att man SKALL ha två eller tre delar Sentinel, under förutsättning att resten av rustningen är Annihilator. Melee-dps bör ha fyra delar sentinel, och tanken bör bara ha rustningsdelar med greater wards.

Lost Vale fungerar dessutom så att man questar sig fram i instansen, som har en veckas lockout. Det kommer att bli knöligare att rotera platserna i vår öppna grupp, eftersom man bara kan byta medlemmar en gång i veckan. Detta vägs till viss del upp av det faktum att vi inte är så många rank 40:s som har rätt gear-nivå ännu.

Givetvis kommer vi att fortsätta geara upp i BE och BB även under tiden. Det är som sagt många som fortfarande till stor del saknar wards. Ett sätt att skaffa sig wards är att köra RvR och levla sin renown-rank. Handskar kan köpas av vendor, och boots kan köpas hos auctioneer.



guest2112

  • Gäst
SV: Laguttagning till BE & BB Såhär tänker jag
« Svar #6 skrivet: 2009-04-10, 01:52:01 »
2 invader och 3 conq borde väll funka fint (:?

 

Senaste inlägg