Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246021 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest628

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #360 skrivet: 2007-12-20, 14:01:34 »
Nu precis inför Jul och lov så är det klart att man inte kan hålla sig frisk!
Det är så himla typiskt att man blir sjuk när man är ledig.
Så julefriden är i farozonen, skidåkningen är så gott som borträknad...och på detta så måste jag ner på stan någon av dagarna och handla klart.

God Jul?  :cry

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #361 skrivet: 2007-12-20, 14:36:12 »
Krya på dig!

det är tyvärr ganska typiskt att när man är ledig så blir man sjuk

guest3

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #362 skrivet: 2007-12-20, 22:38:38 »
Jag blev påkörd imorse. Jävla idioter det finns i trafiken.

Ja det finns en dröse av dem i trafiken, tyvärr. sen undrar jag alla som ska vara så djävla miljömedvetna, vet vad de skulle spara på miljön ifall de höll hastighetsgränserna. Det är märkligt att det inte tas upp i miljödebatten..  det är ju något alla kan bidra med.

Hoppas det löser sig med din bil.

Äsch. Det är firmabil. Vem bryr sig?
Jag blir bara störd av allt jobb det innebär med pappersskrivande och servicebokande.
Och visst är det trist med folk som inte kan hålla avstånd.

I detta fallet var det en idiot som trotsade trafikreglerna trots solklar skyltning och körde in framför näsan på mig. Jag hade inget att göra annat än att panikbromsa och lägga mig på tutan. Då blev jag påkörd av en tant bakifrån.
Så länge som jag inte blir skadad själv så skiter jag i det. Senast jag blev påkörd, i Jönköping, var det desto värre.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #363 skrivet: 2007-12-21, 09:31:17 »
Nu precis inför Jul och lov så är det klart att man inte kan hålla sig frisk!
Det är så himla typiskt att man blir sjuk när man är ledig.
Så julefriden är i farozonen, skidåkningen är så gott som borträknad...och på detta så måste jag ner på stan någon av dagarna och handla klart.

God Jul?  :cry


Jag lider med dig. Det är samma här nämligen. Den här veckan kom hostan och snuvan och det verkar som att det inte kommer bli bättre. Som tur var så fick jag ta komp idag för chefen så jag slipper en karensdag samt att jag hinner fixa ytterligare inför julen. (Jag känner mig ju för bra för att stanna hemma men jag får ju hostattcker när som helst och då funkar det inte att prata i telefonen, vilket jag gör 90% av min arbetsdag. Så då fick det bli komp.)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #364 skrivet: 2007-12-22, 21:26:21 »
backade på grannens bil som stog lite konstigt parkerad igår... tappade kofångaren på min bil... men den e juh å andra sidan inte kännd för att vara välskött så... deras bil fick en liten repa på sin kofångare... gick ca 5 km/h bakåt...

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #365 skrivet: 2007-12-23, 09:38:55 »
Det var inge kul.

Själv har jag haft feber i sex dagar, med hosta och näsan tinner. Tror inte att det är influensan eftersom jag inte har ont i kroppen. Det är så typiskt att man ska vara sjuk när man är ledig.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #366 skrivet: 2007-12-23, 15:11:46 »
Feber i 6 dagar e inte bra.  Konultera vår husdoktor. men jag tror du bör ta dig till en doktor. (om du inte redan varit det)
Krya på dig

guest1325

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #367 skrivet: 2007-12-24, 00:27:45 »
Tråkigt att vara sjuk, speciellt under julen. Hoppas det blir bättre.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #368 skrivet: 2007-12-24, 09:18:46 »
Det där låter inge bra Looser. Du borde kanske försöka få tag på en läkare så här i julhelgen.

Själv har jag insett att min snuva och hosta inte är någon förkylning. Det är allergi. Gubben som bodde i huset före oss hade katt som hade kloat på tapeterna i hallen. (Dessutom kan man diskutera hans flyttstädning som i våra ögon verkar vara obefintlig.)

När vi började riva ner tapeterna för att sätta upp nya (jajamen, det vart färdigt igår kväll 23.00 *puh*) så kom det fram så mycket dynga i luften så att min allergi kom igång ordentligt. Har fått så enorma hostattacker så att jag tror att allt inne i mig ska hostas upp samt att näsan rinner. Om jag däremot går ut med jämna mellanrum och andas lite frisk luft i förebyggande syfte så går det bättre. Idag hostar jag mindre men nu hör jag väsningar i halsen när jag väl hostar. Så har jag otur så kommer det bli astma nån gång i framtiden. (Läkaren varnade mig för detta för ca 15 år sen.)

Men annars är det helt ok... :)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #369 skrivet: 2007-12-24, 11:34:41 »
puffa lite ventolin... själv medicinering FTW...

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #370 skrivet: 2007-12-25, 10:22:46 »
Jag tror att det är på väg att vända. Både igår och idag vaknade jag och under 38 på morgonen. Fast jag mår fortfarande skit. Tur att det finns dunderhostmedecin som Cosilana med en skvätt morfin i.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #371 skrivet: 2007-12-25, 12:28:42 »
Jag tror att det är på väg att vända. Både igår och idag vaknade jag och under 38 på morgonen. Fast jag mår fortfarande skit. Tur att det finns dunderhostmedecin som Cosilana med en skvätt morfin i.

Då kommer du kanske vara fit for fight lagom till nyårsfesten. :)

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #372 skrivet: 2007-12-25, 12:31:56 »
jag har bara tagit cokilana en gång och då tog jag halv dos... känndes som jag hade krökat i en vecka...

Glöm inte att dricka massa vatten när du har feber oxo... gärna en ersättning eller två oxo...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #373 skrivet: 2007-12-25, 12:34:20 »
gärna en ersättning eller två oxo...

Resorb ftw!


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #374 skrivet: 2007-12-25, 12:35:04 »
Jag tror att det är på väg att vända. Både igår och idag vaknade jag och under 38 på morgonen. Fast jag mår fortfarande skit. Tur att det finns dunderhostmedecin som Cosilana med en skvätt morfin i.

Cocillana är bra om du inte är överkänslig emot det. Upptäckte det den hårda vägen och det verkar vara en genetisk överkänslighet då dotter får samma problem som jag, dvs kramp i glatta muskelaturen. Ska enligt dem som vet vara lika smärtsamt som att föda barn. Fast jag har inte haft barn barafått så ont att jag hellre hostar lungorna ur mig innan jag tar cocillana igen!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg