Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents  (läst 5304 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« skrivet: 2007-12-21, 21:22:24 »
Då var vi där igen, och jisses vad tiden gått fort!
Idag lade jag ner pennan, stängde av min dator, tog sista ordern från en av mina kunder runt 15, och kännde att NU, nu är det dags att släppa jobbet, och ägna mig åt min familj och mina vänner....

Då, om ett par dagar är det julafton, med allt vad det innebär och för mig personligen är det mat, gemenskap och glädje.
Eftersom jag är en av de lyckligt lottade som har barn, så känns julen extra viktig.
"-Finns det en liten chans att jag kan få mina änglar att tro att Tomten fortfarande finns?". För vad är bättre än det underbart naiva, okomplicerade livet som ett barn har? Bara att se hur ens barn förundras över den där utklädda kamraten/grannen/svågern eller vad det nu kan vara som står där och typ...bara sprider miljoner glädje till alla dom där små, som ivrigt vill ha sin julklapp, och bara strålar av glädje när dom får sitt alldeles egna paket...det mina vänner är JULEN i ett nötskal....sann glädje!

Om man nu bara tittar på barnen (som vi vuxna borde göra långt mycket mer än vad vi gör), så har vi faktiskt facit i hand... "Det blir Jul vad vi än gör" - och det med basta!
I min familj (kanske är det helt unikt) så stressar min fru runt som en tossing, allt ska vara perfekt, det ska bakas, göras julgodis, pyntas, städas, och allt ska vara perfekt, MEN tar man sig en liten funderare och tar ett steg tillbax, och tittar sig omkring (barnen igen) så ser man hur okomplicerat det hela egentligen är....
Julen är en högtid då man är glad, och bjuder på sig själv!

Egentligen så krävs det inte mycket...
Jag personligen vill ha en gran...den BÖR vara grön! Skinka och rödkål...janson och absolut sill, julöl och en nubbe....men framförallt min familj....så blir julen bara så extremt bra...det är allt!
Om jag sedan kan göra mina vänner glada (ja, jag hoppas det iallafall) så slår jag en signal, och önskar en riktigt god jul...enkalt va?

Men sen finns det faktiskt vänner/folk som jag känner som sitter själva...på JULAFTON! Det finns inte i min värld...absolut inte....

Julen (även om det låter patetiskt) ÄR och förblir en stund då man umgås...och ingen ska behöva vara själv...
I min familj finns det alltid en stol, eller t.o.m ett par extra stående i händelse av att det skulle dyka upp någon...
För handen på hjärtat, hur mycket extra stök blir det för att man får en gäst extra? Hur mycket extra skinka går det åt? Frugan som fixar allt, kan väl slå in en extra pryl, bara så att den här personen kan få vara med och ha det lika trevligt som jag har det?

Så vad vill jag egentligen säga med allt mitt mässande om julen?

Tja....enligt mig är OldGents lite julafton hela året!
Joooo...faktiskt...jag har mina underbara vänner, som bara bjuder på sig själva, och ger mer än dom tar. Alltid är man välkommen, och man känner en massa gemenskap och det gör mig väldigt stolt! Det hela är kravlöst, och alla mina vännr får mig att känna sig välkommen.

Det som för oss samman är INTE spelet, för inte sjutton kan väl ett spel betyda mer än kamratskapen vi har? Spelandet är bara "vägen" till att lära känna varandra, sen kommer allt med automatik!
Jag tror verkligen inte att någon som kallar sig OG skulle sätta sitt spelande/lekande före allt annat som man får av att vara med i en klan som denna..alla skratt som bjuds på, det stöd man får från sina vänner, och all den uppmuntran som ni bjuder på..

Så - miljoner tack för att NI ger mig lite av min favorit högtid hela året..
Tack fär att ni accepterar mig för precis som den klant jag är, och massa tack för att ni gett mig chansen att representera denna underbara klan ytterligare ett år!

Jag önskar er alla
En riktigt God Jul & ett Gott Nytt år


Deathdealer - Stefan Larsén
Klanledare för OldGents


Ps. Jo detta med stolen hemma hos oss....den finns där OM det skulle vara så att någon sitter själv på Julen, och jag hoppas att ALLA andra erbjuder sig, och kan ta emot någon som sitter själv, OM det sitter någon själv i vår klan, för som jag tidigare skrev...ni, alla ni underbara männsikor som jag kallar MINA VÄNNER, är alltid välkomna hem till familjen Larsén, med julstök, skinka och stohej..

Pss...Stavfel och syftningsfel...är en juklapp, bara från mig till Er alla!




Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #1 skrivet: 2007-12-22, 00:38:08 »
God jul på dig själv. och om du behöer rätta upp barnen , så kan du ju hota med att RAGGE kommer och tar er bort...    Du sa att vi ska se våra barn..  Jisses vad du har rätt. MEN jag måste säga att de verkar ha en drivkraft i sig själva. Jag har en son som är dyslektisk, och han har överträffat sigsjälv. jag är riktigt stolt över grabben. han har lyckats få fler VG än G i sitt första betyg. Desutom kan jag resonera med honom (Ehh dock inte alltid han e ju trots allt tonåring). så på något vis känns det att jag lyckats. Nå med en av sönerna... den andra har redan ett par polisanälnigar på sig och det känns svårt, vi har trots allt uppfostrat grabbarna på samma sätt (tror vi)   Men jag tror att jag får bukt med de senaste äventyren, så vi kan fira en jul tilsammans..... (jisses ni bara inte anar hur de kan vara)


God Jul DD, och på er övriga, jag tror att 2008 blir ett djävligt bra år, då 8 är min frus turnummer.


//Ragge

guest1327

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #2 skrivet: 2007-12-22, 00:39:57 »
Pss...Stavfel och syftningsfel...är en juklapp, bara från mig till Er alla!


Airam och Lasse ska väl ha något att göra i helgen ??  :lil

EDIT: Var är du Lasse,, vi saknar dig här!!!

Utloggad Rhowdy

  • Old Lead Foot
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 719
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #3 skrivet: 2007-12-22, 08:03:45 »
God Jul och Gott Nytt År!!       :cheers :supporter

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #4 skrivet: 2007-12-22, 08:22:26 »
Jag kan bara instämma i DD:s inlägg. Jag är stolt över att vara en OG:are och jag känner att gemenskapen är varm och hjärtlig. Om det finns någon OG:are som kommer sitta ensam på julen i Gävleborgstrakten - hör av dig isåfall. Det finns extra stolar hos oss också. Det finns även extra sängplats om det skulle vara så.

GOD JUL ALLESAMMANS!
Hoppas ni får napp under mistlen. :)


Pss...Stavfel och syftningsfel...är en juklapp, bara från mig till Er alla!


Airam och Lasse ska väl ha något att göra i helgen ??  :lil


Hrm... ja... låt oss säga att min juklapp blir att lägga boken Svenska skrivregler åt sidan den här helgen. ;)

guest3

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #5 skrivet: 2007-12-22, 12:56:02 »
God jul alla nötter. Själv ligger jag och tycker synd om mig själv med en bandagerad tumme och en rejäl förkylning. :urrk
Så länge sonen har kul så är jag nöjd.

Årets julklapp har jag redan fått (när AIK vann hockeyn i onsdags) så nu ska jag sänka mig i Whiskeyn och somna in...

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #6 skrivet: 2007-12-22, 16:27:38 »
 :oggubben Gud Jul på Er, gubbar & Gummor! :cheers

guest319

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #7 skrivet: 2007-12-22, 21:47:18 »
God Jul!  :cheers

guest1337

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #8 skrivet: 2007-12-22, 22:12:29 »
God Jul!

guest135

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #9 skrivet: 2007-12-22, 22:18:32 »
ja vad skall man säga?
Håller med alla föregående talare!
Ha en riktigt god jul!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #10 skrivet: 2007-12-23, 09:35:55 »
God jul på er alla
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #11 skrivet: 2007-12-24, 00:29:13 »
... snön lyser med sin frånvaro på taken, endast Lasse är vaken eh...  och Ruskprick och Bishonen och Ceder och vad jag kan se Tussilago - gå och lägg dig pojkspoling annars kommer inte tomten ;)

Skämt och sido, kort stridspaus emedan omeletten blir klar och revbensspjällen skall svalna till sig innan de åker in i kylen. Nu återstår bara att slå in barnens klappar, plocka bort det värsta i köket ta ett julbad - för att sedan krypa ned i nybäddad säng och kanske läsa några rader ur Viktor Rydbergs gamla dikt och drömma lite om vita vintrar från förr.

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.


En God Jul bröder och systrar
           önskar
       Lasse i ledet


"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #12 skrivet: 2007-12-24, 08:33:24 »
 :love GOD JUL på er alla goa människor :kiss


Dörren i Näshulta är öppen hela helgen! Stänger den då och då för att få upp värmen igen :D
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #13 skrivet: 2007-12-24, 10:10:58 »
God jul på er önskar Bardan, Rythm, Moto och alla glada Vallentunabor!!!

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #14 skrivet: 2007-12-24, 11:59:37 »
God jul på er alla! :kiss

guest1423

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #15 skrivet: 2007-12-24, 12:39:39 »
God Jul

Hoppas att ni alla får en underbar dag, med Kalle, god mat o allt ni önskat er liggandes under granen.


guest253

  • Gäst
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #16 skrivet: 2007-12-26, 00:02:56 »
:kiss @ alla OG! ;)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År OldGents
« Svar #17 skrivet: 2007-12-28, 21:25:41 »
Då jag är tillbaka från resan till familjen först nu så får jag säga;

Gott Nytt allihop!   :)

/och jag hade inte överlevt så mycket längre till hemma med mina systersöner på 2 resp 6 år. puh! /  ;)
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

 

Senaste inlägg