Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SimCity  (läst 29515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SimCity
« skrivet: 2013-03-06, 21:25:15 »

Jag följde denna guiden http://www.cjs-cdkeys.com/blog/2013/03/simcity/05/how-to-bypass-simcity-release-date-and-play-instantly-from-any-region/

och när jag anslöt så valde jag USA och Utah.
Så nu laddar vi ner och skall strax börja spela :-O

Mumma

Startar ett område med möjlighet för andra att hoppa på ..

Skall bara komma på ett fyndigt namn,
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #1 skrivet: 2013-03-06, 23:20:37 »
Ah har köpt det, och väntar lydigt tills imorgon:)
Hör av dig vad området heter så får man flytta in:)

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #2 skrivet: 2013-03-06, 23:43:40 »
Tror att jag döpte det till sverige..
Men vi kan skapa ett nytt för jag mest bara lattjade.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #3 skrivet: 2013-03-07, 05:52:36 »
Iaf har jag skapat en karta. Den heter byggobygg och finns på servern västeuropa1. Bara hojta till för invite:)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #4 skrivet: 2013-03-07, 06:49:45 »
Eller inte, servrarna verkar inte må så bra:)

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #5 skrivet: 2013-03-07, 07:00:49 »
Eller inte, servrarna verkar inte må så bra:)
Endå så satt jag och spelade i 2 timmar igår kväll men strax innan 12 slaget så blev jag utkastad för server underhåll som tydligen höll i sig i nästan 1 timme.

Och nu så går det inte att logga på...

Och EA som skulle Förbättra kapaciteten eftersom lanseringen i USA var katastrofal.
Syns på TS ikväll.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #6 skrivet: 2013-03-07, 08:11:25 »
Jag laddar ner nu, så nu sitter dina simmar löst kula :)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #7 skrivet: 2013-03-07, 09:02:13 »
Jag laddar ner nu, så nu sitter dina simmar löst kula :)

Självklart baby:9

Iaf joina mig gärna västeuropa byggabo heter kartan ja starta..

Vad heter du på origin ady?

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #8 skrivet: 2013-03-07, 09:23:47 »
adyse

jag kommer dock hem sent ikväll. Men det gör mig inget servrarna lär inte funka iaf :)

Utloggad WormSeal

  • Spädbarn
  • *
  • Antal inlägg: 5
SV: SimCity
« Svar #9 skrivet: 2013-03-07, 09:31:30 »
Tjenare.

Vill också vara med. Så adda mig gärna

wormseal

Vore kul att spela med andra OG medlemmar än bara dom i world of tanks. :)
« Senast ändrad: 2013-03-07, 09:34:39 by WormSeal »

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #10 skrivet: 2013-03-07, 10:15:28 »
Tjenare.

Vill också vara med. Så adda mig gärna

wormseal

Vore kul att spela med andra OG medlemmar än bara dom i world of tanks. :)

En varning för Kula, han e en jäkel på att skuta en i huvet när man försöker fly undan en hord med zombier. :)

Nej just det vi skulle bygga en stad nu.

Utloggad WormSeal

  • Spädbarn
  • *
  • Antal inlägg: 5
SV: SimCity
« Svar #11 skrivet: 2013-03-07, 11:16:19 »
Tjenare.

Vill också vara med. Så adda mig gärna

wormseal

Vore kul att spela med andra OG medlemmar än bara dom i world of tanks. :)

En varning för Kula, han e en jäkel på att skuta en i huvet när man försöker fly undan en hord med zombier. :)

Nej just det vi skulle bygga en stad nu.

haha

Tack för varningen. Då vet jag vem som får ta hand om zombisen när dom anfaller min stad.  :pistols

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #12 skrivet: 2013-03-07, 11:39:11 »
haha:)

Bara adda mig på origin. Kulingen

Jag sitter och kör nu och behöver 15 till städer i min region:)

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #13 skrivet: 2013-03-07, 12:28:42 »
ska inte du jobba? vafasiken. eller är du föräldraledig?

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #14 skrivet: 2013-03-07, 13:05:48 »
Pappaledig fyra månader;) Har fått upp en stad nu:) Men vill ha grannar och inte styra alla själv:)

Utloggad WormSeal

  • Spädbarn
  • *
  • Antal inlägg: 5
SV: SimCity
« Svar #15 skrivet: 2013-03-07, 14:02:46 »
Har skickat en förfrågan nu. :)

Men är ju på jobbet så kan inte spela än.  :cartman

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #16 skrivet: 2013-03-07, 14:52:35 »
Ta du då hand om din bebis... och låt dem som står för din försörjning få arbeta färdigt och komma hem innan du sätter fart.  :nono :nono :nono

 :thumb

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #17 skrivet: 2013-03-07, 16:25:20 »
Har ju 25000 invånare i den mycket ostrukturerade staden San Kula att ta hand om:)

guest2083

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #18 skrivet: 2013-03-07, 16:46:37 »
Är spelet värt ett köp? Det suger i nostalgitarmen...

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #19 skrivet: 2013-03-07, 16:53:34 »
Är spelet värt ett köp? Det suger i nostalgitarmen...

Svårt att veta än:) Beror nog lite på hur multiplayer funktionen är. Men har lirat några timmar och de är ju simcity och de är ju alltid skoj:)

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: SimCity
« Svar #20 skrivet: 2013-03-08, 16:36:13 »
Det finns en namninsamling man kan skriver under angående onlinekrav etc.

In och signa!
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130308/simcity-stor-namninsamling-mot-eas-onlinekrav

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: SimCity
« Svar #21 skrivet: 2013-03-09, 12:48:52 »
nu är det köpt, håller på och uppdaterar men kommer ninja invita mig på folks friendslist..

letalis, vad har du för origin nick?

jag heter iaf xCederx på origin har jag för mig...

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #22 skrivet: 2013-03-09, 16:10:36 »
nu är det köpt, håller på och uppdaterar men kommer ninja invita mig på folks friendslist..

letalis, vad har du för origin nick?

jag heter iaf xCederx på origin har jag för mig...

Skickat.
Glöm inte att adda Bahrroth.

Har vi en gemensam värld så vi alla kan spela tillsammans
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Hardwired

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 720
  • I'm not insane! My mother had me tested...
SV: Sv: SimCity
« Svar #23 skrivet: 2013-03-09, 19:40:29 »
Hur mycket jag än vill lira det så vägrar jag dansa mer efter EA:s pipa.
League of Legends
EU/West: Hardwired

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Sv: SimCity
« Svar #24 skrivet: 2013-03-10, 01:35:39 »
Hur mycket jag än vill lira det så vägrar jag dansa mer efter EA:s pipa.

 :stupid

Tyvärr. Origin = No Loophole :(
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest2083

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #25 skrivet: 2013-03-10, 16:46:49 »
Är det spelbart än? Har hört att det har varit en strulig release? Ska man avvakta med köp?

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #26 skrivet: 2013-03-10, 22:00:53 »
Det fungerar bättre och bättre för varje dag.

Vi befinner oss på Väst 4 och världen heter OG TOWN.
Vi har satt den invajt only så man får hojta till i Simcity kanalen om man vill komma in.

Changelog

Patch 1.2

* Fix for crash caused most commonly occurring on servers experiencing lag. This crash would happen most often when claiming a new city when playing in a region.
* Fix for server select dialog not appearing on start-up if the server the player was last on is not available.
* Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is is now the same as llama speed.
* Crash fix for finding closest points.
* Crash fixes in transport and pedestrian code.
* A fix cities having processing problems associated with helicopters.



SimCity Update 1.3 Update: 03/09/2013

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General
• Fix for a crash related to the highway interchanges and vehicles.
• Traffic was optimized for complex road sections.
• Fix for a specific case of city processing that forced players to rollback their cities to a previous state.
• Fix for a crash some players saw when exiting their city.
• Rapidly clicking or accidently double clicking the Claim city button will no longer create multiple regions.
• We temporarily removed filtering by friends and maps on the Join Game screen to better support database performance. Players can still find friends' regions by going to their friends' profile pages.

Servers
• Various database optimization to address issues with connecting to our servers
• We've added 8 new servers (Oceanic 2, NA East 3, NA West 4, EU West 5, NA West 3, EU East 4, NA East 4 and EU West 6).



SimCity Update 1.4 Update: 03/10/2013

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General

• Update to the “select a server” dialog in the game launcher. This will now indicate which servers you have active cities on

Note: At the moment, it is going to be showing the icon for any server you’ve been to as a player. We’ll be updating this soon to show how many regions you have (X/10) per server. We know this is a little confusing for now, but we will improve.

• Fix issue where selection shard did not display when previously selected server is down
• We've fixed a problem where some players were getting stuck when switching shards in the server select menu

Servers

• Opened 1 new server, Antarctica
« Senast ändrad: 2013-03-10, 23:51:37 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #27 skrivet: 2013-03-11, 09:48:07 »
Jag vill lägga in en omröstning mot kärnkraft. Vi har alla vittnat om hur somliga utnyttjar sina okunniga invånare tills katastrofen är ett faktum. Hur många var det som omkom i den stora olyckan??? 100k??

Jag nämner inga namn men jag ska rikta en väl vald "kula" åt rätt hål när tiden är kommen :D :D :D :D :D
« Senast ändrad: 2013-03-11, 10:11:05 by Ady »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: SimCity
« Svar #28 skrivet: 2013-03-11, 09:49:24 »
 :stupid :D

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #29 skrivet: 2013-03-11, 09:54:44 »
Är de det som kallas för Zombieförsvar
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #30 skrivet: 2013-03-11, 12:59:34 »
Jag vill lägga in en omröstning mot kärnkraft. Vi har alla vittnat om hur somliga utnyttjar sina okunniga invånare tills katastrofen är ett faktum. Hur många var det som omkom i den stora olyckan??? 100k??

Jag nämner inga namn men jag ska rikta en väl vald "kula" åt rätt hål när tiden är kommen :D :D :D :D :D

De var cryptors fel*blush*  Nej nu blir det kol bara för min del:)  Dock har Kulacobana hämtat sig väl:) Förutom att 2/3 av marken är förgiftad:) Men förhoppningsvis blir det bättre om 30år:)

Vill ni ha hjälp med sopor så har jag grym sophämtning nu:) Återvinner nästan allt..

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #31 skrivet: 2013-03-11, 16:23:15 »
Iaf så har jag lagt ut och köpt en stor flygplats nu, men behöver nog hjälp med metall och sånt.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #32 skrivet: 2013-03-13, 19:53:07 »
Citera
Update: 03/12/2013

SimCity Update 1.5

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General
• This patch fixes an issue that was causing the game to crash.

Server Improvements:
• Optimizations to improve latency. Region wall and city to city trading will be more responsive.
• Database optimizations that will improve the success rate for connections.
• Fixed an issue with rollbacks. Higher chance of success and less chance of getting in a rollback loop.

Jag hjälper dig Kula så mycket jag bara kan
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #33 skrivet: 2013-03-13, 20:32:46 »
Vore det inte så förbaskat dyrt det här spelet så hade jag lirat med er killar. Verkar ruggigt kul!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #34 skrivet: 2013-03-13, 21:57:15 »
Vore det inte så förbaskat dyrt det här spelet så hade jag lirat med er killar. Verkar ruggigt kul!

Köper du den via Greengaming så betalar du inte så mycket för det.
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/simcity-limited-edition/

Glöm inte vouchern
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

guest628

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #35 skrivet: 2013-03-14, 13:08:44 »
Tjenare, jag har också skaffat SimCity!

Vore kul att lira med er, mitt origin nick är Rekovic

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #36 skrivet: 2013-03-14, 20:41:54 »
Done.. Here i come!  :help

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #37 skrivet: 2013-03-15, 11:49:05 »
Samma här
På Origin heter jag Peje
« Senast ändrad: 2013-03-15, 12:11:11 by Looser »
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #38 skrivet: 2013-03-15, 18:30:59 »
Vilken server kör ni på.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #39 skrivet: 2013-03-15, 21:10:11 »
Väst 4
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #40 skrivet: 2013-03-16, 09:19:31 »
Väst 4 var full. varför måste vi alltid välja servrar som blir fulla. :oldie
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #41 skrivet: 2013-03-16, 10:30:39 »
Det var för att alla andra var fulla när vi valde 4an:)

Dock är det där olika vilka tider man går in.

Dock bör någon starta om en region till. En 16stadsregion. Så att alla får plats där.

Utloggad Picard

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 478
SV: SimCity
« Svar #42 skrivet: 2013-03-16, 15:29:08 »
För i helvete  det fina bara plats på ÖST servrar nu  vill inte spela med  Ödteuropeer som inte kan engelska GRRRRR :cry

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #43 skrivet: 2013-03-17, 16:42:15 »
då har man trillat dit på detta spelet med.
d95nikek heter jag, startade smått på väst 6 men kan börja om från början om det blir plats på väst 4 senare.

//Nicklas
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest5103

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #44 skrivet: 2013-03-17, 19:26:53 »
Å här kommer en till  :D

hanky_spanky heter jag men det känns som om det är fullt på dom flesta servrar.
Finns det planer på att starta nytt?

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #45 skrivet: 2013-03-20, 16:25:28 »
Nu har dom öppnat fler platser på V4. finns det plats i någon stad. I Så fall invita mig, peje i Origin
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #46 skrivet: 2013-03-20, 19:37:28 »
Changelog

Patch 1.2

* Fix for crash caused most commonly occurring on servers experiencing lag. This crash would happen most often when claiming a new city when playing in a region.
* Fix for server select dialog not appearing on start-up if the server the player was last on is not available.
* Disabled Cheetah speed. Cheetah speed is is now the same as llama speed.
* Crash fix for finding closest points.
* Crash fixes in transport and pedestrian code.
* A fix cities having processing problems associated with helicopters.



SimCity Update 1.3 Update: 03/09/2013

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General
• Fix for a crash related to the highway interchanges and vehicles.
• Traffic was optimized for complex road sections.
• Fix for a specific case of city processing that forced players to rollback their cities to a previous state.
• Fix for a crash some players saw when exiting their city.
• Rapidly clicking or accidently double clicking the Claim city button will no longer create multiple regions.
• We temporarily removed filtering by friends and maps on the Join Game screen to better support database performance. Players can still find friends' regions by going to their friends' profile pages.

Servers
• Various database optimization to address issues with connecting to our servers
• We've added 8 new servers (Oceanic 2, NA East 3, NA West 4, EU West 5, NA West 3, EU East 4, NA East 4 and EU West 6).



SimCity Update 1.4 Update: 03/10/2013

This update to SimCity contains the following updates and fixes:

General

• Update to the “select a server” dialog in the game launcher. This will now indicate which servers you have active cities on

Note: At the moment, it is going to be showing the icon for any server you’ve been to as a player. We’ll be updating this soon to show how many regions you have (X/10) per server. We know this is a little confusing for now, but we will improve.

• Fix issue where selection shard did not display when previously selected server is down
• We've fixed a problem where some players were getting stuck when switching shards in the server select menu

Servers

• Opened 1 new server, Antarctica


Update 1.6.1 


General:
•Turned regional Achievements back on!
•Update so new players will go through the Getting Started Scenario only once. Those playing before the update must go through the Getting Starting Scenario once before they will see the Play menus when switching servers
•Fix for a gameplay crash
•UI improvement: Increased time showing system alerts for readability
•Graphics: shader change to improve look of walls and parking lots
•It’s now easier to place airport runways
•Budget transaction optimization to increase performance
•Update of Buffers on buildings to save memory
•Performance improvement for lower end machines

Servers:
•DB performance upgrades improves response times

Update 1.7 


• Traffic Improvements: Tuned traffic congestion and fixed some intersection traffic issues.
• Traffic improvements: Emergency Vehicles will drive in empty lanes to get around traffic at intersections.
• Traffic improvements: Emergency and Delivery vehicles get priority over regular traffic when leaving garage.
• All units and buildings can now be demolished using the bulldoze tool.
• Performance improvements for low spec systems.
• New Server: Asia 2 will be released Tuesday afternoon (PDT)!
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #47 skrivet: 2013-03-20, 21:37:23 »
Också fått plats på West4 nu, d95nikek.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest5103

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #48 skrivet: 2013-03-21, 18:26:44 »
Skicka gärna en invite till hanky_spanky.
Jag har fått ett par från Letalis  :supporter Men som den omåttligt populäre herre han är så kan inte fler bli han vänner. Origin verkar inte gilla större gruperingar  :D

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SimCity
« Svar #49 skrivet: 2013-03-21, 19:09:14 »
Adda mig jag har plats, ingen gillar mig:)
Så kan jag slänga in er i regionen.

kulingen

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #50 skrivet: 2013-03-21, 20:08:25 »
Skicka gärna en invite till hanky_spanky.
Jag har fått ett par från Letalis  :supporter Men som den omåttligt populäre herre han är så kan inte fler bli han vänner. Origin verkar inte gilla större gruperingar  :D

Nu så, Har kastat bort ett gäng "vänner" för att göra plats för nya :-P
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #51 skrivet: 2013-03-22, 21:41:08 »
Update 1.8

Road Improvements
• Improvements to cases when connecting a new road to an existing road that goes over uneven terrain.
• Tuned some of the road snapping priorities to address some edge cases where it wasn’t behaving as desired
• Fixed a case where a new road would sometimes cause an existing road to change its shape drastically.
• Made Upgrade Roads mini-tutorial appear at appropriate time.
• Fix to four lane bridge to improve divider line placement.

Text Improvements
• Clarified alerts about residents not moving in because of high taxes to state if it is residents, commercial businesses, or Industry that won't move in because of high taxes.
• Improved text and icons on cities in region view.
• Updated text for "Become a Suburban City" mission to improve clarity.
• Updated requirements text for HazMat garage for clarity.

General
• Police station can no longer hold more prisoners than the capacity.
• Added missing roof texture for certain commercial building.
• Added completion moment cinematic for Great Works.
• Visiting police cars have avatar of neighbor above them.
• Arcology Population reflects the population of the Arcology, not the city.
• Fixed a clog in the pipes where sewage would sometimes get backed up and act jittery.
• Region Wall will pop up when a new chat message has been received.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: SimCity
« Svar #52 skrivet: 2013-03-23, 01:04:23 »
Skulle bara vilja säga att det är väldigt uppskattat att du postar patch notes Letalis!
 :thumb


Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #53 skrivet: 2013-03-23, 10:29:45 »
Tar gärna emot en invite där ni nu spelar. Önskemål är dock en yta som inte Kula tidigare har haft och förstört för de närmsta 100 000 åren!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #54 skrivet: 2013-03-23, 13:11:39 »
Såg det låg en invite. Tack!

guest5103

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #55 skrivet: 2013-03-24, 06:02:28 »
Nu har jag lyckats skaffa en massa kompisar  :D
Skulle någon kunna skicka en invite också?  :help

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: SimCity
« Svar #56 skrivet: 2013-03-24, 22:02:53 »
Liten fråga, hur var det man visade för resten av regionen vilken City Specialization man hade valt? Tänker på den där ikonen jämte ens namn i "Region View"

Utloggad Bahrroth

  • =[OG]=Medlem
  • Börjar lågstadiet
  • *
  • Antal inlägg: 48
SV: SimCity
« Svar #57 skrivet: 2013-03-31, 21:06:49 »
Jag har nu skapat en 16 stads region!
Följande regler gäller på denna region:
1 STAD inte flera!
startar ni en ny stad ska stad nummer 1 rivas och överges!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #58 skrivet: 2013-03-31, 21:23:44 »
Anledningen till föregående inlägg var att vi ikväll hade en ny OG:are som laddade ner spelet men inte kunde spela med oss. Hoppas alla kan respektera detta med 1 STAD!!

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #59 skrivet: 2013-03-31, 21:29:57 »
Skulle någon vilja vara så snäll och förklara följande logik för mig?

Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #60 skrivet: 2013-04-01, 10:40:22 »
Jag skrotar min andra stad. Inga problem.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #61 skrivet: 2013-04-01, 11:31:05 »
Jag fick precis 3 meteor nedslag i min stad. loosade ca 3 miljoner på tiden det tog att radera alla rasade och övergivna hus och få tillbaka strömförsörjningen.

Jag fick första nedslaget strax efter att jag hade hämtat kaffet och när jag fått igång allt igen så kom nästa och kort därefter så kom det tredje och sista, då orkade jag inte spela vidare... blev en klassisk "RAGEQUIT"
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #62 skrivet: 2013-04-01, 11:35:53 »
Jag skrotar min andra stad. Inga problem.

Problemet som uppstår när man skapat en stad och utvecklar den så stannar kunskapen kvar även om man raderar allt och överger den.
Samt att den som tar över den får de eventuellt kvarvarande pengarna och då kan dom vara slut och det går således inte att starta en ny stad.

Har man kommit lite längre i utvecklingen så blir det svårt att ta sig upp igen då man själv inte har kommit så långt i sin "ingame" utveckling och man kan inte gör det som man kan med en ny stad... Tråkigt...

Hoppas verkligen att dom gör det något åt det så att man kan spela "multiplayer" samt ta del av hela kartans spelare..
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #63 skrivet: 2013-04-01, 20:28:28 »
Jag råkade ut för samma sak, 3 disasters i snabb följd som gjorde min stad ospelbar. Men efter att ha sovit på saken tog jag tag i det och byggde om den från grunden så nu är den på gång igen. Vill någon ny spelare ta över någon tidigare stad och saknar pengar så kan jag hjälpa till med ett startbidrag.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #64 skrivet: 2013-04-03, 19:06:25 »
Missa inte gratis erbjudandet om att få gratis elbilar till SimCity.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #65 skrivet: 2013-04-05, 10:32:47 »
Nu har jag byggt ett universitet. Om jag ska kunna forska fram bättre solceller till vår anti kol och olja vän Raft så kommer jag att behöva lite bidrag av pengar.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #66 skrivet: 2013-04-05, 23:57:55 »
 :thumb

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #67 skrivet: 2013-04-06, 08:15:30 »
Nu har jag byggt ett universitet. Om jag ska kunna forska fram bättre solceller till vår anti kol och olja vän Raft så kommer jag att behöva lite bidrag av pengar.

Jag skickar över 2 mille.

Edit fick inte för att min tidigare gåva inte har kommit fram ännu
« Senast ändrad: 2013-04-06, 08:19:52 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: SimCity
« Svar #68 skrivet: 2013-04-06, 09:20:29 »
vilken karta är det som "gäller" just nu? ser att ni spelar på flera samtidigt, eller åtminstone har städer på flera.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SimCity
« Svar #69 skrivet: 2013-04-06, 09:28:52 »
Nice, tackar. då kan jag forska fram det mesta i universitetet.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #70 skrivet: 2013-04-10, 21:01:44 »
Nu måste jag skriva av mig. Riktigt skittrött på detta spel! Släpp ett spel som är färdigt eller har mindre saker att lösa men inte hela spelupplevelsen!! Senaste dagarna så så kan jag inte köra min stad då det hela tiden synkas tillbaka av någon anledning. För mig som småbarnsförälder så innebär det att får jag 45 min speltid en kväll så spenderar jag den med att göra samma sak jag gjorde kvällen innan!!  EA! :pistols

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #71 skrivet: 2013-04-11, 19:14:55 »
Samma sak hände mig idag och jag provar nu överge denna stad och starta en ny på og1. Vet att detta inte är bra men jag ser ingen annan lösning.

guest3469

  • Gäst
SV: SimCity
« Svar #72 skrivet: 2013-04-12, 08:21:59 »
EA vinner Golden Poo Award........för anda gången.



http://consumerist.com/tag/worst-company-in-america/

//Snow

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: SimCity
« Svar #73 skrivet: 2013-04-12, 10:31:25 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Utloggad Ady

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 345
SV: SimCity
« Svar #74 skrivet: 2013-04-12, 11:15:47 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Fasiken vad tråkigt, själv läsnade jag när jag har 10m och ingen utmaning längre. Bilarna kör som de vill, kollektivtrafiken är kass, borgmästarbetyget är totalt värdelöst. Jag nolltaxerar har inga brott inga bränder och alla fasiliteter och får 70-75% eller så har jag massa kriminalitet bara köer inga skolor, straffskatt, folk som dör och massa uteliggare och får över 85%. Hur funkar det??? nej så detta är årets flopp enligt mig, Ett simcity ska man kunna spela i flera år, inte bara en hypad månad.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: SimCity
« Svar #75 skrivet: 2013-04-12, 12:20:23 »
Fasiken vad tråkigt, själv läsnade jag när jag har 10m och ingen utmaning längre. Bilarna kör som de vill, kollektivtrafiken är kass, borgmästarbetyget är totalt värdelöst. Jag nolltaxerar har inga brott inga bränder och alla fasiliteter och får 70-75% eller så har jag massa kriminalitet bara köer inga skolor, straffskatt, folk som dör och massa uteliggare och får över 85%. Hur funkar det??? nej så detta är årets flopp enligt mig, Ett simcity ska man kunna spela i flera år, inte bara en hypad månad.

Word.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #76 skrivet: 2013-04-12, 12:51:33 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Fasiken vad tråkigt, själv läsnade jag när jag har 10m och ingen utmaning längre. Bilarna kör som de vill, kollektivtrafiken är kass, borgmästarbetyget är totalt värdelöst. Jag nolltaxerar har inga brott inga bränder och alla fasiliteter och får 70-75% eller så har jag massa kriminalitet bara köer inga skolor, straffskatt, folk som dör och massa uteliggare och får över 85%. Hur funkar det??? nej så detta är årets flopp enligt mig, Ett simcity ska man kunna spela i flera år, inte bara en hypad månad.

Kan bara hålla med. Har tappat sugen fn att lira det. Och ryktet gör gällande på EAs Simcity forumet att Patch 2.0 inte kommer förrens strax efter Mac releasen som är den 11 Juni...

Att 10 års utveckling kan leda till något så dåligt som detta spel är i skick.
Hade jag presterat så dåligt i en vecka på jobbet så hade jag fasiken blivit av med jobbet.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #77 skrivet: 2013-04-12, 21:40:58 »
Fet uppdatering. Oklart exakt vad som händer och sker i den men Maxis säger följande om den:
Citera
Currently In Development

We have an update for you, Mayors. We’re currently working on a number of fixes/improvements in our Development Test environment, the majority of which will be added to our next updates.

Once we’re ready to release these fixes, we’ll update this thread with more details.

In the meantime, we’re also working on improvements on our Public Test Server. You can see these changes right now, so we encourage you to try them out on the Test server. Here’s what’s on it right now:

Updates currently on our Public Test Server:

• Join Region Filter: Results will only show regions with available slots.
• Leaderboards: Leaderboards restored.

Updates currently in our Development Test environment:

What’s New

• Mayors Mansion: Mayor will now drive his fancy cars to work. Mayor will take his helicopter, limo, or sports car if the modules are present.
• Data maps: Now show in their normal color when a color filter is enabled (unless in a colorblind mode)
• HUD: Now color-corrects when in a colorblind mode.

