Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Info om detta forum  (läst 2187 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1524

  • Gäst
Info om detta forum
« skrivet: 2007-07-26, 21:30:42 »
Hej OK,

Just nu verkar vi stå upp över öronen i anfall. Själv har jag två på mig, men dom är troligen fejk då jag bor långt bort.

Som det ser ut nu så har inte jag en möjlighet att försöka samordna ett gemensamt försvar som ni nog kan förstå, skulle kräva lite mer än heltid vid datorn.


Försvar och förstärkningar kommer att hanteras som följer:

Cartan har fixat detta forum där all förstärkning ska hanteras.
När man behöver förstärkning startar man en ny tråd och i denna ska följande uppgifter finnas:

  • Byn som anfalls, namn och koordinater
  • Byn som anfaller, namn och koordinater
  • Tidpunkt då anfallet är framme
  • Vilken sorts trupper det är. Långsammaste truppslaget får man fram på:
    http://www.javaschubla.de/2006/travian/wegerechner/wegerechner-t3i.html?lang=en
    förutsatt att man vet ungefär när anfallet startade.
  • Hur mycket trupper man själv kommer att ha hemma som försvar i byn.
  • Silons storlek samt veteproduktion.
  • Nivå på muren

Dessa uppgifter tar inte många sekunder att skriva in och kan hjälpa mycket.

Det viktiga är att allt ansvar för trupperna läggs på den som förstärks. Vi kommer bara att ha möjlighet att försvara tidsbestämda anfall och då ska den som får förstärkning se till att trupperna skickas tillbaka så fort anfallet är över om ni inte kommer överrens om annat med den som förstärker.
Om man ändå låter trupper stå kvar pga upprepade anfall måste den som förstärks se till att ha full koll på veteåtgång osv. Behövs vete så be om det i tråden, brukar aldrig vara nåt problem.

När man skrivit in detta i forumet så skickar man ett meddelande in game till de som kan skicka till hela alliansen. Just nu innebär det Go Ricki! och Cartan. Den av oss som först läser meddelandet skickar ut det så att alla vet att det är dags att ta en titt i forumet.
Vi sitter inte vid datorn jämt så att se till att kolla in här regelbundet.
Om det är någon av er som är väldigt aktiv och gärna hjälper till att skicka vidare meddelanden så går det säkert att ordna (tror jag)
Även Sisone har tagit på sig att skicka vidare meddelanden, men det verkar funka rätt bra utan massmeddelande så länge folk kollar forumet.

De som sedan skickar försvar till byn skriver in i tråden vad som skickas och när det är framme eventuellt kan man lägga till om man vill ha hem trupperna så fort som möjligt eller om dom kan stå där.


Detta funkar hos många av de större allianserna. Jag hoppas att det kommer att funka hos oss också.


Mvh
Go Ricki!



 

Senaste inlägg