Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Battlefield 1 Alpha  (läst 3962 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

guest4096

  • Gäst
Battlefield 1 Alpha
« skrivet: 2016-07-01, 22:59:53 »
Fick tillgång till det i förrgår, spelat några timmar.

Tror detta kan bli något...

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #1 skrivet: 2016-07-02, 10:48:34 »
Det kommer bli ett inköp från min sida.
Gillar spelet skarpt och det känns verkligen som att dem har gått tillbaka till rötterna för själva BF serien.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #2 skrivet: 2016-07-02, 16:28:06 »
Kul att höra, spelet ser ju inte så märkvärdigt ut. Kul att spelkänslan verkar finnas, det är ju trots allt den som räknas! :thumb

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #3 skrivet: 2016-07-03, 09:38:20 »
Nice  :thumb :supporter!!  Jag sett på nätet de ser gudomligt mysigt ut!

Enligt internets rykte verkar finnas 10 maps i basutbudet, de låter lovande =)...

Känns som DICE lärt sig ett annat på fiiaskot BF Starwars ..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #4 skrivet: 2016-07-03, 10:21:30 »
Star Wars Battlefront (2015) är inget fiasko, alla fall inte försäljningmässigt. Tvärt om fakstiskt. Totalt har man sålt över 14 miljoner kopior. Idag spelar det väldigt roll om ett spel är bra eller inte, för att många köper hype, inte spel. Förmodligen har SWB tjänat in sin tillverkningskostnad bara på pre-orders.

Det är därför det kommer en ny Star Wars Battlefront nästa år. Nä, jag har ingen länk till pre-order :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #5 skrivet: 2016-07-03, 11:54:20 »
Baldi syftar nog mer på spelet i sig, spelkänsla etc. Inte på hur bra det sålde.  

Annars har du helt rätt. Spelet sålde väldigt bra. Sedan kan jag tillägga att det finns gott om folk där ute som faktiskt gillar spelet och spelar det än i dag.  :thumb

Utloggad Jaekeln

  • Retarded LordLars
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 910
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #6 skrivet: 2016-07-03, 11:54:42 »
Tycker det verkar kul....kör alpha nu och det flyter på bra redan!  :banana :supporter
"The pedal to the blackened death metal!"

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #7 skrivet: 2016-07-03, 11:55:39 »
Väldans vad många som får alphan då!  :cartman  Jag vill också in å panga!  :pistols

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #8 skrivet: 2016-07-03, 14:36:43 »
Star Wars Battlefront (2015) är inget fiasko, alla fall inte försäljningmässigt. Tvärt om fakstiskt. Totalt har man sålt över 14 miljoner kopior. Idag spelar det väldigt roll om ett spel är bra eller inte, för att många köper hype, inte spel. Förmodligen har SWB tjänat in sin tillverkningskostnad bara på pre-orders.

Det är därför det kommer en ny Star Wars Battlefront nästa år. Nä, jag har ingen länk till pre-order :)

Fast på sikt kommer ingen vilja köpa deras produkter om de visar sig att nästa blir likadant! BF SW blev total sågade hos varenda streamers där ute, och forumen gick varma av arga spelfans!  De hypade sitt spel och blåste flera miljoner spelare  där ute på ett spel som kostade fullt pris men man fick ett halvdant spel som inte var klart... De kommer aldrig komma upp samma försäljning igen, never.

Själv undrar om EA överhuvutaget har sett att BF3 har mer spelare på sina servererar än vad Hardline och SW tillsammans  :thumb 

« Senast ändrad: 2016-07-03, 14:39:03 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #9 skrivet: 2016-07-03, 17:01:40 »
BF4 vart för många en besvikelse, precis som SWB. Och BF4 har sålt lika mycket som SWB, 14 miljoner. Kommer Battlefield aldrig upp i samma försäljning igen? Självklart kommer BF1 sälja bättre än BF4. Och SWB2 (or whatever...) kommer självklart sälja bättre än SWB. May the hype be with you.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Battlefield 1 Alpha
« Svar #10 skrivet: 2016-07-03, 19:20:18 »
BF4 vart för många en besvikelse, precis som SWB. Och BF4 har sålt lika mycket som SWB, 14 miljoner. Kommer Battlefield aldrig upp i samma försäljning igen? Självklart kommer BF1 sälja bättre än BF4. Och SWB2 (or whatever...) kommer självklart sälja bättre än SWB. May the hype be with you.

BF1 kommer sälja de helt övertygad om, de lilla DICE har visat verkar gå  i linje till vad fansen vill ha...
När gäller SW BF fortsättning de ser mörk ut,  särskilt om EA sitter på sista ordet... Jag kan verkligen se mig framför mig dessa chefer på EA som snickrar ihop ett spelteam helt okända utvecklare, sen använder man sig av SW BF plattform, så gör man något halvdant skräp som man hyper upp  upp lagom till nästa SW film release...  
Jag tror att spelarna kommer vara på sin vakt nästa release, även i BF1.
De som talar för att BF1 kommer bli storsäljare de att de redan visat att de finns serverbrowser  "Squad team join"  2 enkla funktioner som är jätte viktig i den här typen av spel.  
« Senast ändrad: 2016-07-03, 19:22:41 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg