Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Onlinespelande räddar världen!  (läst 1372 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1464

  • Gäst

guest17

  • Gäst
SV: Onlinespelande räddar världen!
« Svar #1 skrivet: 2010-03-24, 16:56:49 »
Mer TED-guld :D

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Onlinespelande räddar världen!
« Svar #2 skrivet: 2010-03-25, 10:05:35 »
Sjukt bra =)

Synd bara att jag upplever wows utveckling, för att ta det största exemplet i hennes tal,  till att gå mer och mer mot individens prestation än mot sammarbetet i sig. Du har nu folk som lämnar grupper i heroics och räder för de känner inte för att lägga ner tiden på att hjälpa folk utan att få något av det själv. Visst alla ska dra sitt strå till stacken för att lyckas men om ingen lär mig fiska så kanske jag inte överlever morgondagen.

Men iaf, Jag läste precis Dan Browns senaste, Den förlorade symoblen. Det handlar ju lite om den förträngda kunskapen som är gemensam för nästan alla kulturer i världen. En kunskap som har förvrängts och missbrukats genom historian men som egentligen handlar om förståelse och ska ha förmågan att lyfta upp människan till en ny evolutionär avsatts. Nåja, kan inte förklara det så bra nu men jag ser kopplingar till hennes tal här på TED och det som gör "ordet" som ska föra oss närmre "gud" eller få oss att uppleva till de potential som vi alla har inom oss.

Visst Dan Brown skriver fiktion men jag hoppas ni kan förstå min koppling. Det handlar ju om att många människor tillsammans kan påverka världen omkring oss bara genom att tänka, tycka och göra lika saker för oss och andra. Spelvärlden har ju den förmågan att kunna få oss på samma "våglängder", eller? =) mummel mummel


ps läste igenom alla kommentarerna efter oxå, intressant och se hur olika folk tolkar det hela, för elleremot, rätt eller fel....
« Senast ändrad: 2010-03-25, 10:27:24 by Kemo »
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Onlinespelande räddar världen!
« Svar #3 skrivet: 2010-03-25, 12:32:38 »
Jag tyckte det va roligt att få se den vinklingen =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg