Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Defiance  (läst 42420 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Defiance
« Svar #75 skrivet: 2013-04-03, 13:57:40 »
:kiss
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #76 skrivet: 2013-04-03, 16:02:11 »
Är det värt 400 spänn?

Jag har betalt ca. 1000 kr och hade lagt det på upplevelsen jag får när jag spelar oavsett spel så länge det är utan prenumeration. Det är actionfyllt och pirrigt på ett positivt sätt. I strid känner jag pulsen och tempot som gör det riktigt underhållande.

Striderna är taktiska med betydelsen att man använder och nyttjar alla tänkbara skydd och möjligheter runt sig till att "flanka" runt fienden eller gömma sig för att skölden gått ned. Det är dessutom ännu roligare att köra grupp. Det är "sikta på riktigt" och inte klicka för att välja mål som i andra MMO. Typ som TERA fast med "moderna vapen".

Arsenalen av vapen är mångsidig vilket betyder att man kan välja det eller de vapen som passar sin egen spelstil. Jag har fastnat för att oskadliggöra så många som möjligt på långt håll med "snipervapen" för att sedan ta de sista med min pistol. Man har tillgång till olika vapenförmågor på vissa vapen t.ex. "el-chock-buff", "poison" eller eld m.fl.

Vapensystemet blev jag fascinerad över. Du kan lägga till mods till vissa vapen och på så sätt göra vapnen mer personliga med "egna förbättringar" som passar egen spelstil bäst, typ.

Sen finns det buggar men det kommer man aldrig ifrån. De är snabba på att svara på "bug request" sen får vi se vad och hur de prioriterar saker på avdelningen för utveckling. Tänker främst på funktionen med att fasa in på en annan spelare som kör en mission som du har gjort. Det är en jättebra funktion och de har gjort det jättebra... i teorin. I praktiken måste man tänka lite själv så att man verkligen gör rätt. Speciellt när man är norsk :thumb

Det finns också alltid något att göra. Du har en uppsjö utav olika missions och utmaningar där du kan tävla mot andra Ark Hunters, t.ex. ett racingevent där du tävlar om snabbast runt en bana och kan mäta dig med andra spelare.

Jag gillar dessutom storyn och själva Ark Hunter grejen. Var vid första intryck väldigt skeptisk till hela idén tills jag tog del utav materialet på defiance.com och spelade BETA-perioderna. Det får 4/5 av mig. (edit: 8/10 speglar min bedömning bättre)

Vad säger ni andra som testat/spelar?

Edit2: Sjukt kul att bara driva runt med jeepen och titta på omgivningen! :thumb
« Senast ändrad: 2013-04-03, 16:06:52 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Defiance
« Svar #77 skrivet: 2013-04-04, 00:44:23 »
 :stupid

Sen finns det en gäng instanser som vi bara hann testa lite under betan men dom var riktigt bra så långt. Bråthen glömde att det finns andra färdigheter än vapen (man blir bättre på det vapen man använder ju längre man just använder det).

Det finns vad jag vet fyra olka "färdighetsträd" och man kan bara välja en gren, iaf i början (vet inte om man kan få fler senare). I varje träd finns under färdigheter som man kan välja till vart efter som man går upp i nivå. Dessa läggar man till som perks. Från början kan man bara ha 2 perks aktiva men man får tillgång till fler när man levlar.

som ni förstår är jag långt ifrån nån expert på detta, bara kört ett beta event innan det släpptes och hade fullt upp med att följa huvuduppdraget och även ta de sidouppdrag (som i sin tur oftast har uppföljningar med egen stories).

Kanske nån med mera insikt i spelet kan förklara det bättre?!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Defiance
« Svar #78 skrivet: 2013-04-04, 08:57:56 »
:bow

Utmärkt recension! :thx
Det verkar ju vara rätt kul, och det kanske kan bli något vad det lider...

