Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ace slutar med Travian, konto skänkes  (läst 5671 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest168

  • Gäst
Ace slutar med Travian, konto skänkes
« skrivet: 2007-08-31, 17:08:56 »
Hej mina vänner, jag har spelat Travian ett bra tag nu och det har varit en rolig tid. Jag har fått flera nya vänner under den tiden. Jag känner att jag har uppnått dom personliga mål jag hade med Travian och nu finns det inte så mycket kvar att göra.

Jag är dessutom väldigt besviken på att det jag jobbade mest för att uppnå inte gick att ordna. Det jag menar då är att OK skulle bli en del av VI, jag t.o.m blev medlem i MM för att inifrån kunna påverka men framförallt för att vi skulle se och lära hur en större aktivare allians arbetade.

Jag har också jobbat för att vi skulle få till Safe Zone och det har ju lyckats väldigt bra och OK är starka i det området nu, jag har haft ett kanonbra samarbete med Selous och Rhodesian och dom har hjälpt oss otaliga gånger med förstärkningar likaväl som vi har hjälpt dom. Jag har haft enormt många roliga Traviantimmar tillsammans med Rhodesian  :thumb på våra galna krigståg :).

Nu har VI organiserat om och gjort klart att det aldrig kommer att bli ett närmare samarbete med OK, därför är det nu också en avslutad historia.

Nu önskar jag alla ett bra och givande samarbete med 30+ och hoppas att det kommer att mynna ut i något som blir bra.



Till sist så har vi det här med tid, när jag spelar ett spel så lägger jag ner mycket tid på det och vill ha det så. Travian är just ett sådant spel som kräver mycket tid (om man vill) man kan också spela det på en lägre ambitionsnivå men som jag sa det är inte min spelstil. Jag har nu börjat spela WOW igen och tycker det är fantastiskt roligt igen, sen tycker jag den sociala biten där är oslagbar med ett gemensamt spelande/chattande via ventrilo. Nackdelen är väl att jag inte orkar att spela två så krävande spel samtidigt och nu väljer jag WOW framför Travian.

Jag hoppas att OK kommer att vara med i slutstriden på server 2 och jag önskar er alla lycka till !, hör gärna av er med ett mess ibland hur det går.

Till sist undrar jag om det är någon i OK som inte har så många byar än som skulle vilja ta över och ta hand om mitt konto. Man får byta konto enligt reglerna så det är helt okej för Travian Teamet. Det skulle vara tråkigt att behöva deleta kontot då det skulle kunna göra nytta inom OK.

Intresse kan anmälas i denna tråd, mitt krav är att det är någon som är ganska aktiv som tar över det.

Jag har ju just nu 14 byar och om en dag till så har jag KP för en till by och en stamledare står redo.

Jag har 10400 invånare nu och 3 vetebyar, min huvudstad är en 15crops veteby med nivå 14 fält (bytte huvudstad nyligen) och 2st +25% vete oaser. Den producerar just nu 22413 vete/tim vilket alla kan räkna ut räcker till ganska mycket trupp :).

Jag har producerat min offensiva arme i främst 3 byar och ser ut som följer:

Huvudstaden har 8600 yxor och 1500 Germanska Knektar.

Min andra truppby har 2600 Germanska Knektar

Min tredje truppby har 5400 yxor och 3000 scouter

Sedan har jag någon by med nått tusental klubbor, jag har ca. 200 katapulter och ett hundratal murbräckor. Sen har jag ett antal defensiva styrkor också som består av något tusental paladiner och spjutmän.

Den som tar över kontot få ju gå ur VI och flytta det till OK såklart.

Mvh
/Ace





Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #1 skrivet: 2007-08-31, 17:16:33 »
:cry

guest580

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #2 skrivet: 2007-08-31, 17:17:03 »
Tråkigt.. men kul att du velat spela med oss :)

guest1490

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #3 skrivet: 2007-08-31, 17:36:31 »
 :cry
Mycket tråkigt att se, men jag förstår dig. Travian tar mycket tid från en...

Varit kul att spela med dig!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #4 skrivet: 2007-08-31, 18:04:32 »
Tråkigt beslut men jag förstår dig fullständigt.

