Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Torchlight - som Diablo  (läst 18683 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Torchlight - som Diablo
« skrivet: 2009-10-05, 14:48:49 »
Någon som är intresserad av http://www.torchlightgame.com/ ?

"Torchlight is an action role-playing-game for the PC made by the creators of Diablo, Fate, and the never-released Mythos among other games. Set in the mining town of Torchlight, players will adventure to uncover the mysteries of the Ember mines. It offers a fully featured character leveling system, randomized dungeons, hordes of monsters, and gobs of great loot."



Verkar bli release 23 oktober med nedladdning för 20 USD.
Singleplayer först och MMO-release senare (fortfarande i Diablo-MMO-ARPG-stil)


Hittade dessutom en kul feature på Gamasutra om Torchlight: http://www.gamasutra.com/view/feature/4123/from_the_ashes_of_mythos_the_art_.php

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #1 skrivet: 2009-10-05, 15:02:16 »
How wowish...

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #2 skrivet: 2009-10-05, 15:21:23 »
Jag älskar den tecknade stilen! Ge mig ett releasedatum, för hundan!! :eager
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #3 skrivet: 2009-10-05, 16:42:12 »
Ser rätt coolt ut. Iaf i väntan på Diablo 3

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #4 skrivet: 2009-10-05, 18:17:31 »
Först tänkte jag oj nej ännu kopia som försöker sig an på diablo3, eller den serien...

Men sen man tittar vilka som ligger bakom tourhlight så är de "Diablo1 lead designare Max Schaefer  och ett antal ifrån gamla blizzard north...

Kan tänka mig att de har verkligen chans att vinna folks hjärtan, cartons är vrål stort i Japan, och de redan influerat många européer.

Jag kommer  testa de och som ceder skrev, så funkar de inför diablo3 väntan. Kanske kan stilla ens diablo3 abstinens    lite bättre hehe :cartman :thumb......
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #6 skrivet: 2009-10-09, 16:06:50 »
http://www.torchlightgame.com/gamenews/2009/10/06/torchlight-dev-diary-pt-1/

Tackar,  kommer bli skoj spel de där, medans man väntar på originalet...

Jag hoppas att multiplayer funkar så att, man kan sätta upp en server så joinar folk, vore ju något för OG  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #7 skrivet: 2009-10-09, 16:24:06 »
mmmm... multiplayer är tyvärr inte inkluderat vid release, utan har ett senare datum. Vet inte hur mycket senare dock.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #8 skrivet: 2009-10-09, 16:49:08 »
Såg de nu  :cry hehe, synd, får såna här typer av spel gör sig alltid bäst när man spelar med någon  online.. Men alltid kul att de har tänkt multiplay funktion, antar dom också vill ha betalt för att man ska ha tillgång till multiplayer, de skulle inte förvåna mig...

Jag ser redan nu att jag kommer fastna för det, de likt D1-D2 serien på alla sett och vis...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #9 skrivet: 2009-10-09, 16:54:11 »
Jag är rätt intresserad och kommer att köpa det den 27:e iaf.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #10 skrivet: 2009-10-09, 17:03:14 »
Det blir nog så att man köper spelet.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #11 skrivet: 2009-10-21, 22:27:24 »
Inte nog med spelet släpps snart dom kastar även in MapEditor =) Så att folk kan skapa sina egna världar, något jag älskar sitta pilla med :)......

http://www.youtube.com/watch?v=PXfaNONyu4Y&feature=related
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #12 skrivet: 2009-10-22, 00:01:05 »
Låter inte fel. Får de bara ut MP och ngn skapar lite roliga världar så borgar det definitivt för lite lir.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #13 skrivet: 2009-10-23, 11:38:33 »
Så här skriver företaget om "deras Editor:

Frågan lyder hur likt är den som ni skickar ut och dom verktyg ni använder:

utvecklare svarar:
The exact same tools. So you can obviously create levels, create quests. There’s a visual scripting system, so you can create a lot of trigger points. You can create items, or your own skills. You can adjust AIs, create monsters. If you have 3D Studio Max experience, you can add in animations. You can modify textures. Whatever you want.

