Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Chaosbane - ett nytt ARPG  (läst 2834 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
Chaosbane - ett nytt ARPG
« skrivet: 2018-09-17, 07:39:25 »






chaosbane - Diablo3 klon med warhammer värld på =)

https://www.youtube.com/watch?v=TOCFTvpiYq8

De lilla jag sett i denna trailer ser faktiskt onekligen intressant ut, och jag har alltid gillat atmosfären i warhammer =)..
« Senast ändrad: 2018-09-17, 07:41:27 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Chaosbane - ett nytt ARPG
« Svar #1 skrivet: 2018-09-17, 18:31:37 »
Utvecklarna till Chaosbane har gjort How To Survive-spelen. Första HTS-spelet är ok, men det andra är ingen höjdare. Vem vet, dom kanske lyckas fixa ett bra spel, man kan ju alltid hoppas.

Det kommer väldigt många spel med Warhammer-licens just nu, i alla möjliga stilar. Själv väntar jag mest på Battlefleet Gothic Armada 2 och nån gång ska jag köpa Total War Warhammer 2 (förmodligen det bästa Warhammer-spelet just nu).

P.s Jag kommer ihåg att du snackade om Settlers... det kommer en ny Settlers snart också  :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Chaosbane - ett nytt ARPG
« Svar #2 skrivet: 2018-09-17, 18:59:28 »
Utvecklarna till Chaosbane har gjort How To Survive-spelen. Första HTS-spelet är ok, men det andra är ingen höjdare. Vem vet, dom kanske lyckas fixa ett bra spel, man kan ju alltid hoppas.

Det kommer väldigt många spel med Warhammer-licens just nu, i alla möjliga stilar. Själv väntar jag mest på Battlefleet Gothic Armada 2 och nån gång ska jag köpa Total War Warhammer 2 (förmodligen det bästa Warhammer-spelet just nu).

P.s Jag kommer ihåg att du snackade om Settlers... det kommer en ny Settlers snart också  :)


ÅÅÅ Settlers de är ett av mina första spel på PC, de var tider det.  Spelade som tok Settlers 3 vill jag minnas.  Tack för tipset, de för jag ta kika in på.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Chaosbane - ett nytt ARPG
« Svar #3 skrivet: 2018-09-18, 22:52:18 »
Om man gillar Diablo och Aliens så finns det en sorts korsning av dessa på Steam som heter Alien Swarm Reactive Drop:
https://store.steampowered.com/app/563560/Alien_Swarm_Reactive_Drop/

Spelet är helt gratis :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg