Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Batllefield 2018  (läst 21733 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Batllefield 2018
« Svar #30 skrivet: 2018-08-17, 09:24:04 »
Holy shit?
https://youtu.be/e4_BXVlWKcU

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk


Funkar inte :(
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
SV: Batllefield 2018
« Svar #32 skrivet: 2018-08-17, 16:11:12 »
Nice  :pistols :pistols :pistols :pistols

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Batllefield 2018
« Svar #33 skrivet: 2018-08-17, 19:49:47 »
Efter att lirat alphan i två omgångar nu så kan jag säga att detta är det jag väntat på sedan jag vet inte hur länge..

Enda kassa är flygplanen, men då jag inte vill tillbaka till godmode flygplan i BF42 så kan jag stå ut med det.
Dogsfights är dock hyffsat roliga  :thumb
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Batllefield 2018
« Svar #34 skrivet: 2018-08-17, 19:59:05 »
Efter att lirat alphan i två omgångar nu så kan jag säga att detta är det jag väntat på sedan jag vet inte hur länge..

Enda kassa är flygplanen, men då jag inte vill tillbaka till godmode flygplan i BF42 så kan jag stå ut med det.
Dogsfights är dock hyffsat roliga  :thumb


Flygen i BF1942 gick att hantera. Det var bara du som var kass i MG:n!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Batllefield 2018
« Svar #35 skrivet: 2018-08-18, 10:52:18 »
Äntligen en fet trailer mixad till bra musik. Varför släppte de inte denna först!  :thumb

guest2209

  • Gäst
SV: Batllefield 2018
« Svar #36 skrivet: 2018-08-19, 02:46:47 »
Jag följde BF1 noga innan släppet, men har faktiskt ingen koll alls på BFV.
 
Trist var då efter SWB fiaskot med FF antifusk att det även blev valet för BF1 trots sida upp och sida ned av bönande fans på deras forum efter något bättre innan släppet.

Inskränkningar på server då de sopade in allt under eget paraply (samma böner där), inga privata servrar från start och när de väl kom stora inskränkningar av admin möjligheter med inget stöd för procon och inte ens kunna banna från egen server när de väl kom.
"Slakt" av squad hantering ihop med minimering av spelar kontroll över servrar som effektivt gjorde slut på de traditionella clan drivna servrarna.
Det fanns väl inte ens stöd för joystick när BF1 släpptes heller i starten?

Något har de väl släppt till efter släppet av BF1 men helt klart som jag ser det är att långlivat "är av ondo" i EA's ögon.
EA t.o.m. jagade och dödade av BF2142 och BF2 alternativ servrar för de som betalt för spelet förra året.

EA Asks Fans To Stop Keeping Old Battlefield Games Alive,

(resultatet var att de stängde tjänsten, hu att du som betalt ska kunna spela vidare, det kan inte ha rört sig om så många själar)
https://kotaku.com/ea-asks-fans-to-stop-keeping-old-battlefield-games-aliv-1819890602

Så råkar någon ha koll på vad som gäller för BFV när det gäller servrar, squad/platoons och gemenskap samt anti-fusk?
Eller blir det lite som för BF1 relativt osynligt i diskussionerna och en glad upptäckt lite senare? :)


-cb99

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Batllefield 2018
« Svar #37 skrivet: 2018-08-20, 20:38:32 »
Från ca 6000 kr kan du få Battlefield V att se ut så här.


https://www.youtube.com/watch?v=rpUm0N4Hsd8&feature=youtu.be


Nya graffekex från Nvidia RTX2070 RTX2080 RTX2080Ti

Den sista för runda slängar 14000 kr förboka nu men kom ihåg att du bara får köpa max 2



PS
Betan startar 6 september från 4 sep om du bokat
« Senast ändrad: 2018-08-20, 20:40:30 by NightBubble »

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Batllefield 2018
« Svar #38 skrivet: 2018-08-21, 06:20:29 »
Från ca 6000 kr kan du få Battlefield V att se ut så här.


https://www.youtube.com/watch?v=rpUm0N4Hsd8&feature=youtu.be


Nya graffekex från Nvidia RTX2070 RTX2080 RTX2080Ti

Den sista för runda slängar 14000 kr förboka nu men kom ihåg att du bara får köpa max 2



PS
Betan startar 6 september från 4 sep om du bokat
Fasiken va läckert det är.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Batllefield 2018
« Svar #39 skrivet: 2018-08-21, 18:09:14 »
 :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Batllefield 2018
« Svar #40 skrivet: 2018-08-22, 11:22:04 »
Efter att lirat alphan i två omgångar nu så kan jag säga att detta är det jag väntat på sedan jag vet inte hur länge..

Enda kassa är flygplanen, men då jag inte vill tillbaka till godmode flygplan i BF42 så kan jag stå ut med det.
Dogsfights är dock hyffsat roliga  :thumb

Känns som BF5 kommer nog få liv i  luckan och jag saknat spela med OG alla härliga vip gäster vi har och HeX, TB =))... Ska bli roligt få ett  WW2 med grym grafik och squad rush de ska skålas på fredagspuben i höst  :supporter :D :drink :pistols :pistols
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Batllefield 2018
« Svar #41 skrivet: 2018-09-11, 20:32:41 »
 :pistols :drink

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Batllefield 2018
« Svar #42 skrivet: 2018-09-12, 16:51:08 »
Jag är försiktigt optimistisk efter ca 25-26 h i betan och kanske 6-10 h i andra alfan.
Det var ganska kul när jag lirade själv men med TS och 1-4 st kända i squaden eller en väl fungerande public squad så var det riktig bra.
Men BF public kommer alltid att vara BF public...en sida har 45% snipers den andra vinner med 540-0.  :cry
Detta hände ett par gånger men de allra flesta omgångar slutade under 50 poängs skillnad.  :thumb


Verkar som att conquest kommer att vara ifrån 16-64 spelare i alla fall så fanns det i server browsern (in game) även om betan var bara 64  :thumb


Jag gillade att man startade med lite ammo och var tvungen att antigen hitta en depå eller få av support klassen
Tror du har beroende på klass och vapen ca 32 bulor dvs två magasin när du spawnar. :thumb
Men du springer runt med 64 bulor i din pistol från start.   :D


Det är ett ganska snabbt spel där det händer mycket mest hela tiden. Inte så mycket "dö-tid", där du springer runt och letar efter någon att döda som istället rövknullar dig till döds. (rens and repeat) Vilket handen på  hjärtat var en stor del av BF42.
 
Spelade alla fyra klasser Assault, medic, suport och sniper
Finns lite att göra i alla klasser men i mitt tycke inget som inte gick att leva med. Vapen känslan i alla klasser var krisp det du siktade på det träffade du. lite balansering och buggfixanade så är dice hemma.


Ingen tid alls i fordon så har inget att tillägga där


Kartorna Narvik och Rotterdam


Båda dessa kartor är bra och roliga kartor. Ingen av dem bjuder in till spwanrape i någon större magnitude.
Narvik är nog kartan som kommer att ingå i listan på serven men man missar inget om man går och skiter en kvart.
Men Rotterdam var en riktigt kul stadskarta där du har möjlighet att försvara din flagga på ett ganska effektivt sätt om du är en samspelt squad. Men samtidig inte helt omöjligt att ta över. Det blev en strid om den.


Får räcka så ni orkar i alla fall inte läsa något mera  :supporter




Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Batllefield 2018
« Svar #43 skrivet: 2018-09-13, 20:44:12 »
 :goodposting


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Batllefield 2018
« Svar #44 skrivet: 2018-11-05, 17:53:41 »
 :stupid

 

Senaste inlägg