Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rotscale Farming  (läst 5053 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Rotscale Farming
« skrivet: 2006-08-31, 08:42:40 »
Har funderat lite mer på vår nästa runda mot Rotscale, och hur vi ska bli än effektivare mot drakstyggingen och dennes medhjälpare för att kunna gå dit när vi vill och snabbt plocka av honom ett par bågar.

Detta är grunden till det party jag tror vi skulle lyckas enklast med:

Protection Munk (maxa Divine Favor):

1. Spellbreaker [e] - Nyckelskill!
2. Blessed Aura
3. Life Bond
4. Ev. Arcane Echo
5. Aegis


SS Necro:

1. Spiteful Spirit
2. Arcane Echo
3. Någon skill som förhindrar att man blir interruptad
4. Healing skill

Choking gas Ranger:

1. Choking gas
2. Practiced stance
3. Flurry
4. Ytterligare någon interrupt, ex. Savage Shot och/eller Concussion Shot

Alt. satsar man på Broadhead Arrow!



Spellbreaker är grunden, och med +20% enchant item samt Blessed Aura så kan man få den att räcka länge nog för att få iväg minst dubbla Spiteful Spirits, om Nekron nu går in först. Spellbreaker skyddar mot ALLA spells. Vad som gäller sen är att Nekron ska kunna kasta sina spells utan att bli interruptad. Aegis hjälper till viss del, men något ytterligare bör nog till.

Ett alternativ till att skicka in en Nekro först, är att man istället slänger fram en Nuker, som bombar allt sönder och samman. Återigen, med Spellbreaker som skydd. Samma sak här, skydd mot interrupts bör användas.

Ytterligare ett alternativ, skicka fram ex. en ranger som "decoy", skyddad av Spellbreaker och med diverse stances. Därefter smyger en Nuker eller Necro fram och drar iväg sina spells.

CG Rangern bör ensam klara av alla interrupt behov som dyker upp mot Rotscale, vilket lämnar fritt för övriga att lägga all kraft på så hög DPS som det bara är möjligt. Satsa all kraft på armor ignoring attacker & degen!

Vi bör kunna få till en så pass bra grupp så att vi kan farma honom ett par ggr på en kväll utan problem.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotscale Farming
« Svar #1 skrivet: 2006-08-31, 13:44:12 »
Hmm...är det inte lite farligt att basera munkbygget på enchantments? Jag inser att tanken är att Spellbreaker ska förhindra rottingens spells att orsaka skada, men då måste Spellbreaker kastas på alla som står inom hans spell casting range, eftersom 1) han kastar DE, och 2) Spellbreaker inte skyddar mot AoE (t.ex. Deathly Swarm, vilken har ganska stor räckvidd och kan nå munkarna)...

Men...visst har vi någon Rit Lord i gillet? Läste detta:
"A Ritual Lord Ritualist is even more effective than any Protection Monk, due to the fact that Shelter renders all attacks and skills used by rotscale to a maximum of 10% of a players health, thereby allowing easier healing. However, it may not always be easy to find a Ritualist in Kryta."

En sådan, plus en vanlig healer borde väl funka bra?
« Senast ändrad: 2006-08-31, 13:53:59 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotscale Farming
« Svar #2 skrivet: 2006-08-31, 13:57:08 »
tjaa...jag är inte så långt från att få tag i rit lord till min rit och sen har vi ju blammo som har rit lord på sin med så det ska inte vara omöjligt att dra ihop 2 tom!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotscale Farming
« Svar #3 skrivet: 2006-08-31, 14:54:03 »
Hmm...är det inte lite farligt att basera munkbygget på enchantments? Jag inser att tanken är att Spellbreaker ska förhindra rottingens spells att orsaka skada, men då måste Spellbreaker kastas på alla som står inom hans spell casting range, eftersom 1) han kastar DE, och 2) Spellbreaker inte skyddar mot AoE (t.ex. Deathly Swarm, vilken har ganska stor räckvidd och kan nå munkarna)...

Men...visst har vi någon Rit Lord i gillet? Läste detta:
"A Ritual Lord Ritualist is even more effective than any Protection Monk, due to the fact that Shelter renders all attacks and skills used by rotscale to a maximum of 10% of a players health, thereby allowing easier healing. However, it may not always be easy to find a Ritualist in Kryta."

En sådan, plus en vanlig healer borde väl funka bra?


Tanken var ju att man skickar fram EN snubbe i början som rensar bort mycket själv, vilket innebär att den personen är skyddad mot ALL magi genom Spellbreaker, endast vanliga attacker ger då skada, vilket man kan skydda personen ifråga mot genom bland annat Life Bond, Mending, Watchful Spirit, Heal Party osv osv. En ensam Nuker eller SS Necro bör ensam kunna slå ut ett stort antal bus där uppe, om man har någon form av skydd mot interrupts.

Så Enchantments är inga problem när man samtidigt använder Spellbreaker.

När man väl fått bort buset runtomkring Rotscale så är det ju inga som helst problem längre, det enda problem man har då är att få ner honom inom rimlig tid! ;)

Förslagsvis så skickar man då upp en interrupt Ranger först, skyddad av Spellbreaker, sen är det bara att banka loss för allt vad tygen håller.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotscale Farming
« Svar #4 skrivet: 2006-08-31, 16:04:26 »
Ah, då fattar jag. Värt att prova helt klart! Jag misstänker att det kan behövas lite extra helning emellanåt - och måste munkarna kuta närmare, blir de antagligen sårbara för Deathly Swarm - men han borde iaf inte nå dem med DS, vilket är ett rejält plus.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotscale Farming
« Svar #5 skrivet: 2006-08-31, 16:58:39 »
Vi får väl ge oss på henne en runda ikväll...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotscale Farming
« Svar #6 skrivet: 2006-08-31, 17:43:00 »
Ah, då fattar jag. Värt att prova helt klart! Jag misstänker att det kan behövas lite extra helning emellanåt - och måste munkarna kuta närmare, blir de antagligen sårbara för Deathly Swarm - men han borde iaf inte nå dem med DS, vilket är ett rejält plus.

Heal party, borde räcka om personen som springer fram är tillräcklig skyddad i förväg.

Vi får väl ge oss på henne en runda ikväll...

Det är jag gärna med på!  :thumb

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotscale Farming
« Svar #7 skrivet: 2006-09-01, 12:18:34 »
Hur gick det - gjorde ni något mer försök med råttan igår?
Vi var nog som sagt lite för få för att ha någon rimlig chans. Kanske skulle det ha funkat om jag också hade kört munk? En interrupt-ranger är ju inte till så stor nytta innan alla sidomonster är nere.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotscale Farming
« Svar #8 skrivet: 2006-09-01, 13:01:48 »
ja det gick ju inte så värst bra... Blev inga mer försök men det skulle nog ha varit minst en gubbe till med, en munk eller en rit...

guest324

  • Gäst
SV: Rotscale Farming
« Svar #9 skrivet: 2006-09-04, 12:14:27 »
jag har en rit som har ToA på kartan...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Rotscale Farming
« Svar #10 skrivet: 2006-09-05, 11:06:00 »
Ok, vad tror ni om detta då (detta är fortfarande med endast en munk i åtanke):

En barrage ranger med massa stances, bör då undvika de flesta vanliga attacker. Skyddad med Life Bond + Life Barrier. Rangern kan då bli utsatt för Desecrate Enchantments (D.E.) från Rotscale var 15:e sekund, vilket som max bör göra knappt 200 i skada/gång den används. Detta helar man ganska lätt upp med ex. Orison of healing + divine boon.

Har vi två munkar så borde vi kunna klara detta väldigt smärtfritt, en protector och en healer (Word of Healing förslagsvis).

Med max två enchantments på sig, så ska inte D.E. kunna slå ihjäl någon innan vi helar upp personen.

Man blir ju även utsatt för Poison och ibland burning, detta kan då antingen rangern själv stå emot till viss del genom Troll Ungent, men förslagsvis så tar munkarna även hand om detta.

Varför ranger istället för Nekro/Ele?

Framförallt för att rangern har sina olika stances som skyddar väldigt bra, och skulle barrage bli interruptad en gång, så gör det inte så mycket, då den laddar om på en sekund, vilket inte är fallet med nekrons eller elens spells.

En liten fundering jag har är vad som räknas som "nearby"?

Om en healer munk står på maximalt avstånd från den person den tänker hela, räknas det som nearby? För i så fall så faller nog denna idé är jag rädd, och då bör vi återigen satsa på Spellbreaker och kanske Protective Spirit istället?

Någon form av boon-protector då kanske...

Om man genom att stå på maximalt avstånd INTE räknas som nearby, så finns det ytterligare ett munkbygge som ensam kanske skulle kunna klara detta, se då följande tråd:

http://www.oldgents.com/forum/index.php?topic=6242.15

Inlägg #16 - Monk/Elementalist

Är gärna med på ett nytt försök inom kort om intresse finns, jag är helt övertygad om att vi kommer på en vinnande taktik snart.

Sen en annan sak man kan tänka på, om man endast har en munk med sig som är speccad för enchantment protection - spring inte omkring som yra höns på vägen dit! ;)
Låt den buffade personen ta täten och håll avstånd om ni inte har någon form av selfheal. Som enchantment protector så har man sällan spells/energi nog för att hålla en hel grupp vid liv annars, så tänk gärna på det! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotscale Farming
« Svar #11 skrivet: 2006-09-05, 13:02:56 »
Nearby kan du ju kolla själv. På det där stället där dockorna står... vad-det-nu-heter...

Men nearby är ganska så nära typ 1/3 av aggrorange...

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Rotscale Farming
« Svar #12 skrivet: 2006-09-05, 14:44:45 »
Vad är det som har räckvidd nearby? :scratch

Annat om räckvidder: Deathly Swarm har en räckvidd på "in the area" ~ ungefär samma som en recurve-båge (om jag inte minns helt galet).

Det som interruptar castarna är nog en kombination av Rotscales Deafening Roar (som orsakar Dazed) och de andra monstrens vanliga attacker.


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Rotscale Farming
« Svar #13 skrivet: 2006-09-05, 17:18:47 »
Äh vi får väl ta ett försök ikväll... Jag måste iof knoppa tidigt men fram till 23-23.30 kan jag nog gejjma...

guest324

  • Gäst
SV: Rotscale Farming
« Svar #14 skrivet: 2006-09-05, 17:35:44 »
Vi fixade ju honom 2 ggr på raken förut ju? Vad gjorde vi då?



 

Senaste inlägg