Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Köpa ny datormus?  (läst 6747 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Köpa ny datormus?
« skrivet: 2006-12-25, 14:36:24 »
Hej hopp.
Igår på julafton när jag skulle testa BF2142 så upptäckte jag till min stora fasa att högerknappen på min logitech MX500 slutat fungera och att man måste klicka ca 30 ggr innan det händer något. Jag har alltså blivit inträngd i ett hörn och har inget annat val än att vifta och slåss för en ny datormus, men frågan om vilken man ska välja kvarstår.

Jag kikade runt lite på komplett.se och ett par kompisar tipsade om Razer Copperhead + steelpad, men när man läser recensionerna får den mycket kritik för sidoknapparna som tydligen inte alls skall vara sköna. Jag fick sedan tips om en logitech G5 laser mus som tydligen skall vara riktigt skön speciellt om man som jag redan haft en MX500. Jag står lite mitt i mellan och velar om vilken jag ska köpa nu, ena sidan påstår att Copperhead är det bästa valet och andra säger att jag bör köpa G5 istället. Hur står ni Gents i denna fråga? Tips? Kritik?
Tack på förhand!
/tussilago

Edit: Fick nu även tips om Logitech MX518 Optical Mouse som ska vara rätt skön också, fast laser är väl bättre än en optisk?
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #1 skrivet: 2006-12-25, 15:39:48 »
har en g5 jag och den är mycket lik mx500.. bra och skönt att hålla i... mx518 är ju trådlös och det ser jag iaf som en nackdel iom batteri byte stup-i-kvarten...

gillar speciellt tumknappen som jag har bundit som page back... du har även så du kan ändra känsligheten via 2 knappar på musen...

5 av 5  :oldie för g5:an från mig iaf...

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #2 skrivet: 2006-12-25, 16:04:13 »
Jag köpte mig en G7 helt nyligen, trådlös med laddningsbara batteripackar.
Man få två med musen så man behöver aldrig var utan laddade och klara batterier.
Fördelen med dessa Li-ion packar är att dom är lättare än vanliga batteríer.

Min gamla MX 700 var det egentligen inget jättefel på förutom att jag tycker den är för tung.

Den nya känns mycket smidigare och snabbare den glider bättre på musmattan och går ju även att justera känsligheten på manuellt.

Rekommenderas.

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #3 skrivet: 2006-12-25, 16:07:20 »
Jag har en MX518. Trivs bra med den.  Den är INTE trådlös...   :lil
Insikt före åsikt!

guest161

  • Gäst
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #4 skrivet: 2006-12-25, 17:01:51 »
Har nyligen köpt Logitech Revolution. Än så länge är jag nöjd med valet. Tyckte den var mycket snyggare än MX518 och har lika bra prestanda, men den saknar dock "ändra upplösing funktionen" som 518 har.

guest193

  • Gäst
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #5 skrivet: 2006-12-25, 18:54:11 »
Har kört 700, 518 och G5.
Kan rekommendera 518 eller G5:an.
Med extra plus för G5

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #6 skrivet: 2006-12-25, 19:44:21 »
Har kört Logitech möss ända sedan 1995 (logitech gaming mouse med TRE knappar!). Men har nu bytt över till Razer Copperhead, gillar formen bättre, gillar att kunna byta dpi och/eller knappuppsättningar när jag vill, även mitt i ett spel. Gillar hållbarheten, haft den över ett år nu vilket är mycket för mig (Logitech 310 gick sönder på trenne veckor).

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #7 skrivet: 2006-12-26, 01:01:44 »
har kört med logitech mx500 i nästan fyra år sen fick jag en mx510 av DD till ett väldigt bra pris... precis samma mus men lite updaterad... inget att vänja om sej med... samma form, samma knappar på samma ställen...

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #8 skrivet: 2006-12-26, 10:17:40 »
Kan ju bara tala om att det är tokrea överallt nu.....så passa på i mellandagarna...!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #9 skrivet: 2006-12-26, 11:17:39 »
Har en RAzer Diamondback och är toknöjd. Som du skriver verkar dock Diamondback och Copperhead ha samma problem: Sidoknapparna (som jag tidigare använt otroligt mycket!) har jag klart fått nedprioritera. Lite synd när Razer annars är så grymma.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #10 skrivet: 2006-12-26, 14:31:17 »
Jag kan klart rekommendera G5. Asskön när man kan ställa vikten osv...
Enda nackdelen är att det bara finns en sidoknapp..

guest1379

  • Gäst
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #11 skrivet: 2006-12-26, 16:42:41 »
Jag kan klart rekommendera G5. Asskön när man kan ställa vikten osv...
Enda nackdelen är att det bara finns en sidoknapp..
det spelar väl inte dej någon roll supra, du brukar ju stå o läckra nogånstans vad ska du med fler knappar :D

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #12 skrivet: 2006-12-26, 20:59:31 »
Jag har en Logitech MX1000 Laser Cordless och den är jag supernöjd med. Den är tillräckligt stor för att passa mina händer på ett bra sätt, och det trådlösa är absolut inget som känns "sämre" eller långsammare. Laddningen? Ja, den räcker väl 2-4 veckor beroende på användning, men den har tre små lampor som talar om när det är dags att sätta den i laddaren, och dessutom så protesterar drivrutinerna i god tid innan det är dags.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #13 skrivet: 2006-12-27, 00:49:15 »
Det blev en MX518 då Elgiganten inte hade mycket annat att välja på och den var skön, är nöjd som bara den. När jag kom hem och skulle byta mus så valde den gamla musen att börja fungera igen, konstigt.  :doh
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Köpa ny datormus?
« Svar #14 skrivet: 2006-12-27, 14:05:51 »
Nå inte så konstigt, den blev väl avundsjuk på konkuransen
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg