Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Telia - the följetong...  (läst 22527 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Telia - the följetong...
« Svar #75 skrivet: 2005-05-31, 14:27:37 »
Kunde varit värre, du kunde ha haft den underbara leverantören Xpress ADSL (RIP) som till att börja med försenade sina utlovade installationer med uppemot ett halvår (vissa utlovade orter blev aldrig installerade över huvud taget, men betalt tog dem).
Därefter gick de ut med ett "fenomenalt" erbjudande om att betala för ett år i förväg för att få billigare måndasavgift. Att de tänkte gå i konkurs någon månad senare glömde de tala om...

Efter det kunde du ha fått den enormt populära ADSL leverantören HamnaSnett... eh, Hemma Net, som tog över ett flertal f.d. Xpress Online orter, men ett bredband som om möjligt var ännu mycket j**ligare än Xpress, med minsta möjliga bindningstid på 2 år, och där du inte har någon som helst möjlighet att bryta avtalet trots den genomusla tjänst de levererar, med mindre än att du får betala för bredbandet avtalstiden ut.

Så, i sammanhanget så var historien ovan kanske inte så hemsk ändå? ;) :D

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #76 skrivet: 2005-07-07, 10:59:28 »
Del 14: Första svaren.

4:e maj. Telia skickar ett brev som bekräftelse att de fått min begäran om ersättning. De skriver att de har långa handläggningstider.

5:e juli. Telia skickar en handskriven lapp med information att de inte gjort något fel alls i detta ärende och därför lägger ner ärendet. Vill jag något så uppmanas jag ringa handläggaren (namn och nummer angivet).

5:e juli. Jag ringer handläggaren. Hon har gått på semester. Åter 25:e juli. Jag ber att få tala med någon annan. De säger att de inte kan koppla till någon annan utan att få ett namn. De hänvisar till 90200.

5:e juli. Jag ringer 90200 och de säger att alla handläggare är upptagna. Återkom imorgon.

7:e juli. Jag ringer 90200 och de säger att de inte har någon att koppla. Finns ingen reklamationsavdelning. De har aldrig några ärenden som går till reklamation. De säger att jag får återkomma när handläggaren är tillbaks från semestern. Inget går att göra förrän handläggaren är tillbaka.

7:e juli. Jag ringer ett annat nummer som jag hittat. Den personen sitter i möte. :headbang

Fortsättning följer...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #77 skrivet: 2005-07-07, 14:57:54 »
Del 14b: Inget svar.

7:e juli. Jag ringer det andra numret jag hade. Det gick till en handläggare av bredbandsproblem. Hon diskuterade med kollegor och de konstaterade att ingen kan hjälpa till förrän semesterfiraren är tillbaka. De har alltså tryckt på paus och lovar att återkomma direkt när hon är tillbaka.

Fortsättning följer...

guest1327

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #78 skrivet: 2005-07-08, 09:17:58 »
Verkar vara rena mission impossible det där..  förmodligen är det nötningsmetoden som gäller.

stå på dig


/Ragge

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #79 skrivet: 2005-11-16, 21:01:09 »
Del 15: Betongmuren.

19 juli. Jag ringer utan att få något svar.

20 juli. Jag skriver brev till Telia och frågar efter efternamnet på min handläggare, samt begär att hon ska höra av sig.

?? juli. Handläggaren (Carina) ringer upp, mycket sur över brevet. Jag förklarar att jag kräver att få ett skriftligt svar från dem så jag kan gå vidare med stämning eller överklagan. Hon förkalrar att hon inte tänker skicka något skriftligen, och hänvisar till förklaringar jag fått telefonledes från deras Porteringsavdelning. Jag kräver då istället att få en skriftlig rapport från dem. Hon lovar detta.

?? oktober. Jag ringer och påpekar att inget kommit än. Hon har avsagt sig ärendet och tänker inte hjälpa till mer. Men lovar skicka en påminnelse till Porteringen.

?? november. Jag ringer igen och begär få namnet på den ansvarige på Porteringen. Jag får det och försöker förgäves få tag i honom.

Fortsättning följer...

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
Telia - the följetong...
« Svar #80 skrivet: 2005-11-16, 21:56:05 »
Usch, vilken Kafkavärld vi lever i!

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #81 skrivet: 2005-11-16, 21:57:01 »
Det börjar lukta rättshaveri om din relation med Telia

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #82 skrivet: 2005-11-17, 17:23:40 »
Har du ringt Sverker?
Han måste ju bara älska detta. Annars måste det snart gå att kontakta ARN
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #83 skrivet: 2005-11-17, 23:39:18 »
Nej är svaret på dina frågor, Skägget.
Och varför?
Jo, därför att Felia kan ju aldrig skriva ner något på papper. Då har jag ju inget att överklaga, eller gå till ARN med.

Utloggad Muggefigge

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 686
  • Old Cousteau
Telia - the följetong...
« Svar #84 skrivet: 2005-11-18, 09:34:50 »
Skicka på namnet på den som du skulle ta kontakt med på Porterning

så skall jag plocka fram direktnummerna och chefen till dig.



HEHE... tur att jag inte jobbar med privatpersoner på telia.. *ASG*

guest3

  • Gäst
SV: Telia - the följetong...
« Svar #85 skrivet: 2006-07-30, 10:03:56 »
Så kan denna saga vara slut.

Jag har skrivit långa brev till Telia och haft otaliga samtal.
Efter att ha överklagat ärendet så ringer ovan nämnda Carina upp mig (hon som tidigare avfärdat detta totalt). Hon var uppenbart skärrad eftersom jag gått över huvudet på henne.

Jag blev erbjuden en massa gratischeckar på Teliabutiken och jag sa att vad ska jag med dem till när ni inte har något jag vill ha? Nej tack.

Sen fick jag ett brev från överklagansavdelningen (förmodligen tanten i rummet bredvid) som ändå skickade några gratischeckar i Teliabutiken.

Jag tänker naturligtvis inte nöja mig med detta då jag inte har någon som helst nytta av detta och eftersom jag blivit lovad mer tidigare. Men alla försök nu är nog fruktlösa tyvärr.

JAG HATAR TELIA. JAG HATAR TELIA.
Det enda glada i kråksången är att mitt avtal med Telia går ut nu. Jag hoppas och ber att någon annan kan erbjuda mig bredband här nu. :s

Jag önskar innerligt att jag kunde tillfoga Telia skada motsvarande den de orsakat mig. Måste få ut detta i medierna på något sätt, men samtidigt vet redan alla kunder hur Telia är så deras rykte kan väl ändå inte bli sämre.

Alla dessa timmar gav mig alltså ingenting - absolut ingenting. :cry

guest3

  • Gäst
SV: Telia - the följetong...
« Svar #86 skrivet: 2006-08-23, 18:23:49 »
En halv-följd på denna historia:

Jag kollade igenom min bredbandsfaktura eftersom jag nästan tecknat upp mig för Glocalnet. Såg då att jag betalar mer än vad som är angivet på deras hemsida. Konstigt.

Efter att ha gnällt hos dem fick jag tillbaks 2000:- som de lurat mig på. AS!

 

Senaste inlägg