De sjukt bra!! Jag kommer med 100% skapa nya världar =) " De ska heta " The Old gents softcore" =))...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #14 skrivet: 2009-10-23, 11:42:42 »
Ja blir det bara multiplayer på det så är det ett självklart köp!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #15 skrivet: 2009-10-27, 13:01:57 »
Spelet har blivit släppt WEEEEEEEEEEE =))))...

Här cool spel trailer på 10 mins spel play!! De blir mitt spel medans väntan på diablo3!


http://www.giantbomb.com/quick-look-torchlight/17-1551/
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #16 skrivet: 2009-10-28, 16:14:23 »
Har bara hunnit testa som hastigast igår kväll, men det är helt OK :thumb Är lvl 7 med min Alchemist.

Jag gillar ju iofs den cortooniga stilen. Gör man inte det kanske man skall kika på ngt annat.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #17 skrivet: 2009-10-28, 16:31:18 »
Hämtar demo nu. Verkar onekligen som ett framtida köp, dock.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #18 skrivet: 2009-10-28, 19:05:30 »
Köpt och på väg ner på steam :thumb

Riktigt snyggt men det enda som är synd är att det inte fanns multiplayer från start... Man får väl hoppas på att de släpper en patch för multi rätt snabbt..

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #19 skrivet: 2009-10-28, 19:11:57 »
Köpt och på väg ner på steam :thumb

Riktigt snyggt men det enda som är synd är att det inte fanns multiplayer från start... Man får väl hoppas på att de släpper en patch för multi rätt snabbt..

De ska bli MMO har utvecklarna sagt, jag vet inte riktigt hur de ska gå till, men intressant sagt av dom iallfall..
Spelet skulle släppas med multifunktion någon gång 2010...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #20 skrivet: 2009-10-28, 19:21:52 »
Känns som ett stort misstag att utesluta Multiplayer vid första release. Hade varit ett givet köp annars. Vad tänker dom?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #21 skrivet: 2009-10-28, 19:38:47 »
Jag har kört lite och jag gillar det. Varför det inte kommer som ett Multiplayer på en gång beror nog på att detta är en liten studio som ville få detta släpp helt rätt. Det är rätt mycket mer delar som ska på plats i en multiplayerversion, så jag antar att de först ville "torröva" med ett singleplayersläpp.

Bra är det i vilket fall och med editorn som släpps nästa vecka kommer det att leva ett gott och långt liv.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #22 skrivet: 2009-10-28, 20:32:53 »
Jag har kört lite och jag gillar det. Varför det inte kommer som ett Multiplayer på en gång beror nog på att detta är en liten studio som ville få detta släpp helt rätt. Det är rätt mycket mer delar som ska på plats i en multiplayerversion, så jag antar att de först ville "torröva" med ett singleplayersläpp.

Bra är det i vilket fall och med editorn som släpps nästa vecka kommer det att leva ett gott och långt liv.

 :goodposting  Jag kommer knåpa ihop en bana/map sen Editor kommer =).
 Jag tycker sånt vrål skoj sitta pilla med och har stort tålmod av en perfektionist som heter duga när kommer till sådant =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #23 skrivet: 2009-10-28, 22:17:01 »
Trevligt spel. Om dom väl får igång en multi så blir det ännu bättre.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #24 skrivet: 2009-10-29, 12:06:44 »
Elakt svärd har jag iaf lyckats hitta :banana


Skoj att den heter Speedy och sen är slow attack på den.. One shottar rätt mycket med den på hard iaf

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #25 skrivet: 2009-10-29, 12:56:15 »
Första gången man blir anfallen av kista med tänder är man såld. Så enkelt kan man sälja in ett spel alltså...

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #26 skrivet: 2009-10-29, 13:35:23 »
Första gången man blir anfallen av kista med tänder är man såld. Så enkelt kan man sälja in ett spel alltså...

Nja dom har ju princip snott hela diablo conceptet plus att dom hämtat mycket inspration ifrån wow, när gäller grafik och levels.. Banorna på level 30 är ju fan exakt samma som "Steamwault ifrån Outlands område med svampar och de fan indentiskt hahaha. De som ska ha kredd för är att man kan tillverka sina egna moddar till spelet och skapa sin egna monster och skills och  världar. 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #27 skrivet: 2009-10-29, 13:45:56 »
Första gången man blir anfallen av kista med tänder är man såld. Så enkelt kan man sälja in ett spel alltså...

Nja dom har ju princip snott hela diablo conceptet plus att dom hämtat mycket inspration ifrån wow, när gäller grafik och levels.. Banorna på level 30 är ju fan exakt samma som "Steamwault ifrån Outlands område med svampar och de fan indentiskt hahaha. De som ska ha kredd för är att man kan tillverka sina egna moddar till spelet och skapa sin egna monster och skills och  världar. 

Ja, de är väl barn från samma gata antar jag. Snyggt och kul är det i alla fall.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #28 skrivet: 2009-10-29, 14:20:20 »
Första gången man blir anfallen av kista med tänder är man såld. Så enkelt kan man sälja in ett spel alltså...

Nja dom har ju princip snott hela diablo conceptet plus att dom hämtat mycket inspration ifrån wow, när gäller grafik och levels.. Banorna på level 30 är ju fan exakt samma som "Steamwault ifrån Outlands område med svampar och de fan indentiskt hahaha. De som ska ha kredd för är att man kan tillverka sina egna moddar till spelet och skapa sin egna monster och skills och  världar. 

Ja, de är väl barn från samma gata antar jag. Snyggt och kul är det i alla fall.


Då blir vi ett litet gäng sen då som spelar tillsammans WEE :). Offtopic: Men till prunis så kommer pengar in idag för julfesten  :thumb :cartman
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #29 skrivet: 2009-10-29, 14:52:39 »
Känns som om spelet snart kommer kräva sin egen lilla hörna av OG. Helt fast! Måtte de släppa multiplayer!

Har inte kommit så långt, men köpte mig en okänd pistol och fick den på bilden. Vilket gör att jag måste fråga, eftersom den har Fastest speed och min andra är Slow, om jag dual wieldar, kommer det påverka den snabba till att bli långsam? Har inte tid att testa mer just nu, så tänkte om någon kan svara.

Och att lägga spells på sin kise är ju helt lysande! Han har fått en spell som ger lifedraining och en healing spell, så jag hinner knappt med längre...

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #30 skrivet: 2009-10-29, 14:56:08 »
Elakt svärd har jag iaf lyckats hitta :banana
Skoj att den heter Speedy och sen är slow attack på den.. One shottar rätt mycket med den på hard iaf
Jag märkte det också, väldigt mycket som hette Speedy och Fast men hade "Slowest attack speed". Beror på att de ger plusprocent i attack speed...

Lyckades klanta mig duktigt innan. La över grejer jag skulle spara på katten, för att tio minuter senare tänka att jag skulle testa hur lång tid det tog för honom att sälja grejer............ Blev bland annat av med en Double Damage-yxa. Tur man inte är så djupt nere så man bara hittat skrafs än så länge.

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #31 skrivet: 2009-10-29, 16:33:57 »
Jag spammar, men vilket annat spel kan man ha en necromantisk hund som assistent?
Startade en ny karaktär och han fick en hund, som efter en tjugo minuter fick trollformeln "Summon zombies".

Är det förresten någon som vet hur man levlar upp sitt husdjurs magier?

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #32 skrivet: 2009-10-29, 16:35:22 »
Tror bara du kan ge olika spells till djuret. Vet ej om du kan ge högre lvls. Skalar inte magin med lvl? Din vovve/kisse får ju xp som du.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #33 skrivet: 2009-10-29, 16:41:00 »
Jag spammar, men vilket annat spel kan man ha en necromantisk hund som assistent?
Startade en ny karaktär och han fick en hund, som efter en tjugo minuter fick trollformeln "Summon zombies".

Är det förresten någon som vet hur man levlar upp sitt husdjurs magier?

Jag Har köpt spelet jag med  :supporter :supporter :supporter! Men nerladdningen var dessto långsammare  :cry hehe, de mitt internet som segt! beställde 10mbit igår =))...

De kommer Multiplayfunktion också, företaget Runic har sagt att man kan kalla de för MMO perspektiv, de lär  väldigt intressant.. Multiplay är mer menat att man ska kunna spela några st men MMO då är alla i samma värld de är väldigt intressant med tanke på att de är ett Rpg game vi pratar om.

Jag följer de här via deras Officiella forum plus svenska flashback forumet och diii.net de 1000 tals som har laddat hem den forumen går varma med 20-40 sidor av komentarer av spelet än så länge  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #34 skrivet: 2009-10-29, 16:48:52 »
Skall ni ladda ner Torchlight så kan jag rekommendera Steam. Det tog strax över 5 minuter att dra ner det till båda mina datorer :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #35 skrivet: 2009-10-29, 16:59:21 »
Skall ni ladda ner Torchlight så kan jag rekommendera Steam. Det tog strax över 5 minuter att dra ner det till båda mina datorer :thumb

kostar de att vara medlem i steam?? tyckte såg informations folder och blev tveksam till betala slags avgift för vara med...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #36 skrivet: 2009-10-29, 17:25:05 »
kostar de att vara medlem i steam?? tyckte såg informations folder och blev tveksam till betala slags avgift för vara med...
Steam kostar inget vad jag vet. Jag har aldrig betalt i alla fall... Är inte så glad för deras buggiga interface (även om det blivit ljusår bättre mot för två år sedan), men man har sina spel samlade för de tillfällen då man måste installera på en ny dator och man slipper komma ihåg licenser och sånt trams.

Tror bara du kan ge olika spells till djuret. Vet ej om du kan ge högre lvls. Skalar inte magin med lvl? Din vovve/kisse får ju xp som du.
Även om de levlar står spells kvar på nivå 1. Tänkte om ngn hört om en knapp jag missat, eller om ni sett att det droppar spells med högre level eller liknande.

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #37 skrivet: 2009-10-29, 18:39:06 »
Testade med två pistoler med olika hastighet. Det går långsammare om man har en slö pistol och en snabb pistol. I gengäld kom jag på att man kan dual weilda en pistol och ett svärd. Svärd har den fina egenheten att det tar flera fiender på en gång, vilket är bra när man står inträngd i ett hörn och en sån där dödgrävare står och spammar skelett.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #38 skrivet: 2009-10-29, 19:03:33 »
Vilken färg skala är de på sämsta till dom bästa ?? (Items Armors vapen)


om kan sen tillverka egna föremål i editor will i make some cool stuff...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #39 skrivet: 2009-10-29, 21:20:24 »
Hmmm färgskalan går väl så här : vit, blå, gul, lila

Vit är nonrare, blå är enchanted, gul är elite och lila är setitems

Har röjt på som tusan nu ikväll.. Ska ni lira enchanter så vid lvl 15 har ni en riktigt fin spell.. Ember Lance.. Välj den och se högarna av döingar växa runt er :D

Och för er som funderar, nej spellsen på din kisse går inte upp med din lvl, du hittar högre spell lvls under tiden du spelar.. Har nu Fireball 2 och Summon Skeleton 3 på petten.