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #79 skrivet: 2013-04-04, 09:22:52 »
Ah, jag glömde det viktigaste. :) :thumb

Finns lite roliga videos på den fiktiva företagsplatformen http://vonbachindustries.com/en/ där man bl.a. kan se en video om förmågorna "Blur, Cloak, Overcharge och Decoy". Detta är de fyra huvudförmågor som det berömda EGO-systemet (Environmental Guardian Online) ger.

Enkelt uttryckt får man snabbare rörelse och sprint samt ökad "melee"-skada med Blur. Cloak ger en möjlighet att försvinna osynlig en stund. Overcharge ökar skada generellt oavsett vapen och Decoy gör att en "docka" av en själv fortsätter springa framåt för att få fiendens fokus bort från sig själv.

Personligen tycker jag att EGO "in-game" ser väldigt proffsigt ut. Bara tänk om man hade fått sådana navigations- och kommunikationsmöjligheter IRL ;) Projektion i sinnet om verkligheten. Snacka om Augmented Reality. Oj då, ja spelet var det vi snackade om...  :cartman

Hur som helst så finns det ju buggar och enligt mig icke färdiga delar i spelet som tyvärr gör att man inte kan ge det full pott. De lär jobba febrilt på utvecklingsavdelningen på det och har släppt några små uppdateringar redan. Visserligen med liten märkbar skillnad i nuläget men jag tyckte att fasningen funkade bättre igår när jag questade med JH och skulle fasa in på hans quest.

Kommunikationssystemet (dvs. chatt och röstkommunikation spelare emellan) funkar dåligt eller inte alls. Vissa kan chatta men andra inte. Den inbyggda röstfunktionen verkar krocka med TS eller buggar på något annat sätt och ger en "re-bounce" vissa gånger men går att återställa igen. (edit: chatten verkar funka nu men har inte hunnit testa så mycket. Bara i klanchatten.)

Faser och grupper är inte helt optimerat ännu. Man ramlar ur - både klan och grupperfasning - ibland och quester kan "skadas" för tillfället. Kan vara fixat. Har inte hunnit testa mer än en gång igår.

Finns små buggar i menyn där man inte kan komma till inställningar utan att spelet stängs av.

Detta är dock inget jag anser påverkar spelglädjen och upplevelsen något värre utan är mest praktiska saker som förvisso bör fungera men som snabbt glöms bort när man ger sig ut i världen för att kamma hem "scrips" och leta ammo för det går åt kan jag säga  :pistols :)

Som hon säger i slutet på Ark Hunter Chronicles - episode 6. "Ammo you need, scrip you need. But friendship... I'll get back to you on that one..."

Helt klart är dock att det bästa är att dela upplevelsen med en vän. :love :kiss
« Senast ändrad: 2013-04-04, 11:36:00 by Bråthen »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Defiance
« Svar #80 skrivet: 2013-04-04, 09:51:20 »
Ah, jag glömde det viktigaste. :) :thumb

Finns lite roliga videos på den fiktiva företagsplatformen http://vonbachindustries.com/en/ där man bl.a. kan se en video om förmågorna "Blur, Cloak, Overcharge och Decoy". Detta är de fyra huvudförmågor som det berömda EGO-systemet (Environmental Guardian Online) ger.

Enkelt uttryckt får man snabbare rörelse och sprint samt ökad "melee"-skada med Blur. Cloak ger en möjlighet att försvinna osynlig en stund. Overcharge ökar skada generellt oavsett vapen och Decoy gör att en "docka" av en själv fortsätter springa framåt för att få fiendens fokus bort från sig själv.

Personligen tycker jag att EGO "in-game" ser väldigt proffsigt ut. Bara tänk om man hade fått sådana navigations- och kommunikationsmöjligheter IRL ;) Projektion i sinnet om verkligheten. Snacka om Augmented Reality. Oj då, ja spelet var det vi snackade om...  :cartman

Hur som helst så finns det ju buggar och enligt mig icke färdiga delar i spelet som tyvärr gör att man inte kan ge det full pott. De lär jobba febrilt på utvecklingsavdelningen på det och har släppt några små uppdateringar redan. Visserligen med liten märkbar skillnad i nuläget men jag tyckte att fasningen funkade bättre igår när jag questade med JH och skulle fasa in på hans quest.

Kommunikationssystemet (dvs. chatt och röstkommunikation spelare emellan) funkar dåligt eller inte alls. Vissa kan chatta men andra inte. Den inbyggda röstfunktionen verkar krocka med TS eller buggar på något annat sätt och ger en "re-bounce" vissa gånger men går att återställa igen.

Faser och grupper är inte helt optimerat ännu. Man ramlar ur - både klan och grupperfasning - ibland och quester kan "skadas" för tillfället. Kan vara fixat. Har inte hunnit testa mer än en gång igår.

Finns små buggar i menyn där man inte kan komma till inställningar utan att spelet stängs av.

Detta är dock inget jag anser påverkar spelglädjen och upplevelsen något värre utan är mest praktiska saker som förvisso bör fungera men som snabbt glöms bort när man ger sig ut i världen för att kamma hem "scrips" och leta ammo för det går åt kan jag säga  :pistols :)

Som hon säger i slutet på Ark Hunter Chronicles - episode 6. "Ammo you need, scrip you need. But friendship... I'll get back to you on that one..."

Helt klart är dock att det bästa är att dela upplevelsen med en vän. :love :kiss

Jag tror nån är kär  :D

Bra input Mr Bråte! :kiss


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #81 skrivet: 2013-04-04, 10:03:23 »
Dyn... jag kan inte... :D

Golden gate annars! Helt grymt... eller vad säger du Kemo? Där låg vi på marken som två döda kottar medans Muggefigge fick komma till vår undsättning. :supporter Säger bara det... skönt att ha kompisar som ställer upp :love
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Defiance
« Svar #82 skrivet: 2013-04-05, 00:00:37 »
medans Muggefigge fick komma till vår undsättning. :supporter Säger bara det... skönt att ha kompisar som ställer upp :love


Mugges standardutrustning ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Defiance
« Svar #83 skrivet: 2013-04-05, 07:51:27 »
Köpte Defiender igår men blir inte lir förräns söndag kväll. Kanske kan ligga och mysa ihop vid Golden Gate bron tillsammans?

Pax för stora sked!!  :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Defiance
« Svar #84 skrivet: 2013-04-05, 16:58:18 »

Well there goes the neighbourhood!
:scared






 :D


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #85 skrivet: 2013-04-05, 17:28:33 »
:lolabove

Gött mos!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Defiance
« Svar #86 skrivet: 2013-04-06, 20:39:23 »
Jag tycker det är ganska kul, inte lika head over heels som bråthen här men...

Det är ok att köra själv lite göra lite quests och side missions...

Men i mina ögon skiner det som sig bör i MMO, när man gruppar och har kul tillsammans.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Defiance
« Svar #87 skrivet: 2013-04-07, 10:17:51 »
Har tittat på detta ett tag nu & det verkar ju helylle, är det nån PvP i spelet och i såfall vilken form? En annan är ju allergisk mot openworld pvp =P
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #88 skrivet: 2013-04-07, 11:03:34 »
Har tittat på detta ett tag nu & det verkar ju helylle, är det nån PvP i spelet och i såfall vilken form? En annan är ju allergisk mot openworld pvp =P

Det heter Shadow War och är just en openworld PVP "utan gränser". :D

Hittade bara ett gammalt Youtube-klipp http://youtu.be/KpVdP35XhnA
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Defiance
« Svar #89 skrivet: 2013-04-07, 12:32:56 »
ok, så man kan alltså bli skjuten av en annan spelare när som helst i spelet?
eller taggar man sig om man vill vara pvp aktiv eller inte?

Man blir inte skjuten av spelare om man inte aktivt väljer att köra PVP. Så vill man köra missions så blir man inte "gankad" :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

 

Senaste inlägg