Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2-tråden!  (läst 274708 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: GW2-tråden!
« Svar #150 skrivet: 2010-04-30, 14:35:14 »
Nä, det fanns inte. Där var väl kanske EQ lite föregångare...

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #151 skrivet: 2010-05-01, 11:34:46 »
Combo-kedjor har GW1 också hos sina assassins, om det är sådana du menar?

Grejen med att köra solo kommer ju vara hjälpt av att även om du börjar slå på samma som någon annan, så länge man engagerar sig likvärdigt kommer man (enligt utvecklaren) att få likvärdigt l00t. Summerat: Man behöver nog inte bygga några snygga combos mot vanligt riff-raff som rusar runt, men för bossar kan det nog vara det som får vågskålen på din sida. Men eftersom man inte måste köra party, kan man soloa sig fram till bossen och sedan vänta på att ngn dyker upp och bara braka på.
Dessutom fungerar ju kombinationerna även var sig, du måste inte lägga en Wall of Fire för att ngn annan ska hjälpas av den, de bara utnyttjar att den finns där.
Eller som det de beskrev om draken, att den första warriorn slänger iväg draken måste inte vara förstadiet till att nästa hugger ner den, det kan bara vara ett sätt att få mark mellan sig själv och draken. Men det är ju en fördel för den andra att kunna utnyttja detta.

Ja, det blev förvirrat. Men poängen är: man lägger inte magin enkom för combo-effekten, men istället för ett spel där alla kör sina attacker var och en, kan man om man vill utnyttja någon annans attack för att bättra på sin egen.

Jag ser väl framför mig en ele som lagt en WoF bakom ngt stort och nu står och bankar på med Trident för att putta in varelsen i elden. Men bakom väggen springer en ranger förbi, ser tillfället och passar på att dra några pilar genom elden. Om han då stannar kvar och hjälper till att få ner besten, får han en del XP och l00t och elen slipper springa runt och ropa "Killsteal!" för att sedan behöva köra om hela grejen för att själv få den "Hair of Monkeyball" som droppar.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #152 skrivet: 2010-05-02, 08:05:54 »
Precis; "combos" i det här fallet innebär inte en spelmekanism, utan är en följd av att environmental effects påverkar de attacker som utförs i/genom dem.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #153 skrivet: 2010-05-12, 20:57:30 »
Mer info om GW2's eventsystem; det som kommer att finnas "istället för quests": http://www.guildwars2.com/en/the-game/dynamic-events/dynamic-events-overview/

"In a traditional MMO, the explorer gets to explore a vast world, but after they have explored it once, there is nothing left for the explorer to do, because the game world does not change. The game becomes stale, and much of the joy is lost when the explorer has run out of things to discover. ...Guild Wars 2 ensures this sense of joy is never lost in the game world! Every time you enter any map in the game, completely different events and situations could be occurring to discover in a new and different way. This dynamically changing world will create the ultimate sense of discovery for the explorer."

"Because the world is constantly changing through our event system, we've created a living, breathing environment that is especially rewarding for altoholics. The event system will help ensure that every new character you create has a truly unique experience when playing through the game world, making playing new characters more fun and rewarding than in traditional MMOs."


« Senast ändrad: 2010-05-12, 21:04:13 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #154 skrivet: 2010-05-13, 11:03:08 »
9 följdfrågor efter förrförra veckans avslöjanden. Intressant läsning som även innehåller lite ny info. Som att rangers inte är de enda med pets, verkar det som. Kanske inget jätteavslöjande, men de utlovar 8 yrken så ska bli intressant att se vilka de är.
Citera
we decided that we didn’t need the companion system and could focus our efforts on making the professions that do use pets very distinctive and cool.

Och vem är inte sugen på en barfight:
Citera
All of the major cities in Guild Wars 2 will feature games and activities that people can play regardless of their level.  You can slug it out in a bar brawl, test your aim in a shooting gallery, or ride the Smash ‘Em Ups at the carnival.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #155 skrivet: 2010-05-14, 07:26:04 »
En intervju av GW-Guru som avslöjar en hel del detaljer:

http://www.guildwars2guru.com/guild-wars-2-news/interview-with-eric-flannum-isaiah-cartwright-and-ryan-scott/

Character creation: "We’re still finalizing details on character creation, but you can expect to see a ton of physical options such as body type, height, and advanced facial customization. In addition to these physical options you will be able to customize your characters background and personality by filling out a biography."

Crafting: "...there is definitely crafting in the game. ...players should expect crafting to enhance their adventuring experience and not be a system that tries to replace it. Expect a crafting system that has multiple crafting professions, discourages player conflict over resource nodes...and enhances all of the other game systems in GW2."

Oviss framtid för munkyrket: Healing in GW2 is different from most other MMO’s. One of our goals is that you should always be happy to see other players, and this shouldn’t change based on their profession, race, skill choices, or anything else. It’s why we made the healing slot a required part of the skill bar. There will still be ways to support your allies, and some professions will specialize in support, but no single profession is always required.

...

If for example I want some healing support...I’m going to look for an elementalist or one of the other GW2 support professions.





=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #156 skrivet: 2010-05-14, 14:14:15 »
Kan du hitta första intervjun? Jag hittade ingen länk på sidan, och alla intervjuer i deras lista var från senast 2009. (Ja, denna länken fungerade, men ville se den intervju de refererar till.)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #157 skrivet: 2010-05-14, 18:13:44 »
Nej, men säg till om du hittar den. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #158 skrivet: 2010-05-16, 11:11:45 »
Oviss framtid för munkyrket: Healing in GW2 is different from most other MMO’s. One of our goals is that you should always be happy to see other players, and this shouldn’t change based on their profession, race, skill choices, or anything else. It’s why we made the healing slot a required part of the skill bar. There will still be ways to support your allies, and some professions will specialize in support, but no single profession is always required.

...

If for example I want some healing support...I’m going to look for an elementalist or one of the other GW2 support professions.

:door :cry
Läste artikeln igår och fastnade vid din sista citerade mening där. Jag är ingen munk! Jag vill bränna ner saker! Kommer gråta mig till söms i veckor nu...

Och jag som planerade en Sylvari elementalist. Och den som läser mer av intervjun inser att jag nyss skapat en munk-karaktär!  :cry :cry :cry

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2-tråden!
« Svar #159 skrivet: 2010-05-16, 11:18:01 »
Hehehe. Jag har ju som väntat lite på att du skulle upptäcka det där. ;)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #160 skrivet: 2010-05-16, 13:24:34 »
Du får sadla om till E/Mo nästa gång vi ska ned i UW, så får träna lite på din nya roll. Pax Vobiscum, broder Felladin. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #161 skrivet: 2010-05-16, 17:17:59 »
Jag förstår att du tycker förkortningen E/Mo är väldigt rolig, den också. :rythm

Man ska dock få skriva sin egen bakgrundsstory. Och jag ser framför mig en psykopatisk Sylvari som höll på att drunkna i sin ungdom. Total avsaknad av medkännande samt en panisk skräck för vattenmagier.
Så länge ni inte får liv från en meteor shower får ni leta efter andra munkar. :p

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: GW2-tråden!
« Svar #162 skrivet: 2010-05-16, 21:39:32 »
Jag förstår att du tycker förkortningen E/Mo är väldigt rolig, den också. :rythm

Självklart!  :moose

Så länge ni inte får liv från en meteor shower får ni leta efter andra munkar. :p

Good enough for me!  :thumb


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: GW2-tråden!
« Svar #163 skrivet: 2010-05-17, 13:08:19 »
Försöker så sakteliga finna mig i insikten att jag är en healer...
Undrar om det kommer skapas macros och addons till GW2, något som gör att man snabbt byter både magi-stil och vapen beroende på vad tillfället kräver. Kommer ett nytt tangentbord behöva införskaffas?

Nåja, i väntan på att sådan info ska dyka upp, för den som missat kan jag tipsa om denna intervju som inte har jättemycket ny info, men väl beskrivet det som redan kommit fram (för den som behöver text att skicka till ngn som missat hela poängen):
http://www.rockpapershotgun.com/2010/04/28/guild-wars-2-interview-part-1-fighting-fires/

Håller dessutom på att bygga ihop ett litet info-mail till några intresserade, vill man ha det, så säg till.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2-tråden!
« Svar #164 skrivet: 2010-05-17, 14:44:52 »
En del intressanta uttalanden där. Detta lilla citat tycker jag dock bör svida lite extra för alla f.d Sigil anställda, skaparna av Vanguard:

"We’re past the days where you can have a broken launch and have to patch it better afterwards."

Nej, det funkar inte längre. VG brände en potentiell kundkrets på mer än 300 000 personer genom spelhistoriens värsta lansering. Det spelar ingen roll att spelet idag är fantastiskt bra - folk ger det inte en ordentlig ny chans.

Att Arenanet skulle gå i den fällan med GW2 finns bara inte! :)

 

Senaste inlägg