Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Helsvensk allians - Något vi vill ha?  (läst 3477 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« skrivet: 2009-04-25, 09:15:46 »
Som ansvarig för diplomati, ränksmideri och subversiv verksamhet i Old Grunts (Old Wormtounge) har jag ruskat liv i en gammal idé om en helsvensk gillesallians på vår Server. Alliansen skulle bestå av två andra svenska gillen, förutom oss, nämligen La Familia och Vintergatan.

Några av er känner säkert igen namnet Vintergatan, och det beror på att vi redan tidigare varit i samma allians som dem. Vintergatan är ett litet gille (ca 7 aktiva spelare) med väldigt trevligt folk. Deras yngste medlem är 22 år, och jag kan personligen gå i god för 5 av dessa spelare och garantera att det är trevligt folk. Deras nuvarande allians har splittrats, då bland annat Sverike och Lil Green Gits lämnat den.

La Familia är ännu mindre (mellan 3-5 aktiva spelare) och de är ett nytt gille där få av medlemmarna nått Rank 40. Jag känner inte någon av dem speciellt bra, men de verkar vara trevliga. Också La Familia var med i allians med Svearike och Gits.

Är detta något vi bör gå vidare med?

Man skall inte överdriva vikten av en allians. Vi vet av erfarenhet att det krävs lite jobb för att få ihop gemenskapen, vilket inte alls har lyckats i våra tidigare allianser. Förhoppningen är nu att en helsvensk allians där alla skriver svenska i chatten skall bli lättare att driva, och att känslan av gemenskap och samhörighet skall öka, när vi alla har samma språk.

Ytterligare en idé skulle kunna vara att låta en kanal på Old Gents Teamspeak-server, vara "Allianskanal" där vi alla kan sitta tillsammans när vi gör gemensam sak med Order.

Vad säger ni folk ? Skall vi göra ett försök, eller trivs vi bäst ensamma?


/Daddy aka Vildvittran

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #1 skrivet: 2009-04-25, 09:20:31 »
Ju fler vi är tillsammans...
Bara dom vet vad det är vi står för och vad som gäller på TS..... :supporter

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1921

  • Gäst
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #2 skrivet: 2009-04-25, 19:09:49 »
La Familia kontaktade mig när Lil greeen gits och Svearike lämnade alliansen för att göra en ny med bland annat Mox. La Familia ville komma med där med men var allt för få spelare, så då dom funderar på att gå med Svearike. Så jag har pratat med deras ledare och han har mig och kärlek på Friends listan.

Vintergatan har jag jag spelat ihop och även pratat mycket med. Dom ger inte upp sitt guildnamn som dom spelat med det i många år. Annars har jag erbjudit dom att komma över sedan många månader.

Så jag kör på med Svearike och tror att den kommer att bli den stora Svenska alliansen på den här servern. Det har kommit in rätt många nya spelare nu, allt från level 15 till 35. Den yngsta är 19år och så går det upp till 30+.

Så varför skapa hjulet 2 gånger? Ni är välkomna till Svearike om ni vill! Lil green gits har svenska ledare och många svenska spelare, Mox har en bra bunt med. Så kommer La Familia över till oss, så är det flest svenskar samlade i den här nya alliansen ändå.

//Slaktaren

Utloggad Johnny Hazard

  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #3 skrivet: 2009-04-25, 21:47:44 »
För mig är det grönt ljus för en allians med Vintergatan och La Familia. Ser det bara som en fördel att de inte är så många för då ökar chansen för en personligare och djupare allians.



Vet inte om man kommer behöva stora allianser RvR i endgame som man gjorde i DAoC. Eftersom jag inte är där än så låter jag andra spekulera.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #4 skrivet: 2009-04-25, 22:48:43 »
Jag bör förtydliga mitt första inlägg. Jag har talat med gillesledaren för Vintergatan, som vill skapa allians med oss, och bara väntar på ett OK.

När det gäller La Familia vet jag att de tidigare ville skapa en helsvensk allians. Detta var innan vi lämnade Svearike, och den gången slutade det med att La Familia gick med i den allians vi då redan hade.

(Detta är lite rörigt jag vet :) )

Jag vet alltså att La Familia i princip är intresserade av en helsvensk allians, och när du deras gamla allians sprack, tänkte jag ta upp tråden igen, men vet inte hur det ställer sig till det. Jag vill först kolla av här att övriga OG tycker att det är en bra idé, innan jag börjar dra i för många trådar.  :)

Jag har även fått en trevare från Gryning, som gärna vill liera sig med oss. Det var lite gnissel i personkemi-maskineriet mellan OG och en person i Gryning, men vederbörande är inte längre med i Gryning.

Alliansen av helsvenska gillen på vår server skulle alltså till en början bestå av Old Grunts, Vintergatan och Gryning. La Familia skulle kanske också vara intresserade, om de nu inte går med i Svearike istället.

Fler åsikter om detta, eller är det allas mening att det är bra?

« Senast ändrad: 2009-04-25, 23:13:18 by DaddyLongLeg »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #5 skrivet: 2009-04-26, 00:08:23 »
jag tycker att det verkar som en bra ide -go go go

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #6 skrivet: 2009-04-26, 00:10:29 »
Du och Russin har spelat mest, känner flest och vet (troligen) bäst. Ös på med vad Ni känner blir bra för Oss :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Helsvensk allians - Något vi vill ha?
« Svar #7 skrivet: 2009-04-26, 11:33:17 »
Det vore trevligt med en helsvensk allians, så kör på
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg