Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Archlord  (läst 2156 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Archlord
« skrivet: 2008-03-12, 10:15:14 »
Väldigt ointressant titel på denna tråd, men jag undrar om någon här spelar Archlord?
Jag började testa det, i.o.m att det är helt gratis, man får t.o.m bra rustning och vapen utan att behöva betala extra. Det var ett kul MMO, om en väldigt grindigt utan poäng, lite som Knight Online. Man kan kanske önska några quester som innebär mer än "döda X av Y" och när du levlat, "döda X av Z" osv i all oändlighet... Men i Archlord var det inte fullt så farligt, och områdena var i alla fall varierade.

Men så var det det där med kvinnosynen i MMORPG.
Jag är själv en stor fan av GW, men har lite svårt att förstå varför ju högre level en kvinnlig magikers dräkt är, desto mindre tyg. Men men, det är inte värre än någon annanstans.
Så såg jag då denna Archlord-film:
http://www.youtube.com/watch?v=cywya1y7WSY
och blev riktigt besviken. Jag tyckte redan när jag spelade att vissa dräkter var i sämsta laget, men denna lvl7 dräkt är riktigt illa.

Kan någon förklara varför man som ranger, vill ha höga klackar, nätstrumpor, kjol som är öppen fram och string? Det tycks mig väldigt ofördelaktigt som klädsel när man smyger fram i täta snår alternativt rusar som en galning för att inte bli slaktad under tiden giftet i bytet verkar...
Ungefär lika förståeligt antar jag som i HoMM5's Dungeon där assassin's (män) har så mkt kläder att de skulle fastna i en normalbyggd fönsterram, samtidigt som deras närstridskämpar (kvinnor) har BH och chaps...

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Archlord
« Svar #1 skrivet: 2008-03-12, 12:38:25 »
Jag spelade lite Lineage II förut...
 :help


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Archlord
« Svar #2 skrivet: 2008-03-12, 14:23:56 »
Archlord utvecklas i Asien, behöver man säga nått mer när det gäller kvinnosynen! :doubt

Betatestade detta när det begav sig och gillar man att bli gankad och random-pk:ad i största allmänhet så är detta spel ok. Men jag gillar inte sånt så, fick nog av det i gamla M59 på slutet av 1800-talet så jag slutade snart spela det. Sen sög ju klasserna, det fanns 3 olika raser men bara 3 klasser totalt ...

Nä fy bubblan ... :p


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Archlord
« Svar #3 skrivet: 2008-03-13, 08:26:58 »
Betatestade Archlord, men fastnade inte för spelet. Tyckte det var rätt tråkigt.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg