Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Köpa dator SLI i delar!  (läst 2078 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Köpa dator SLI i delar!
« skrivet: 2005-08-04, 19:11:35 »
Hejsan gubbs!

Nu står maskinen klar efter en del "arbete" med diverse problem, men först kanske jag ska klargöra en sak, och det är att mycket av strulet som varit med min maskin, har berott på extremt olyckliga händelser och OKUNSKAP!

Nåväl maskinen som står här och tuggar har följande konfig:
Moderkort ASUS A8N-SLI DeLux
Processor: AMD Athlon 3500+
Minne: Corsair PRO 4x512MB TwinX dvs 2GIG
Nätagg: Thermaltake PurePower 680W
HD: 2st 250GB WesternDigital
Grafikkort: 2st ASUS 6800GT SLI
samt annat nödvändigt krafs!

Efter att ha bytt prylar, som skadats av posten, köpt nytt osv osv vill jag bara ge lite TIPS om vad man bör tänka på....

1. Om man får en massa fel, löpande och konstiga = KOLLA MINNET!!
2. Om man får andra problem, som blåskärmar = KOLLA MINNET!!
3. Om du får fel på HD = KOLLA minnet!

Varför skriver jag dessa fullständigt absurda grejer?
JO....efter ha fått minne levererat, körde jag programmet MEMTEST, detta visade på att båda kapslarna var hela, MEN jag fick lite underliga fel, och gör som man sig bör dvs tar ut minneskapsel nr 2, testar nr 1...inga fel. Byter minneskapsel, och sätter i nr2...inga fel! Skönt minnet är helt! (trodde jag)!

När jag sedan sätter i båda kapslarna, börjar det hända saker efter ett par dagar, lustiga fel, som jag inte tänker gå in på i detalj, MEN alltifrån problem med program till HD´n!

Iallafall......det enda jag kan hjärtligen rek. ÄR denna konfigen som jag har på burken idag. Moderkortet ÄR enormt, diskarna super och minnet helt otroligt! Jag har inte klockat upp burken, men det är ett muskelberg!

Nu har jag precis läst om det nya kortet från ASUS dvs 7800....grymmt, så det ligger på inköpslistan om 6-8 månader...och så dendäringa proppen från AMD...med dubbla kärnor...osså den där skärmen.....osså....


Skämt och sidor, INGEN kommer någonsin kunna övertyga mig om att börja sälja datorer, att behöva ha kontakt med idioter som mig, andra tokiga kunder, och framförallt arbeta med de villkor som gäller från leverantörer....

Att Cartman och ACE ställer upp att fixa prylar till oss......JÄTTEBEDRIFT!
Men att få sååå extremt mycket problem, som jag ställt till med ALDRIG!!

Tack gubbar!! :cheers

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest3

  • Gäst
Köpa dator SLI i delar!
« Svar #1 skrivet: 2005-08-24, 12:11:13 »
Kanske undvika Asus i fortsättningen eftersom de har så puckade leverans- och garantivillkor? :cartman

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Köpa dator SLI i delar!
« Svar #2 skrivet: 2005-08-24, 14:46:54 »
vore i.o.f.s SYND eftersom dom utan jämnförelse har det bästa kortet på marknaden idag.....

MEN precis som Cartis säger...deras villkor SUGER FETT!!!

Jag tror inte det spelar någon roll vart man köper sin dator, MEN köper man den på nåtet, ska man nooooga kolla vad som gäller när det kommer till defekta produkter, returer osv osv

ASUS har 5 veckor i genomsnitt på sina returer (RMA), och det suger kungligt!

DD - en nöjd datorägare!!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg