Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Självförtoende och psykologer - Hur fasen funkar det???  (läst 2437 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Självförtoende och psykologer - Hur fasen funkar det???
« skrivet: 2006-09-28, 09:58:40 »
Jag och Cartman har haft en fundering kring hur det där med självförtroende och psykologer egentligen funkar.

På konfarna kan man läsa en massa teorier fram och tillbaka. En säger att idrottspsykologen höjer spelarnas självförtroende och att det därigenom bara behövs IPs när det går dåligt för laget. Andra teorier säger att IP buffrar självförtroendet upp eller ner mot ypperligt.

Vårt tankeexperiment rörde ett lag med 5 IP och "Lite överdrivet" självförtroende. Skall man då anställa eller sparka IP?
Min personliga tanke är att det andra alternativet (IP gör att självförtroendet -> ypperligt) är rimligt, enbart pga att IP kostar pengar och allt annat man lägger pengar på i HT gagnar laget. Å andra sidan blir det ju intressantare om man måste styra mängden psykologer bättre.

Så, bomba på med åsikter och allra helst vedertagna fakta :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Självförtoende och psykologer - Hur fasen funkar det???
« Svar #1 skrivet: 2006-09-28, 13:07:03 »
Jag har absolut ingen aning om hur det där med psykologer fungerar. Jag har haft 2 stycken mest hela tiden men minns inte längre inte varför jag valde just det antalet.
Så om någon vet eller tror sig veta hur måga man ska ha i olika lägen så är det såklart välkommet.
Gissningsvis behöver man fler ju sämre det går?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: Självförtoende och psykologer - Hur fasen funkar det???
« Svar #2 skrivet: 2006-09-28, 15:18:17 »
Dom ändrade väll ganska rejält på hur bra självförtroende man fick inför denna säsong. Läste lite poster i början av säsongen där dom som alltid kört med 10 psykologer fick jättehögt självförtroende efter en storvinst. Jag som dom trodde att psykologer hela tiden jobbade mot en viss jämnvikt, dvs bättre på det om det var för dåligt och plocka ner gubbarna på jorden om det var för högt. Men har för mig att nån gm (lr vad det heter i hattrick :) ) sa att psykologer alltid höjer självförtroendet...

Så det är vad jag kör på nu, även om Gidde aldrig haft problem med föööör bra självförtroende.

ps. har 5 st jag

guest3

  • Gäst
SV: Självförtoende och psykologer - Hur fasen funkar det???
« Svar #3 skrivet: 2006-09-29, 12:12:39 »
Men nog är det larvigt att de inte kan meddela detta från officiellt håll. I reglerna så står det att man får bättre självförtroende med psykologer. Men vad tusan innebär det?

Hur fasen kan de missa detta? Jag PMar en GM direkt.

 

Senaste inlägg