Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hemsida  (läst 2735 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Hemsida
« skrivet: 2006-04-29, 18:56:57 »
Skulle det inte vara bra med en "så här gör du... en hemsida" där man kan tipsa om bra programvaror odyl?

Om nån känner sig manad så skulle jag uppskatta jättemycket om en sån post kom upp (och att man då kan ta bort den här jag skriver nu för att få lite snyggt och organiserat :) )

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
Hemsida
« Svar #1 skrivet: 2006-04-29, 19:03:01 »
Jag säger bara: Macromedia Dreamweaver! Smidigt som tusan och värt varje öre, om man nu köper det vill säga ;)

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Hemsida
« Svar #2 skrivet: 2006-04-29, 19:29:23 »
Citat från: Ruskprick
Jag säger bara: Macromedia Dreamweaver! Smidigt som tusan och värt varje öre, om man nu köper det vill säga ;)


ska se om det kanske redan finns på datorn ;)
tack för tipset. (då jag i ett svagt ögonblick råkade berätta att jag har öga för färg och form och tidigare (läs: flera år sen) höll på med hemsidor så fick jag förfrågan om att göra en hemsida åt en mindre förening. så nu ska jag bara friska upp minnet.)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Hemsida
« Svar #3 skrivet: 2006-04-29, 19:50:24 »
Notepad - världens bästa html-editor! Genererar väldigt lite kod och du vet VAD som finns på sidan!

½ skämtsamt, ½ allvarlig - problemet är ju att man måste ha koll på alla koder själv, men då håller man sig ajour!

Allvarligt talat, vad man använder för verktyg beror nog mest på hur ofta sidan ska uppdateras och vilka funktioner som ska finnas på den.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
Hemsida
« Svar #4 skrivet: 2006-05-08, 12:50:51 »
jag hittade en 30 dagars trial.  :thumb

går ju hur enkelt som helst att göra en helt ok sida! Ett stort tack för tipset.  :bow

guest16

  • Gäst
SV: Hemsida
« Svar #5 skrivet: 2006-07-22, 17:12:47 »
Jag kan rekommendera Adobe Photoshop CS (eller senare) ihop med Adobe Imageready.
Mycket bra redskap. Kan kännas lite svåra om man aldrig använt dem, men har man tålamod och intresse lär man sig.

Här kommer även en länk till en tutorial som går igenom hur du med hjälp av photoshop och imageready kan skapa en hemsida utifrån en bild. Sen kan man behöva finjustera lite med Dreamweaver.
http://www.photoshopcafe.com/tutorials/super%20tutorial%202/website.htm

Kombinationen Photoshop och Imageready kan även användas för att göra gif-animationer, menyer m.m.
Det finns massa bra tutorials på www.photoshopcafe.com

 :thumb

 

Senaste inlägg