Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246185 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #330 skrivet: 2007-10-23, 15:58:05 »
ajdå Ödlan. Du får antingen se till att skaffa hårdare knogar, eller snällare dambekanta :)

Krya på sig!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #331 skrivet: 2007-10-23, 16:11:00 »
Måste se ganska fånigt ut dessutom, att ha knogar som ser ut som mig. :hm

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #332 skrivet: 2007-10-24, 11:53:19 »
Svullen, lila och ömmande? Jag har inte tänkt på det förut Prunet, men du SER faktiskt ut som en söndertrasad knoge i plytet! :tease

guest253

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #333 skrivet: 2007-10-25, 16:14:05 »
:lolabove

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #334 skrivet: 2007-11-03, 08:25:49 »
Ja det är väl dags att kräkas lite igen...
Jag skulle ju byta fönster i huset, och hade beställt 5 fönster och en balkongdörr.
Satte igång med köksfönstret först.. och det funkade klockrent, Sovrumsfönstret nästa och balkongdörren, det funkade lika bra. sen sågar jag ner fönstret i grabbens rum. bär upp fönsret som ska vara där.. och det är för  litet ??!!!??  fan hela 20 cm för litet dessutom. de övriga fönstren är samma mått och alla är 20 cm för små.
det visar sig att jag förmodligen har beställt rätt, men det är inte säkert att jag får igen pengarna ändå.. jag har ju godkänt leveransen...  BLÄ!  så nu har jag fått beställa 3 nya fönster för 22000. och hoppas på att få igen slantarna för de 3 som är fel.
Men säkert är det inte alls..  Fy fanken..  Kolla leveransvilkoren innan ni tar hem grejorna ...... Grrr 


Nu har jag ju ett stort hål i grabbens rum, inget fönster att sätta in, så jag har fått täcka hålet med plyfa skivor och isolering.   Det tar desvärre 2 månader innan jag får nya fönster, och semesterkassan försvann i ett nafs..  Så nog e jag  :cry

guest1566

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #335 skrivet: 2007-11-03, 08:33:35 »
tusan så trist ragge. man får hoppas om de är lite humana de du beställt fönster ifrån så tillåter de att du får tillbaka pengar.. man kan bara hoppas. *håller tummarna*

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #336 skrivet: 2007-11-30, 11:10:05 »
Jag har just betalat månadens räkningar, och sitter nu bara och vibrerar i kallsvettig ångest. Räkningar på 32000:-

:cry

God Jul familjen LongLeg! :cry :ripped :rythm

Fy fanken att företagen har mage att ta betalt för sina tjänster! Vad hände med samarittänkandet?

 

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #337 skrivet: 2007-11-30, 13:37:49 »
Välkommen till husägande :)  det kan bli dyrt vissa månader. 

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #338 skrivet: 2007-11-30, 14:43:43 »
Va fasen... Vi kom undan med 8k denna månaden... Men då är det pellets nästa månad... 8.5k bara på den  :urrk

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #339 skrivet: 2007-12-14, 07:49:14 »
Efter att ha varit utan internet i något som känns som flera månader, nästan ett år så ser det ut som att det har löst sig på den punkten. (Det kommer att bli inkopplat till huset vilken dag som helst.) Glad i hågen började jag göra iordning var skrivbordet ska stå för att sen packa upp datorn. När jag sen slår på den så funkar den inte! Fläkten går igång men sen verkar inget mer hända. På skärmen står det nåt om att jag ska ansluta media kabel. Jag kollar så att alla sladdar sitter i som de ska... vilket de gör. Jag byter kabel till skärmen... för det kan ju vara nåt fel på den. Provar att starta upp datorn igen. Samma sak händer... dvs ingenting mer än att fläkten går igång och det blinkar lite varstans.

Som tur är så finns det garanti kvar på datorn så det var ju bara att ringa till supporten som säger "har du provat en annan skärm". Suck. Provar en annan skärm. Gissa vad? Precis... ingen skillnad. Ringer igen till supporten som säger att de får komma och hämta upp datorn.

Så nu när internet kommer hem till oss så är jag utan dator. :cry

Med lite god tur så är det grafikkortet som har rykt och inte hårddisken. För är det hårddisken så kommer jag att gråta illa... för där har vi alla våra semesterbilder som vi givetvis inte har backup på. :cry

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #340 skrivet: 2007-12-14, 08:57:19 »
Suck.

Arbetsveckan slutar som den började dåligt.
Hur fan kan en test-bugg helt plötsligt synas i produktion...suck...panik och ångest
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #341 skrivet: 2007-12-14, 17:03:36 »
@ Airam
På skärmen står det nåt om att jag ska ansluta media kabel.

Om du inte kopplar in skärmen alls till datorn, får du samma meddelande då ?
Grafikkortet kan ju sitta löst i datorn. öppna och kontrollera.




Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #342 skrivet: 2007-12-17, 07:56:45 »
@ Airam
På skärmen står det nåt om att jag ska ansluta media kabel.

Om du inte kopplar in skärmen alls till datorn, får du samma meddelande då ?
Grafikkortet kan ju sitta löst i datorn. öppna och kontrollera.





Grönis slet upp datorn och kikade inuti den. Kan ju även tillägga att det sprakade till i grenuttaget när jag skulle sätta i sladden till datorn... om det har nåt med saken att göra.  :innocent

Nåja, supporten kom och hämtade datorn dagen efter och i fredags fick vi brev om att internet kommer bli inkopplat 21/12 (prel.).

Under tiden så har jag hunnit med att måla ett tak, riva tapeter, sätta upp gardiner, möblera, packa upp, göra femtielva matlådor...

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #343 skrivet: 2007-12-17, 13:52:02 »
Under tiden så har jag hunnit med att måla ett tak, riva tapeter, sätta upp gardiner, möblera, packa upp, göra femtielva matlådor...

Se där, då var de ju någon nytta med en sprakande dator :D 
Nå  Hoppas ni får tillbaka den fort, för det är ett elände när man inte kommer åt internet :) 

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #344 skrivet: 2007-12-17, 14:14:14 »
Kan bara säga för info skull att testikel inflammation gör förbannat ont!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg