Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 277763 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: GW2-tråden!
« Svar #825 skrivet: 2012-06-27, 16:11:22 »
Någon gång i december 2028. Bevis har postats på detta forum tidigare, men jag lägger upp bilden en gång till. 6 december 2028, enligt fotobevis alltså.

 :lolabove
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #826 skrivet: 2012-06-27, 16:17:19 »

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #827 skrivet: 2012-06-27, 16:30:09 »
 :lolabove

Men för att svara på frågorna innan.
Release i år är det närmsta de sagt.

Du kommer aldrig sitta i serverkö. (Overflow-systemet ser till det.) (Du kommer aldrig vara utslängd pga patch-dag heller.)

Vi finns för tillfället på Boreal Station-servern.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #828 skrivet: 2012-06-27, 17:17:34 »
 :lolabove :lolabove

Ja först var det ju Gamestop som hade upp massa banners om datum



Och nu är det fotbollströjor... många misstankar som påminner mig om ett visst Diaboliskt spel vars release döda många inombords :P

Iaf, har precis köpt skiten så får man se ikväll.
Vilka ska lira de få patetiska timmarna ikväll?


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #829 skrivet: 2012-06-27, 19:09:25 »
http://youtu.be/SX3gLTB67T8

Den var skitbra!  :thumb

Jag börjar känna exakt som i filmen. Nu har det gått 9 minuter över start-tiden på stresstestet.. OM inte jag har fattat fel dag?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #830 skrivet: 2012-06-27, 22:47:56 »
Jag skrattade som en galning när jag såg klippet, och jag gillade slutet, som ju var heeeelt sjukt. "Ge mig apelsinsaft, och om det är fruktkött dödar jag dig i sömnen!" :rotflmao

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #831 skrivet: 2012-06-28, 08:35:30 »
Jag skrattade som en galning när jag såg klippet, och jag gillade slutet, som ju var heeeelt sjukt. "Ge mig apelsinsaft, och om det är fruktkött dödar jag dig i sömnen!" :rotflmao

HAha japp dom är så jävla sköna! Man kan sitta i timmar och titta på såna Hitler parodier! Finns fööör många. Klart vissa sämre än andra menmen.


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #832 skrivet: 2012-06-28, 09:13:49 »
Jo jag hade lite frågor angående GW2...

1. Enchanting, I know you have to match it up with the correct level, but my question is how come some weapons I can add 2 different types of enchantment while others I can only do 1 of the same kind if i'm trying to raise the lvl of the enchantment.

2. How do I get to crystal island? If there's an item required where can I obtain the item?

3. When you go to equip your weapons there's 4 total slots, and most of the time you use the top 2; what's the last 2 for?

4. A lot of people have pets and i notice that if i were to buy pets they don't last very long, so do making them allow them to stay longer?

5. just here cause, not even a question. xD


All those questions  :D (dock inga riktiga frågor ;) )

Nä skämtosido!

Stort tack för liret igår och självklart för hjälpen och genomgångarna! Stort tack till pedagogen Felladin som med sin fina skånska svarade tålamodigt på mina frågor heeela kvällen  :supporter

Måste bara säga att stresstestet var fööör kort och verkligen stressande! Jag hade halv panik när jag lirade för jag ville uppleva så mycket och få en uppfattning men kändes som man inte hann med något utan mest blev stressad...precis som testat iof var avsedd för  :cartman (hence stress-joke för de som är snabba med att komentera)

Lite snabb återkoppling så var spelet sjukt snyggt! Världen var väldigt välgjord och detaljerna fanns överallt. Verkligen verkligen ingen "Copy paste"-känsla som vi sa igår!
Sen var det spännande att man fick attacker utifrån vilket vapen man körde men ställer en lite i hörnet ifall man får en upgrade på tt vapen som är bättre men man trivs med dessa attacker..jaja får se hur det blir.

Spelkänslan var klassiskt MMO with a touch off "Dodge din noob så du inte dör". Vilket råkade hända några ggr igår...

De dynamiskaeventen var skoj men jag förstår att efter en stund så börjar man skippa och bara springa vidare då det tenderar att dyka upp överallt. Var lite rädd för att få lite GTA-syndrom så att säga.

OCH det viktiga som ALLA väntat på!...

Trumvirvel..

DÄR ÄR  :tits -mode! :lil :clap


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: GW2-tråden!
« Svar #833 skrivet: 2012-06-28, 10:09:33 »
Jag vet inte svaret på dina frågor men tyckte du summerade syftet med gårdagens stresstest bra, nämligen att stressa spelarna så mycket det gick!!

Arenanet ville se hur mycket stress vi kunde tåla innan vi:
- säckade ihop av trötthet framför skärmen (lag)
- spelade dåligt mot monstren och får personliga utbrott (package loss)
- hjärnan kokade ihop av allt man måste hinna med på fyra timmar (CPU overload)
- glömde bort vad vi höll på att göra (disk space full)
- inte klarade ta in mer häpnadsväckande vackra och stämningsfulla omgivningar (database full)

För att göra det extra stressigt för oss var det flera av oss som försökte köra multipla trådar (spela och glo på EM samtidigt). Jag satt länge och undrade när lastbalanseringen skulle slå till och en kompis (warm stand by) skulle rycka in och ta över.  :cartman

Måste säga att stresstestet lyckades med sitt syfte.   :D
« Senast ändrad: 2012-06-28, 10:14:04 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #834 skrivet: 2012-06-28, 11:20:04 »

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #835 skrivet: 2012-06-28, 11:26:28 »
Jag vet inte svaret på dina frågor men tyckte du summerade syftet med gårdagens stresstest bra, nämligen att stressa spelarna så mycket det gick!!

Arenanet ville se hur mycket stress vi kunde tåla innan vi:
- säckade ihop av trötthet framför skärmen (lag)
- spelade dåligt mot monstren och får personliga utbrott (package loss)
- hjärnan kokade ihop av allt man måste hinna med på fyra timmar (CPU overload)
- glömde bort vad vi höll på att göra (disk space full)
- inte klarade ta in mer häpnadsväckande vackra och stämningsfulla omgivningar (database full)

För att göra det extra stressigt för oss var det flera av oss som försökte köra multipla trådar (spela och glo på EM samtidigt). Jag satt länge och undrade när lastbalanseringen skulle slå till och en kompis (warm stand by) skulle rycka in och ta över.  :cartman

Måste säga att stresstestet lyckades med sitt syfte.   :D
:lolabove
You My friend... iz sick in de head  :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #836 skrivet: 2012-06-28, 11:28:04 »
DÄR ÄR  :tits -mode! :lil :clap

SÅLD!!!

Vet du va det bästa är Prunis? Med tanke på att jag och du suger hårt i spel och dör maaassssor med ggr så går ju vår rustning sönder. Och vet du va som händer då?
JO!
Hon klär av sig den trasiga rustningen och springer runt halvnäck! Så nu är det inte konstigt längre att jag och du sprnger näck Online! Vi kan bara skylla på söndrig gear  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #837 skrivet: 2012-06-28, 11:39:36 »
"Men va f*n! Vi var ju nyss i Black Citadel och planerade den här dungan! Hur kan ni REDAN vara näck?!"

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2-tråden!
« Svar #838 skrivet: 2012-06-28, 11:55:26 »
"Men va f*n! Vi var ju nyss i Black Citadel och planerade den här dungan! Hur kan ni REDAN vara näck?!"

Scenario: Jag och Prunis liggandes och kramandes inoljade med olivolja tittar förvånat upp på Felladin och ser frågande ut"

Jag till alla åskådare-"Det snackas massa om Dynamiska hit och dynamiska dit... Well guess what! Detta är ett dynamiskt event!"   :clap :fu :tits


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #839 skrivet: 2012-06-28, 13:02:17 »
:lolabove :clap

 

Senaste inlägg