« Senast ändrad: 2009-10-29, 21:23:04 by Ceder »

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #40 skrivet: 2009-10-29, 22:35:21 »
Finns det något mer irriterande än att hitta ett nytt favvo-lir samtidigt som man börjar ett jobbpass som tillåter NOLL tid att spela? :cry

Vit är nonrare, blå är enchanted, gul är elite och lila är setitems

Och för er som funderar, nej spellsen på din kisse går inte upp med din lvl, du hittar högre spell lvls under tiden du spelar.. Har nu Fireball 2 och Summon Skeleton 3 på petten.
Jag trodde gul var högre än lila, hittade Littlejohns Staff som är Uniqe, och den var gul. Lite sugen på att dra igång ngn som kan utnyttja den... :)

Det var nästan det jag trodde, angående spellsen. Har dock inte kommit så djupt att jag sett annat än lvl 1 spells.

Necromancydog FTW!!!

Ember Lance:
http://video.aol.co.uk/video-detail/laser-of-death-torchlight/1195073445

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #41 skrivet: 2009-10-29, 23:21:20 »
Känner så väl igen mig! Synd bara man är piskad att gå hit för att få mat på bordet...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #42 skrivet: 2009-10-30, 09:38:05 »
Drar just nere demot så man får se vad ni snackar om.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #43 skrivet: 2009-10-30, 09:56:05 »
Finns det något mer irriterande än att hitta ett nytt favvo-lir samtidigt som man börjar ett jobbpass som tillåter NOLL tid att spela? :cry

Du är inte ensam - Jag har hunnit bli lvl 3 (!) Och jag älskar spelet! :cry

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #44 skrivet: 2009-10-30, 10:02:37 »
Känner så väl igen mig! Synd bara man är piskad att gå hit för att få mat på bordet...


 :rotflmao Så de där  var det för mig första gången jag spelade "Command & Conquer 1995 hahaha....
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #45 skrivet: 2009-10-30, 10:03:55 »
Jag är lvl 12 på hard och så har jag en lvl 16 på easy.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #46 skrivet: 2009-10-30, 10:12:37 »
Kommer MMO versionen kosta frågade ett fans och till svar:

as leetality above stated, it'll be free to download and free to play.
There will be a RMT (real money transaction) shop for primarily convenience and cosmetic items.
Players can't buy the best items in the game.
Players will be able to buy things like an instanced dungeon map with a better drop rate...1 person buys and his/her friends can join them.

"host host" Sitter faktiskt och jobbar och skulle bara in på nätet för ta hjälp av ett lexicon men råkade få upp länken www.torchlight.com  :innocent


« Senast ändrad: 2009-10-30, 10:15:25 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #47 skrivet: 2009-10-30, 12:51:19 »
Jaha... När man väl blivit lvl 15 som enchanter (kommer aldrig ihåg klassnamnet :cartman) så blev det easy mode PÅ, gick från lvl 15 till 20 på hard på 3 timmar :banana

Riktigt skojigt faktiskt. Har inte ens testat på nåt annat än hard, tyckte nästan att det var lite för lätt på hard t.o.m.. Har ju bara lyckats dött 3-4 ggr eller nåt sånt.

Men enligt folk på forumet så är det ingen skillnad på loot oavsett vilken svårighet man kör på, dock är det ju mer bus ju värre svårighet och då lär det ju vara större chans att få phat l00tz ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #48 skrivet: 2009-10-30, 20:20:31 »
Alchemist är nog namnet du söker Ceder. Körde demon tills den sa stopp, köpte spelet via Steam o sen var det bara att fortsätta! Himla smart upplägg. Fast nån MMO-variant tror jag inte på för min del. Co-Op typ Diablos vore fint men sen vete 17 ... då är jag nog mer sugen på D&DO (Dungeon & Dragons Online). Det är ju gratis nu, man kan köpa bättre grejor med riktiga pengar och man kan ha fler karaktär tror jag om man pyntar. Kom ihåg att det var riktigt läckert när man beta testade det, men det kräver ju att man har en bra äventyrsgrupp då det unde betan var lögn i helvete att sololira!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #49 skrivet: 2009-10-30, 21:57:42 »
DnD Online är väldigt enkelt att soloa. I alla fall så långt jag kommit...
Men känner redan att jag tröttnat lite faktiskt. Tyckte banorna är tråkiga och blir väldigt fort repetitivt.

För den som undrar hur Torchlight ska köra som MMO tror jag Dungeon Runners kan ge rätt så bra svar. Det är också autogenererade banor med vissa nivåer som är fasta, och där man kör multiplayer i ett system som liknar DDO och Guild Wars i det att allt är instanserat.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #50 skrivet: 2009-10-31, 11:21:23 »
DnD Online är väldigt enkelt att soloa. I alla fall så långt jag kommit...

Måste ha ändrats sen betan då det i princip var omöjligt att köra solo, och det var ju lite tjusningen med det. Problemet är ju att man då behöver en bra grupp som man kan lira med precis som pappersspelet och vi var inte så många som ville köra det när det skulle gå live så ... no DnD Online

Glömde ju - jävla spel (Torchlight) att suga upp en! Precis som Diablo med samma jävla ångest vilks prytlar man ska ha och vilka skills att satsa på eller inte ... det skulle finnas en respec-knapp!  :scared
« Senast ändrad: 2009-10-31, 11:24:12 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #51 skrivet: 2009-10-31, 11:36:31 »
Sitter spelar nu  :D skulle vilja större upplösning av skärmen.. Jag spelar Veryhard och de än så långe inget motstånd, men lär väl dyka upp snart =)...

Jag tror att dom gör samma system som de hade i D2 med fler spelare, att monsterna får mer hp och blir aning svårare.

Annars blir spelet tok för lätt, och de blir en flopp precis som "Titan quest".....

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #52 skrivet: 2009-10-31, 15:23:09 »
Hehe Baldi... Vänta tills du dingar 20.. DÅ äter mobsen din rumpa till frukost.. Det gör dom med mig nu iaf :cartman

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #53 skrivet: 2009-10-31, 15:40:26 »
Hehe Baldi... Vänta tills du dingar 20.. DÅ äter mobsen din rumpa till frukost.. Det gör dom med mig nu iaf :cartman
:rotflmao

Utvecklarna sa för 1 dag sen att räkna med större utmaningar då spelar MMO versionen går live... 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1327

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #54 skrivet: 2009-10-31, 23:47:51 »
Finns det en länk, där vi kan ta hem speldemot?   eller måste vi leta ?

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #55 skrivet: 2009-11-01, 01:33:12 »
Någon som vet om man kan byta svårighetsgrad i efterhand? Är väldigt glad för min Vanquisher, men startade demot i Easy för att komma så långt som möjligt så snabbt som möjligt, och nu börjar det bli lite trist att det är så fruktansvärt enkelt.
Omringad av 3 bossar och livet rörde sig inte ens...

Någon som vet hur det blir med svårighetsgrader i multiplayer? DDO har ju ett system där man väljer inför varje instans. Har GW också, men finns fler olika val i DDO.

Sista fråga, någon som märkt något negativt om man tar sina saker till Enchantern? Eftersom jag inte hittar ngt som kostar så mkt så hade jag en bra slant att använda. Efter sex-sju rundor hos enchantern hade min pistol ökat från 142 till 186 dmg/s samt fått en slot och en massa extra grejer.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #56 skrivet: 2009-11-01, 09:21:43 »
Någon som vet om man kan byta svårighetsgrad i efterhand? Är väldigt glad för min Vanquisher, men startade demot i Easy för att komma så långt som möjligt så snabbt som möjligt, och nu börjar det bli lite trist att det är så fruktansvärt enkelt.
Omringad av 3 bossar och livet rörde sig inte ens...

Någon som vet hur det blir med svårighetsgrader i multiplayer? DDO har ju ett system där man väljer inför varje instans. Har GW också, men finns fler olika val i DDO.

Sista fråga, någon som märkt något negativt om man tar sina saker till Enchantern? Eftersom jag inte hittar ngt som kostar så mkt så hade jag en bra slant att använda. Efter sex-sju rundor hos enchantern hade min pistol ökat från 142 till 186 dmg/s samt fått en slot och en massa extra grejer.

Hmmm nej du kan inte byta svårighetsgrad i efterhand.. I multiplayer blir det väl säkert så som singeln, du får välja innan du skapar karaktären.

Det negativa med enchantern är att du kan förlora alla enchantments. Är tydligen 3% risk att det ska försvinna..

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #57 skrivet: 2009-11-01, 11:10:14 »
@Ragge - Demot kan du installera från STEAM, finns säker nån stand-alone men har inte kollat. Och fördelen med Steam-versionen är att om du gillar det så köper man bara spelet på Steam och sen kan man fortsätta spela vidare på sina demogubbar!

Är tydligen 3% risk att det ska försvinna..

YEAY! Jag van nått ... endast 3% chans o jag vann - eller kanske inte riktigt! ;)
Testa enchanta en blå rustning med massa godis på som blev ... ja den behöll rustningfaktorn men inget mer! i.of.s. gjorde det inget hade en på mig som var bättre.

TRANSMUTING
Har ni som jag en massa klena helaflaskor, gått till transmutorn släng in en stacke och så tar han 3 klena och gör en mellan, 3 mellan blir en stor, 3 stora blir en jätte. Går lika bra med manaflaskor. Sen kan ni ta era emberstenar av samma sort och grad, jag har bara prova 2 åt gången. T.ex. två stycken 2+ fire resistens blir en +4 osv osv.

« Senast ändrad: 2009-11-01, 11:16:15 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #58 skrivet: 2009-11-01, 11:31:21 »
Vilken level har ni ??  Jag precis fått level 6 på veryhard.. Jag saknar spela någon, spela singel är inte min grej tyvärr...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #59 skrivet: 2009-11-01, 12:54:35 »
Har en lvl 21-22 magiker och sen en lvl 12 warrior..

Ja JH, jag har lyckats knäcka fiiina vapen med 200+ dps.. Den blev en 120 dps eller så efter fippel av enchantern :cry

guest1645

  • Gäst
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #60 skrivet: 2009-11-13, 12:35:40 »
Kom en ganska stor uppdatering i dagarna med bland annat möjlighet att byta svårighetsgrad mitt i samt lite andra fixar (t.ex. en inte helt oväntad nerf av Ember Lance).

Någon som fortfarande spelar?

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #61 skrivet: 2009-11-13, 12:55:11 »
Sen skickade dom med  Editor där man kan skapa vad man vill,  ex nya monster nya vapen nya quest nya områden nya landskap man skapa nytt spel om vill hehehe.

De redan 3 st Professionella amatör företag som sätt i tänderna i det, räkna med kommande världar och modds =)... 


Jag spelar ingenting längre pgr jag väntar till Multiplayfuktionen,  dessutom så köpte jag  Cod5 förrigår WE =))...
« Senast ändrad: 2009-11-13, 12:57:19 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #62 skrivet: 2009-11-13, 13:52:30 »
Spelar när jag är småless på grindandet i eq2... dvs inte så ofta

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Torchlight - som Diablo
« Svar #63 skrivet: 2009-11-13, 14:18:01 »
Kom en ganska stor uppdatering i dagarna med bland annat möjlighet att byta svårighetsgrad mitt i samt lite andra fixar (t.ex. en inte helt oväntad nerf av Ember Lance).

Någon som fortfarande spelar?

Jag spelar när jag kommer åt! En haltimme här, en kvart där - Älskar det. :)

 

Senaste inlägg