Ett enormt stort tack för allt du har bidragit till. Utan dig skulle tex jag ha slått mig rätt så slätt emot MM|N.  :kiss
Med lite tur kanske vi syns i Azeroth eller kanske, kanske till och med Outland. :)

guest1577

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #5 skrivet: 2007-08-31, 22:59:33 »
Himla tråkigt (även om jag har förståelse)!  :cry  :eek
Det har varit roligt att samarbeta med dig.  :cheers

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #6 skrivet: 2007-08-31, 23:40:13 »
Jag tror nog att killenk (jobbarkompis) kan vara intresserad, kollar med honom imorgon. Om ingen intressent finnes så tycker jag vi petar över dig till OK (där du hör hemma) och så sätter vi en sitter på dig.

guest1503

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #7 skrivet: 2007-09-01, 00:34:28 »
Hej Ace!

Tråkigt att du ska sluta, kommer att sakna dig!. Skrattar när jag tänker på alla tokigheter vi hittat på under spelets gång. Minns våra första trevande scoutningar mot varandra, där våra scouter helt sonika dog. Tänkte att den snubben får man nog passa sig för och man kanske skulle försöka samarbeta med i stället. Det visade sig att man träffat en lika genomrutten personlighet som man själv är, ja kanske till och med snäppet värre.  :)  Tänker främst på våra grannar som vi provsköt katapulter på bara för att se hur dom funkade, men även andra saker.

Nåväl allt roligt har ett slut någon gång, kanske våra vägar korsas igen på ett eller annat vis? :)

Om det mot förmodan inte skulle vara någon i OK som nappar på att ta över ditt konto har vi en f.d. fotomodell med 75C  :tits, slipad till max i Selous som är intresserad.

Sköt om dig och vi håller kontakten!  :supporter

guest612

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #8 skrivet: 2007-09-01, 11:32:42 »
Tråkigt :(
Ha det gott, go kick some hordes  :thumb

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #9 skrivet: 2007-09-01, 20:02:13 »
Jag har övertagit kontot som sitter tills någon frivillig anmäler sig och tar över det permanent. Just nu håller jag på att decimera Aces offensiva trupper borta hos moggelicious (han som fajtats lite med Porta), samt utvecklar Paladiner och spjutmän för fulla muggar. Som sitter kan jag ändå inte göra anfall:normal, så denna ominriktning synes mig bäst för tillfället.

Om någon har önskemål om spjutmän och/eller paladiner så messa acemicken in-game (han är med i VI Fire), så kommer trupperna så fort jag läst det hela.

guest1474

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #10 skrivet: 2007-09-02, 16:07:41 »
Det är allt synd att de bästa spelen ska vara de mest tidskrävande. ;)

guest1454

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #11 skrivet: 2007-09-02, 16:14:32 »
Vill  ingen ha Ace konto kan jag ta det. Men jag sitter ändå på ett med 2000 inv bättre att någon betydligt mindre tar det.

guest1526

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #12 skrivet: 2007-09-03, 01:13:15 »
Tummen upp för dig Ace :thumb
tack för alla dina goda råd.
synd att du slutar en stor dela av server 2 försvinner för mig.
det finns bara en sak att göra det är  :drink
skål för dig ace :drink


guest677

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #13 skrivet: 2007-09-03, 07:47:53 »
 :cry

Tråkigt att du slutar Ace, tack för all defensiv hjälp (speciellt när du mosade en granne som höll på att farma ihjäl mig i början när jag inte fattade mycket själv). Förstår däremot beslutet till fullo.... det tar för mkt tid att försöka spela fullt ut tycker jag.

Just nu håller jag på att decimera Aces offensiva trupper borta hos moggelicious (han som fajtats lite med Porta), samt utvecklar Paladiner och spjutmän för fulla muggar.

Tips: Har Ace ngn stor offensiv styrka (typ i huvudstaden) är det bättre att behålla / bygga ut den mera än att försöka decimera den. Stora offensiva styrkor kommer att behövas och de byggs upp över veckor/månader och jag vet inte hur många sådana vi har i OK...


guest677

  • Gäst
SV: Ace slutar med Travian, konto skänkes
« Svar #14 skrivet: 2007-09-03, 08:09:59 »
Himla tråkigt (även om jag har förståelse)!  :cry  :eek
Det har varit roligt att samarbeta med dig.  :cheers

Avskedspresent ? http://s2.travian.se/berichte.php?id=11305533

 

Senaste inlägg