Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246210 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #375 skrivet: 2008-02-09, 15:51:15 »
Nu ska jag berätta om vår resa till Göteborg   :( :doh :hm

Nå det började med att Räkan undrade om någon var intresserad av att gå på båtmässa i Göteborg
Jag svarade ja och bad honom att skaffa yterligare biljetter.
Allt frid o fröjd. 
Lördagen infaller och vi kommer iväg ca:8:30 på morgonen.
Halvägs till Linköping inser jag att jag glömt telefonnummret till Räkans mobil, varpå paniken infinnr sig, så jag ringer upp den Gode hr: Hazard, som snarkande mumlar något om "jag ringer upp igen"  så efter någon halvtimme ringer en fortfarande trötter Hazard och jag får telefonnummret. (fast han lovade att skriva något surt på forumet)
Efter ca 20 minuter Ringer Räkan och undrar hur det går...  Vi är på väg, svarar jag :)
Nåväl. Vi passerar Ödeshög på vår fortsatta färd till götet. Då börjar en lampa blinka i instrumentpanelen. Va fanken är detta frågar jag frun, och hon börjar leta i instruktionsboken, varpå hon efter en stund säger, "du måste nog stanna bilen"

VA!  säger jag. Jo det står så i boken att du kan skada katalysator, motor och en massa annat om du fortsätter.
O fan,, Vi svänger in på nästa avfart och stannar, ringer dem vi köpt bilen av, och de säger att vi INTE får köra vidare utan ska ringa Stilleståndsnummret som står i serviceboken.

Vi ringer och får besked att en bärgare är på väg för att hämta oss.
Under tiden försöker jag ringa till Räkan på telenummret jag fått av Hazard. men kommer bara till ett kort meddelande på telefonsvararen. Men han ringer mig igen strax innan bärgaren kommer. och det visar sig att hans telefon pajat så den är avstängd
Nu får jag förklara att vi inte kan komma till mässan pgrund av bilen..  Trist
Så vi fick tilbringa över en timma i bilen uppe på flaket på bärgaren medans den körde oss till Linköping. Och där står bilskrället nu.
Hem kom vi i en hyrbil.

Det var nog inte meningen att vi skulle till båtmässa. för aldeles för mycket srulade.


/Ragge


En Eloge till Räkan som fixade biljetter.


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #376 skrivet: 2008-02-09, 16:48:15 »
Min tur att gnälla .. här ligger man å sover - äntligen en sovmorgon! Då blir man brutalt väkt av telefonen. Det visar sig vara en av de 7 dvärgarna, den bortglömde nummer 8, Glömsker. Han hade glömt nått telefonnummer och ville att jag kollade på forumet vad Räkan hade för nummer. Sparkar igång min laptop bara för att finna att jag inte HAR skaldjurets nummer. Ringer Glömsker och ber om hans forumlösen för att kolla hans PM där nummret ska finnas och snart har han fått nummret. Lägger på och försöker somna om, men det är lögn i helvete, så det är bara att kliva upp.

Och imorgon måste jag upp tidigt då grabben spelar bandy i Linköping ... undrar om jag ska slå hr Glömsker aka Ragge en signal på väg till bandyn!  :phone :flirt


:D


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #377 skrivet: 2008-02-10, 10:29:31 »
Kan du väl göra!  jag är ändå vaken kl 09:00, inte ligger då jag och sover vid den tiden :)

Trötter :)   


(nå tack för hjälpen ändå)



Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #378 skrivet: 2008-02-10, 14:28:17 »
Kan du väl göra!  jag är ändå vaken kl 09:00, inte ligger då jag och sover vid den tiden :)

Jag har hört att när man blir äldre så får man svårt att sova. Och att man då sitter och väntar på att morgontidningen ska dimpa ner i brevlådan runt 5-tiden på morgonen. :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #379 skrivet: 2008-02-10, 16:51:27 »
Hehe jag vaknade helt av mig själv kl nollsjutrettion imorse, en ½ timma innan väckarklockan. Dock är man ju senil så jag glömde att ringa Glömsker! :doh

;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #380 skrivet: 2008-02-10, 17:31:37 »
 :lolabove

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #381 skrivet: 2008-04-18, 22:18:08 »
Less, less, less.. Är spyless på allt just nu...

Skulle se om jag fick skruva lite motorcykel häromdan, nähä det gick inte för sig.. Tänkte slänga på sommardäcken igår, nähä det gick inte för sig.. Tänkte gå och träna idag, nähä det gick inte heller för sig  :headbang :rythm

Fyy faan ska man vara så sur på kärringen där hemma så det går ut över jobbet? Suck. Spyless på allt just nu.

Inte fan ska det vara så här att vara gift!!  :cry :cry

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #382 skrivet: 2008-04-18, 22:27:38 »
Usch, jag lider med dig Ceder, men vet av egen erfarenhet hur jäkligt det kan vara/kännas ibland. Hoppas det löser sig till det bästa. Är det riktigt illa, sök hjälp.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #383 skrivet: 2008-04-18, 22:35:36 »
Nej Ceder det ska inte vara sådär.
Det är faktiskt så att hon måste släppa taget då och då och låta dig råda dig själv. Det må hon tycka vad fan hon vill om, men om hon tänker efter så vill hon väl hellre ha en glad man än en sur idiot som kan explodera när som helst?

Det är bara att bestämma en dag (kväll) i veckan när du får göra vad f-n du vill - hon tar hand om ungar och annat själv. En annan dag (kväll) får hon göra vad f-n hon vill och du tar hand om allt det andra.

