Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246256 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #450 skrivet: 2008-08-13, 23:12:58 »
Dagen i korthet

4. Ska fylla på diskmeden i pumpen på diskbänken. Trycker i lagom mycket och sätter tillbaka munstycket - Pumpar - Inget diskmedel kommer - Öppnar skåpsluckorna och ser att behållaren gått sönder (trillat av) och jag tryckt ner $ dl diskmedel rakt ner under diskbänken - Städa.


Den här grejen har hänt mig några gånger med en pump från Ikea. När vi varit o bytt den efter att ha gått sönder för tredje gången så erkände dom att det var väldigt vanligt att dom gick sönder, vi köpte en ny pump hos en annan leverantör i stället.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #451 skrivet: 2008-08-13, 23:15:34 »
Den är från IKEA......

Visserligen ett antal år gammal vid det här laget


Men den är från IKEA....

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #452 skrivet: 2008-08-13, 23:34:10 »
:(

Men snart är det WCL :D
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1645

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #453 skrivet: 2008-08-17, 13:16:20 »
Allting var så välplanerat... Sambon jobbade söndag och i GW var det dubbla drops.
Det hela börjar med att ISP'n strular med nätet i två timmar. När nätet väl kommer igång dör routern. Den slocknar, för att aldrig starta igen. Som tur är ligger det en extra i en låda och skräpar, fort i med dem, koppla om alla sladdar och börja ställa in. Detta visar sig vara lättare sagt än gjort då de två inte är kompatibla för fem öre, så det är bara att börja ställa in nätadresser, mac-adresser osv. Allt är dock färdigt efter ca 1½ timme (kom på att jag skulle hämta en ny firmware, installerade den, glömde säkerhetskopiera alla inställningar, tillbaka på ruta ett). Får igång nätet, får igång GW och allt är peachy igen.
ISP'n börjar strula. Internet dör. GAAAAAH!!!!
Nu är det dock igång, lagom till att hundarna ska ut på middagspromenaden, innan själva middagen ska påbörjas för att vara färdig tills sambon kommer hem.

Ja, det är ett i-landsproblem, men va fan!

Nu ska jag bara bestämma mig för om min praktik som börjar i morgon och varar i 3 månader ska vara på ett företag med massor av servrar, men tråkig arbetsmiljö ute i ett industriområde. Eller ska jag ta platsen som har en server, två tekniker och väldigt slapp stämning mitt i centrum. *suuuuuck*

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #454 skrivet: 2008-08-25, 14:08:51 »
Ringer Försäkringskassan och kommer in på plats 359  :help
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #455 skrivet: 2008-08-25, 20:04:13 »
Ringer Försäkringskassan och kommer in på plats 359  :help

Åh herregud. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Är mest glad att jag inte jobbar på försäkringskassan.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #456 skrivet: 2008-08-26, 14:21:12 »
Ringer Försäkringskassan och kommer in på plats 359  :help

Åh herregud. Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Är mest glad att jag inte jobbar på försäkringskassan.

Finns det nån som jobbar där... :hm

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #457 skrivet: 2008-09-20, 10:50:14 »
Blääääää... Vaknade imorse och kände en väääldigt dålig lukt.. Lillkillen hade bajjat. Sen hade han tagit av sig blöjan och kastat ur den ur spjälsängen :cry. Gissa om det var massa urrrk överallt  :puke Inget får en på så taskigt humör som sånt.... :help :help

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #458 skrivet: 2008-09-20, 21:45:08 »
 :lolabove

Fråga min granne! Han vaknade (bakis) av att hans dotter satt på hans mage och kletade runt "mojs" från den avtagna blöjan på hans (håriga) bröst! :) Mums!

guest1464

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #459 skrivet: 2008-09-20, 22:26:07 »
Usch!

Men ni vet vad man säger, "Hellre ett majskex i hyllan än bajssex på fyllan"

guest355

  • Gäst
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #460 skrivet: 2008-09-29, 23:42:45 »
Urk.. Kommer till jobbet 22:45 och möts av min dryga kollega med en öl i handen. (Hon får inte dricka öl på arbetstid så klart, men då hon haft sin tunga på ett brunt ställe hos min nya VD så görs inget åt saken från "ledningsnivån".) Hennes "duktiga" överlämning om vad som hänt under dagen är så klart väldigt tafatt med orden, inget har hänt idag, inget du bör veta om. Att visa saknar 2 av 3 arbetsdatorer i receptionen betäknas antagligen som inget viktigt. Att telefonerna inte fungerar, att internet hoppar upp och ner och att vårat elektroniska nyckelsystem inte fungerar är väl antagligen inte heller viktigt att informera om. Men att man har tagit med sig nyckeln till kassalådan med hem hade väl varit trevligt att få reda på innan den är där hemma...
Har så klart försökt ringa hennes mobil, och den ja, den ligger inlåst i kassalådan, och hennes hemnummer är avstängt pga hon inte betalat räkningar..

 :puke :puke :puke :puke




Men, men.. då jag inte har något att göra, kommer jag focusera mig på att öppna kassalådan via lite lirk, och ta upp hennes mobil och abbonera på en massa tjänster som hon inte behöver........ mutter....

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #461 skrivet: 2008-09-30, 15:10:00 »
Men, men.. då jag inte har något att göra, kommer jag focusera mig på att öppna kassalådan via lite lirk, och ta upp hennes mobil och abbonera på en massa tjänster som hon inte behöver........ mutter....

 :lolabove
Cake or Death?


Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #462 skrivet: 2008-10-03, 09:58:03 »
Vår hund (7½ år blandras) har nu fått så många krämpor att det inte finns något att göra åt. I måndags blev vi (läs Grönis) tvugna att ringa veterinären och boka en tid. Så idag ska vi dit och kommer inte kunna ta med våran älskling hem. :cry

Försöker tänka på att vi har gett honom ett så ofantligt mycket bättre liv än vad han skulle ha fått annars (hans första ägare var missbrukare som övergav honom vid 1 års ålder) men det är svårt. Så den här veckan tror han nog att det har slagit runt i huvudet på oss båda. Falukorv och köttbullar till middag varje dag, få mat ifrån matbordet och ett grisöra varje kväll.

:cry :cry :cry :cry

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #463 skrivet: 2008-10-03, 10:39:44 »
:cry Jag beklagar sorgen. Det låter som ett värdigt avslut iallafall...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #464 skrivet: 2008-10-03, 10:48:19 »
Uschiamej... :(
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg