Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Race lägger ner.  (läst 2569 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1524

  • Gäst
Race lägger ner.
« skrivet: 2007-06-04, 17:47:36 »
Hej alla!

Race la ner sin by (141,82) för ett tag sedan och har haft Cartan som sitter. Cartan har tröttnat. Byn är liten och innehåller ett hundratal trupper. Om någon vill ta över ansvaret för den så är väl det ok, men inte riktigt i spelets anda...

Jag tycker att Cartan skickar trupperna till någon som behöver dom, slutar som sitter och dom som vill farmar byn (ligger en bit bort...) tills kontot blir inaktivt och läggs ner.

Finns det bättre förslag så fram med dom annars är det bara att säga till om ni behöver ca 100 spjut- och klubbmän stående hos er tills kontot är inaktivt.

Edit: Kanske bör han sparkas ur alliansen innan eventuell farmning börjar...

guest3

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #1 skrivet: 2007-06-04, 18:18:04 »
Nej, han bör inte sparkas ur alliansen. Då farmas han av andra.
Vem vill ha hans trupper? Det är väl ett hundratal spjut (och några klubbisar som man väl knappast har någon nytta av). Jag kan bygga fler om det behövs mer än farmning.

guest677

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #2 skrivet: 2007-06-04, 20:20:19 »
Hej,

Trupperna kan parkeras i Renträsk (47, 114) vid behov, är inte anfallen överhudtaget, men de kan i alla fall ställas där så farmning kan börjas (är en veteby där jag inte hunnit igång med truppproduktion +600 vete i timmen - svårt att bli av med).

Då kan man ju även använda dem lite senare om det behövs... så ifall ingen har behov av dem så parkera dem gärna där.

guest1524

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #3 skrivet: 2007-07-24, 12:31:30 »
Nej, han bör inte sparkas ur alliansen. Då farmas han av andra.

Lite sent påtänkt nu, men man FÅR INTE farma medlemmar i den egna alliansen så Race skulle sparkats innan farmning påbörjades. Tydligen så blev det hård kontroll av detta för ett par veckor sedan.

Bara så ni vet.

/GR

guest3

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #4 skrivet: 2007-07-24, 22:51:51 »
Nej, han bör inte sparkas ur alliansen. Då farmas han av andra.

Lite sent påtänkt nu, men man FÅR INTE farma medlemmar i den egna alliansen så Race skulle sparkats innan farmning påbörjades. Tydligen så blev det hård kontroll av detta för ett par veckor sedan.

Bara så ni vet.

/GR
Varför skulle man inte få det?
Det man inte får, är att farma som ett sätt att skänka råvaror. Men vi kan ju plundra elakt.

guest1524

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #5 skrivet: 2007-07-24, 23:09:17 »
Nej, han bör inte sparkas ur alliansen. Då farmas han av andra.

Lite sent påtänkt nu, men man FÅR INTE farma medlemmar i den egna alliansen så Race skulle sparkats innan farmning påbörjades. Tydligen så blev det hård kontroll av detta för ett par veckor sedan.

Bara så ni vet.

/GR
Varför skulle man inte få det?
Det man inte får, är att farma som ett sätt att skänka råvaror. Men vi kan ju plundra elakt.

Det är inte jag som bestämmer. Farmar du någon i alliansen så räknas det som fusk. Ganska självklart, det går ju inte för admin att avgöra om det är vänskapligt anfall eller inte.
Ta en titt här:
http://forum.travian.se/showthread.php?t=6155


Edit:
Ett tips som jag hittade i tråden ovan och inte har tänkt på...
Om ni har en (egen) ren resursby utan trupper och vill föra över massa råvaror så är det enklaste att helt enkelt plundra den. Lättare än att låta 20 köpmän springa fram och tillbaka ett antal gånger.

guest1474

  • Gäst
SV: Race lägger ner.
« Svar #6 skrivet: 2007-07-27, 02:17:28 »
Jag tänkte nog också lägga ner på den här servern nu. Det var ganska roligt ett tag, men jag tycker det är mycket roligare på snabbservern nu och det är svårt att koncentrera sig på flera saker samtidigt. Har lärt mig en del om travian på sista tiden, så om jag stöter på er igen någon gång kanske vi kan samarbeta... ;)
Nåväl, bestäm vad ni vill göra med mina trupper och sådant, så kollar jag här igen senare...

 

Senaste inlägg