Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Allvarligt...  (läst 13327 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Allvarligt...
« skrivet: 2010-03-04, 08:44:46 »
Spelet har varit live i nästan nio timmar, och ännu har ingen skrivt någon recension. Skärpning! :oldie

Hur är resten av kartorna? Är det bättre/sämre prestanda än betan? Har folk börjat bunny-hopping och noob-tubing än?

kom igen nu!

:eager

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Allvarligt...
« Svar #1 skrivet: 2010-03-04, 09:42:21 »
posten har inte kommit än  :(
AVAST CLEARED !

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Allvarligt...
« Svar #2 skrivet: 2010-03-04, 10:12:34 »
Kartan, den tomma brevlådan som är den enda jag kör just nu är lite tråkig. Det händer alldeles för lite. Som vanligt så virrar jag runt i tamburen för att se vilket håll jag ska stapla iväg åt. Blir kanske bättre senare när den lede fi brevbäraren har varit här.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allvarligt...
« Svar #3 skrivet: 2010-03-04, 13:20:21 »
Fick spelet igår och har redan spelat igenom single player. Känns som en blandning mellan Crysis (fast utan kostymen), Modern Warfare 2 (detaljerade omgivningar) och Halo. Allt är riktigt snyggt och flyter på bra. Karaktärerna är ganska coola, särskilt Black Hawkpiloten man stöter på. Vid några tillfällen blir det dock lite många hopp mellan action och de cinematiska scenerna, men man överlever det med.

Single player storyn är okej, känns kanske lite krystad, men bjuder inte på så stora kast som Modern Warfare 2 gjorde. Man kastas mellan olika miljöer (påminner MYCKET om Modern Warfare 2) och man får testa på många olika vapen och några fordon. På det hela taget en trevlig single player, men likt Modern Warfare 2 känns den aningens kort (men man får väl inte in mer på en DVD så man ska väl inte jämföra med t.ex. Call of Duty 2)

Straxt efter midnatt kom jag in på en mult playerserver och spelade en ny karta och en ny speltyp (conquest tror jag det var) och det såg bra ut, kul att spela en ny karta. Dock så var vi få, så när mitt lag erövrat alla positioner så kunde vi mer eller mindre baserapea andra laget sönder och samman med sniping och UAV-attacker.

På det hela taget, väldigt kul spel. Ska bli intressant att prova alla kartor och speltyper. Innan dess vill jag inte uttala mig om ifall det är värt att satsa på att spela klanmatcher eller inte, men rent spontant tror jag inte Bad Company 2 kommer ta över den biten från Call of Duty 4.

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Allvarligt...
« Svar #4 skrivet: 2010-03-04, 13:26:03 »
Otippat att du inte är nöjd Merlin ;)

Jag har hunnit panga lite singleplayer. Kommer inte in på någon server då jag inte har "connection" trots fungerande internet. Dock så verkar EA vara på gång att fixa detta enligt meddelandena som rullar.

Våran server finns inte med i listorna. Scrollade mig igenom samtliga tillgängliga servrar.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allvarligt...
« Svar #5 skrivet: 2010-03-04, 13:40:02 »
Jag är nöjd, tycker bara det är lite komiskt att single player i många delar känns som en kopia av äldre spel ;) Sen tror jag som sagt inte att BC2 kommer ta över som matchspel, kanske om man är en gammal BF2 spelare, men jag tvivlar på att COD4 spelare i någon stor omfattning kommer hoppa över till BC2. :)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Allvarligt...
« Svar #6 skrivet: 2010-03-04, 13:41:21 »
Våran server finns inte med i listorna. Scrollade mig igenom samtliga tillgängliga servrar.

Detta kan bero på att jag startat om den ett antal gånger idag. Det var samma igårkväll tills jag lät den vara ifred ett par timmar.


Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Allvarligt...
« Svar #7 skrivet: 2010-03-04, 14:54:55 »
Ringde Discshop...

Får vänta tills slutet på nästa vecka innan jag får liret :(

En stor leverans från AE var krossade spel så dom måste vänta in nya enligt dom... suck  :(
AVAST CLEARED !

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Allvarligt...
« Svar #8 skrivet: 2010-03-04, 15:11:25 »
Jäkla tur jag avbeställde där då... :)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest136

  • Gäst
SV: Allvarligt...
« Svar #9 skrivet: 2010-03-04, 17:59:26 »
Åfyfasen vad ledsamt att behöva vänta så länge.
Sitter just och ... uppdaterar!
Det verkar vara en sju-jäklars uppdatering som skall in innan spelet rullar igång. Jag kör installationen från DVD så det kanske är smidigare för er som handlar online.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Allvarligt...
« Svar #10 skrivet: 2010-03-04, 18:21:55 »
Beställde från Dischop idag men får väl vänta x antal dagar på det

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Allvarligt...
« Svar #11 skrivet: 2010-03-06, 18:01:34 »
En reflektion jag gjort. Det är SINNESSJUKT många som spelar snipers, och jag verkar som vanligt ha ett stort kryss ritat på ryggen. Jag tippar att 8 av 10 gånger jag dör, så är det av en sniper...

Hoppas detta fixas i nästa patch. Snipers verkar vara lite väl starka just nu. Jag försöker röra mig hela tiden, och inte stå still, inte springa över öppna ytor etc, men det känns som att på en server med 32 spelare, är det minst 15 som är snipers :(

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Allvarligt...
« Svar #12 skrivet: 2010-03-06, 18:07:52 »
En reflektion jag gjort. Det är SINNESSJUKT många som spelar snipers, det känns som att på en server med 32 spelare, är det minst 15 som är snipers :(

Hi hi...  :p
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Allvarligt...
« Svar #13 skrivet: 2010-03-06, 18:27:45 »
Det finns ingen begränsning på klasserna som i BF2? Max 5 snipers och 5 support osv ?

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Allvarligt...
« Svar #14 skrivet: 2010-03-06, 21:36:06 »
Nej det finns det inte. Kan nog gå att ställa in på servern kanske.

Om hela deras lag är snipers kommer dom ju inte vinna iaf. Kan man ju trösta sig åt  :thumb
Annars gillar jag spelet, men att spela public är lite frustrerande ibland. Vi borde vara ett par stycken, en eller två squads  :D :hella :pistols

btw, Datorbutiken borde fixa ett par servrar till. Alltid fullt på den stackarn  :headbang


 

Senaste inlägg