Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Lägesrapport Old Gents forum v2.0  (läst 3017 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« skrivet: 2006-03-23, 08:43:03 »
Jag tänkte jag skulle berätta för er alla glada besökare vad som händer med forumet framöver. Men först lite kortfattad historik.

Version 1.0
I januari 2003 startade vi (Cartman och Fawlty, med dåvarnade klanledare Formy_C) forumet.
Detta forum har sedan utvecklats och gått igenom många skepnader innan nuvarande design blev fast.
Vi har under dessa tre år bytt mellan ett antal olika webhotell och nu känner vi oss väl hyggligt nöjda, men i framtiden vet man aldrig vad som händer.

Version 1.5
Under vintern 2005/2006 har vi blivit hackade ett antal gånger vilket var successivt jobbigare att återställa. Detta beror på att dokumentationen på forumsskapandet varit alltför dålig. Vi har inte kunnat uppdatera motorn till att stå emot hacknings-försöken.
Därför gjorde vi en rejäl uppdatering med följd att en hel del funktionalitet föll bort. Detta kallar vi version 1.5.
Detta är vad du ser idag.

Version 2.0
Men redan juni 2005 stod en kravspec klar för hur nästa forum(version 2.0) ska se ut. Detta har baserats på många, många bra idéer från våra forumsbesökare. Även dåvarande arbetsgrupp hjälptes åt att sammanställa denna kravspec. Den kvarstår idag, men några mindre modifikationer.

Anledningen till att arbetet dröjt så länge är vår väntan på nya motorn som skall komma till phpBB. Vi kan dock nu inte vänta längre, utan har satt igång.

Arbetsgruppen
Arbetsgruppen ser idag ut som följer:
Cartman - Projektledare och kodare.
Shadowskimmer - Kodare och databas-ansvarig.
Duncan - Kodare.
Polythene - Kodare.
Pruneboy - Designansvarig.
Deathdealer - Grafiker.

Arbete just nu
Arbetets olika uppgifter kommer delegeras mellan dessa personer.
För närvarande jobbar Shadowskimmer hårt med nya medlemssidor för alla OG-medlemmar som kommer bli själva kärnan i nya forumet.
Duncan jobbar med en match-mod som kommer förenkla väsentligt för alla FPS-spel såsom BF, SH, GR, RvS m.fl.
Polythene jobbar med sin egenkomponerade WoW-mod.
Pruneboy och Deathdealer jobbar med design av framsidan på forumet.
Cartman uppdaterar det befintliga forumet och gör små, enkla jobb med det nya.

Alfa-testning av matchmod och beta-testning av WoW-mod är redan påbörjad. När vi fått till önskad funktionalitet och design kommer vi visa smakprov på detta.
Polythene önskar hjälp mer testning och felrapportering av WoW-modden.

Jag önskar poängtera hur tacksam jag är för hjälpen jag får från ovanstående människor, och även av de som testkör våra applikationer.
:respect

Mer information följer senare. Må IT-guden stå oss bi.
OG är bäst!

ps. tack för att ni står ut med bristande service, under arbetets gång.

Edit: fixat enligt Fawltys post nedan.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #1 skrivet: 2006-03-23, 10:16:26 »
:drool Kan knappt bärga mig! :eager


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #2 skrivet: 2006-05-11, 11:53:27 »
Hej! Hur går arbetet :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #3 skrivet: 2006-05-11, 12:17:21 »
Citat från: Enos Pork
Hej! Hur går arbetet :)
Trögt. Återkommer med rapport snart.

guest3

  • Gäst
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #4 skrivet: 2006-05-28, 12:18:54 »
Lägesrapport:
Vi har egentligen inte kommit mycket längre än vad som står ovan.
Mycket arbete har lagts ner på navigering. Det ska bli en dröm att hoppa runt på sajten sen, utan att någon division missgynnas. Detta arbete har varit mer omfattande än vi kunnat tro.
Vi hoppas kunna publicera några screenshots snart, där färger och bilder inte är klara men där funktionerna börjar ta form. Kanske redan nu under veckan.
Själva kärnan i nya sajten blir medlemssidorna som kommer börja alphatestas inom kort.

Vi kommer göra mer frekventa lägesrapporter snart. Hittills har så mycket arbete varit på skisstadie och därmed svårt att förklara och visa. Men vi ska göra milstolpar enligt vanlig opensource-standard.

Mer info kommer...
/Designteamet Cartman, Pruneboy, Shadowskimmer, Duncan & Polythene.

guest253

  • Gäst
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #5 skrivet: 2006-05-28, 13:46:40 »
:bow

Säg till om ni behöver utomstående (i.e. som inte jobbat med sidan innan) testare. Jag har jobbat med enklare hemsidor (basic HTML) så jag vet lite hur man tänker. Dessutom har jag en förmåga att jämt strula till saker som inte SKA gå att srula upp. M.a.o. är ett ödlan-säkert system TOTALT idiotsäkert... ;)

guest1327

  • Gäst
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #6 skrivet: 2006-05-28, 17:39:48 »
:eager

Låter bra det där

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Lägesrapport Old Gents forum v2.0
« Svar #7 skrivet: 2006-05-28, 19:12:52 »
Citat från: CyberLizard
Dessutom har jag en förmåga att jämt strula till saker som inte SKA gå att srula upp. M.a.o. är ett ödlan-säkert system TOTALT idiotsäkert... ;)


*Host*

Tror att Cartis har den "mutantkraften" med! :innocent


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg