Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ishockey!  (läst 14896 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ishockey!
« skrivet: 2009-01-30, 23:31:28 »
En tråd för allmänt hockeysnack!

Mitt första inlägg här måste ju såklart handla om Malmö. Detta lag som efter flera turbulenta veckor med rivna kontrakt som kulmen (?), igår sa att om fler spelare beslutar sig för att lämna klubben skulle plocka upp juniorerna till laget.

Min tanke direkt var att detta är nog precis vad som kommer att innebära vändpunkten, och så rätt jag fick - idag kom första segern på evigheter!

Säga vad man vill om Malmö, men just idag gillade jag dem väldigt mycket! Ut med överbetalda slöskallar, in med hungriga juniorer!  :thumb

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article4299922.ab
« Senast ändrad: 2009-01-31, 16:45:05 by DeadHead »

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Ishockey!
« Svar #1 skrivet: 2009-01-31, 01:57:01 »
det är väl det problemet de flesta lag i elitserien lider av... hellre betala stora pengar för mediokra utlandsspelare, än att ge sina egna juniorer chansen???
det vore väl bättre att ge juniorerna chansen och satsa långsiktigt... för alla juniorer kommer INTE att hamna i NHL, vilket verkar vara den stora oron i dagens elitserie... bättre att satsa långsiktigt på många juniorer och ha ett lag som vinner elitserien om 3-5 år än att sikta på att vinna den i år med spelar som försvinner nästa år.... och som det visar sig inte lyckas klara av det...

Who dares! Wins!

guest193

  • Gäst
SV: Ishockey!
« Svar #2 skrivet: 2009-01-31, 10:43:38 »
Kan bara hålla med.
Läste om matchen idag och bokade biljetter åt mig och sönerna till nästa match i morgon mot Sundsvall.
Hoppas de spelar med samma hjärta i den matchen med.

guest193

  • Gäst
SV: Ishockey!
« Svar #3 skrivet: 2009-02-01, 19:47:04 »
Oj, vilken match och vilken stämmning i hallen.
Kanske inte världens skönspel men MIF spelade verkligen med hjärta

 :supporter :supporter :supporter INGA PENGAR, BARA HJÄRTA :supporter :supporter :supporter

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #4 skrivet: 2009-02-18, 07:24:18 »
Stackars Foppa!  :cry

All eloge till hans försök att återkomma till spel, hans drivkraft är unikt i dagens samhälle. Han har inget mer att bevisa, behöver verkligen inte göra comeback för pengarnas skull heller.
Tycker det är för j-a synd att det inte ska gå att få ordning på foten, han hade haft mycket kvar att ge alla oss hockeyälskare. Nu har han ju inte sagt någonting definitivt, men ännu en comeback utan en revolutionerande operation känns helt uteslutet.

Vår främsta spelare någonsin, och i mitt tycke den bästa i världen när han stod på topp - Gretzky, släng dig i väggen!

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Ishockey!
« Svar #5 skrivet: 2009-02-18, 18:26:21 »
Stackars Foppa!  :cry

All eloge till hans försök att återkomma till spel, hans drivkraft är unikt i dagens samhälle. Han har inget mer att bevisa, behöver verkligen inte göra comeback för pengarnas skull heller.
Tycker det är för j-a synd att det inte ska gå att få ordning på foten, han hade haft mycket kvar att ge alla oss hockeyälskare. Nu har han ju inte sagt någonting definitivt, men ännu en comeback utan en revolutionerande operation känns helt uteslutet.

Vår främsta spelare någonsin, och i mitt tycke den bästa i världen när han stod på topp - Gretzky, släng dig i väggen!

Kan inte annat än hålla med... förutom det absolut sista. :supporter

Who dares! Wins!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #6 skrivet: 2009-02-19, 08:37:40 »
AIKs supportrar skämmer ut sig som vanligt:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article4450471.ab

AIK i Allsvenskan, Linköping i Elitserien, där har ni de stökigaste supportrarna just nu. Om AIK går upp så kan de ju få några tillfällen att avreagera sig på varandra iaf!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #7 skrivet: 2009-02-19, 22:58:17 »
Usch, nu är serien nästan för spännande. Jag tror att nästa match mellan Brynäs och Djurgården kommer att vara den som avgör vilket av dessa lag (om det nu blir något av dem) som nyper sista slutspelsplatsen.

Om man tittar på återstående omgångar efter den i helgen, så ser Djurgården ut att ha ett lättare spelschema än Brynäs.

Djurgården har efter helgen kvar att möta ett formsvagt Skellefteå hemma, och sista matchen blir redan avhängda Södertälje borta.

Brynäs å sin sida möter svårslagna HV71 borta, och sedan enormt formstarka Timrå hemma i sista omgången.

Seger i helgen mot DIF känns som ett absolut måste!  :scared

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #8 skrivet: 2009-02-26, 21:27:39 »
 :supporter

Vad HIMLA skönt - Brynäs knep sin slutspelsplats!  :banana :banana :banana

Underbart!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ishockey!
« Svar #9 skrivet: 2009-02-27, 12:21:53 »
Men klarar vi kvartsfinal mot LHC?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Ishockey!
« Svar #10 skrivet: 2009-02-27, 14:19:40 »
Men klarar vi kvartsfinal mot LHC?

I en av dagens tidningar stog det nått om att Färjestad skulle välja Brynäs som motståndare i kvarten... pga Brynäs dåliga svit i Karlstad...

Who dares! Wins!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #11 skrivet: 2009-02-27, 17:19:46 »
Brynäs har väl chans på sjätte platsen om de vinner mot just Färjestad på lördag. Om det blir så, kan de fortfarande välja Brynäs då, eller måste de välja mellan sjuan och åttan?

Färjestad är för övrigt det lag jag allra helst vill se som motståndare till Brynäs i kvarten, för de verkar ha otroligt svårt mot just dem...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #12 skrivet: 2009-03-24, 07:31:22 »
Trots att laget i mitt hjärta åkte ut redan i kvarten, så följer jag med intresse slutspelet ändå (och även kvalserien).

Jag måste säga att sådan propagandahockey som Färjestad spelar just nu är det länge sedan jag såg. Vilket skönt flyt de har i spelet, vilka läckra passningar de hittar, och vilka snygga mål de gör - riktigt najs!

Med tanke på siffrorna i matcherna mot Skellefteå, så hade nog Färjestad betydligt tuffare motstånd i kvartsfinalserien mot Brynäs.

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Ishockey!
« Svar #13 skrivet: 2009-03-24, 10:43:49 »
Men lamare hockey än vad Skellefteå spelar får man ju leta efter... jag är fan aggressivare mot min fjärrkontroll än vad de är på isen... :help

Who dares! Wins!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Ishockey!
« Svar #14 skrivet: 2009-03-30, 21:59:57 »
Hehe!

Jag såg Cartis ikväll på kvalseriehockeyn, AIK mot Rögle. Han stod precis framför Daniel Westling minsann! :)

 

Senaste inlägg