Dags att ta ett seriöst snack kanske? Det kan mycket väl göra ont, men jag tror att det behövs för er båda. Och dessutom göra att det snabbt blir bättre! Med litet slack blir vem som helst gladare och då blir partnern glad av det och så snurrar det bara bättre och bättre.
« Senast ändrad: 2008-04-18, 22:43:00 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #384 skrivet: 2008-04-18, 23:32:14 »
 :stupid

Det ska absolut inte behöva vara så där. Jag kan förstå om det handlar om att hänga på puben i tid och otid. Men att slänga på sommardäcken gynnar ju er båda. Och om du vill gå och träna är ju också något som borde ses med positiva ögon.

Det verkar som att ett snack behövs. Av egen erfarenhet så kommer det inte bli bättre om inget görs åt saken. Snarare tvärtom.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #385 skrivet: 2008-04-19, 07:16:00 »
Barnen mor vart ju helt konstig efter att min mellersta son föddes och efter 3 år stod ingen av oss ut med varandra så vi gick skillda vägar.
Vi bode iofs bara 3 min promenad ifrån för barnen skulle. Men efter flytten gick det MYCKET bättre att umgås.
Nu var det iofs cancer i huve på henne som gjorde att hon vart konstig. Men ingen skall behöva leva i ett förhållande där det aldrig vissas kärlek och tillit. Tror att barnen ser och förstår mer än man tror när mamma o pappa är sura och ev aldrig kramas och pussas.

Nä om inte för ens egna välmåga så tror jag att barnen mår bättre av en ev flytt.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #386 skrivet: 2008-04-20, 12:59:31 »
...att slänga på sommardäcken gynnar ju er båda. Och om du vill gå och träna är ju också något som borde ses med positiva ögon.

Nu gör du det igen Airam...
"Han får göra vad han vill bara det gynnar oss båda"...

Min poäng är att båda parter i ett förhållande måste kunna till viss del göra saker som ENBART är till för partens egen skull. Det är skitviktigt.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #387 skrivet: 2008-04-20, 14:32:20 »
Jajemän kvinnor ÄR kontrollfreaks! Det är därför vi killar har ett helvete att först bryta navelsträngen med morsan som oftare är mer överbeskyddande mot sina söner än pappor mot sina döttrar då även döttrarna mycket tidigare gör sitt uppror.

Sen blir man tillsammans med en kvinna och i början är dem överseende men gradvis dras tummskruvarna åt. Om man då INTE visar sitt missnöje så ligger man pyrt till. För övrigt slutar aldrig kampen och i längden blir det ganska tröstlöst, och ibland undrar jag om människa är menad att bo ihop i par hela livet.

Det viktigaste är att man behåller respekten för varandra annars är det nog tyvärr kört!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #388 skrivet: 2008-04-20, 15:47:26 »
...att slänga på sommardäcken gynnar ju er båda. Och om du vill gå och träna är ju också något som borde ses med positiva ögon.

Nu gör du det igen Airam...
"Han får göra vad han vill bara det gynnar oss båda"...

Min poäng är att båda parter i ett förhållande måste kunna till viss del göra saker som ENBART är till för partens egen skull. Det är skitviktigt.

Det där är inte alls vad jag menar. Det jag menar är att min erfarenhet av sådana här situationer är att man kan se på det hela från olika perspektiv.

Ex, en tjejbekant till mig ogillar att hennes pojkvän tränar så himla mycket för att det "tar tid" som hon anser att de kunde hitta på något tillsammans för att bygga upp deras förhållande så att de kan hitta tillbaka till varandra igen. (de har problem i förhållandet och risken finns att de kommer gå skilda vägar.) Han arbetar mycket och den lilla tiden han är hemma vill hon att de ska hitta på saker tillsammans. Däremot så ser den här killens kompisar på hela situationen som "oj, vad synd det är om henne för att hon har en pojkvän som vill få en bättre kropp" *ironi*. Grabbarnas synvinkel är att den här killen tränar för att hålla sig själv i form så att han ska bli lika "attraktiv" som han var i början av deras förhållande. Sen om sanningen om den här grabbens träning handlar om att han vill slippa tjejen och har det som undflykt för att få "gömma" sig på gymmet... det vet jag inte.

Det finns olika synvinklar på allt. Sen om man väljer att bli grinig pga sin sambos/partners agerande beror ju helt och hållet på hur man ser på saken.

Just nu är jag lite trött så det vette tusan om jag har lyckats bena i den här saken eller bara har gjort det ännu mer osammanhängande.  :cartman

Men jag håller med dig i att man ska inte ge upp sina egna intressen bara för att sambon/partnern vill det. Man ska kunna göra saker på egen hand också... framförallt utan att få skuldkänslor eller en isande tystnad dagarna efteråt.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #389 skrivet: 2008-04-20, 15:54:54 »
För övrigt slutar aldrig kampen och i längden blir det ganska tröstlöst, och ibland undrar jag om människa är menad att bo ihop i par hela livet.

Det där var förbaskat kloka ord måste jag säga! Fast iofs beror ju det på hur "kampen" yttrar sig - är det konstant sura miner, skrik, bråk och tjafs, då är det ju en sak. Att däremot bli osams då och då, men sedan reda ut saker och ting, det är nog bara lite sunt och är väl ett sätt också att hålla liv i och rensa luften i ett förhållande.

En bekant till farsan gick och skilde sig på äldre dar, efter att de hade varit ett par i 30-40 år. Hans kommentar till skilsmässan var lite skön tyckte jag: "Jo, vi tyckte att vi blivit så pass stora nu så att vi skulle klara oss själva".

:)

 

Senaste inlägg