Fixes and Updates
• Cities not Processing/rollbacks: Fix to mitigate the chance of future occurrences of cities not processing and rollbacks.
• Leaderboards: Restoring leaderboards to all servers.
• Invitations: Invitations to join a region should be sent and received more quickly.
• Region Filters: Now sorts regions with available cities to the top
• Tourism: Fixes for unexplained fluctuation of tourists. Tourists more smartly counted on transit.
• Casinos: Casinos tuned so that Gambling will be a more profitable specialty. Players can bulldoze and replace existing casinos to see effects of tuning.
• More Casinos: Raised module limit on Sci-Fi and Sleek Casinos to 6 modules.
• Region Play: Cash gifts can now be received in a bankrupt city.
• Education: Fixed school buses getting stuck at the high school. Existing Schools will fix themselves.
• Education: Fixed school buses picking up students at neighboring cities that didn’t have school bus stops.
• Education: Fix to more accurately track regional student population.
• Education: Fix where kids leaving the school bus stop would teleport to the nearest pedestrian path instead of walking directly into the school.
• Education: University wings now give the proper bonus.
• Recycling: Fix for the Recycling Center where it would sometimes stop working, recycling services will visit other cities.
• Air pollution: Fixed issue where air pollution would appear to come from nowhere. Fix issues where your regional air pollution would be reflected back into your box for a double penalty.
• Fire Service: Fire Trucks don’t clump, dispatch to fires more efficiently.
• Water: Water pumps are now capable of pumping water from rivers at a larger radius so they can take better advantage of the water table in a city.
• Disasters: Cooldown for random disasters: Some players were getting hit too frequently with random disasters, this introduces a cooldown where no random disasters will occur.
• Trade: Fix for trade ports that suddenly stop shipping.
• Transit: Street Cars and Buses go to high volume stops first.
• Transit: A city with residents and public transit will now provide the accurate amount of workers and shoppers to its neighbors.
• Transit: A transit vehicle stuck in a pick-up or drop off loop will now go back to a garage instead of trying to pick up more people.
• Transit: Neighbors buses will now come in lower numbers into the city and do a better job at picking up local passengers first.
• Tuning: Residential-only cities have failure state.
• Budgets: Fixed bug with monthly transactions being used to get around systems pushing back.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: SimCity
« Svar #78 skrivet: 2013-04-13, 14:03:31 »
Det är väl som med så många andra spel nu för tiden. Man får låta det gå 6 månader efter release. Sedan kan man börja spela.
Undra vad de ha beta tester till...

Jaja, jag lägger nog spelet på hyllan tills minst 2.0 iaf.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #79 skrivet: 2013-04-20, 08:18:06 »
Citera
Update 2.0 is going live Monday, April 22 at 1pm PST.

What’s New

• Mayors Mansion: Mayors will now drive their fancy cars to work. Mayors will take their helicopter, limo, or sports car if the modules are present.
• HUD: Now color-corrects when in a colorblind mode.
• Data map: Data maps show the filtered color when a color filter is enabled (unless in a colorblind mode)

Fixes and Updates

• Cities not Processing: Mitigates some of the issues that were causing cities not to process. We are continuing to work on and improve this issue.
• Region Filters: Now sorts regions with available cities to the top
• Invitations: Invitations to join a region should be sent and received more quickly.
• Tourism: Fixes for unexplained fluctuation of tourists. Tourists more smartly counted on transit.
- Cruise ships are now more effective at bringing medium and high wealth tourists in coastal cities.
- New tourists will now decide to come into a city once leaving tourists reach train stations, bus depots, or cruise ship docs instead of waiting for those tourists to go out to the region first.
- This change will reduce the downtime of tourist buildings.
• Casinos: Casinos tuned so that Gambling will be a more profitable specialty. Players can bulldoze and replace existing casinos to see effects of tuning.
- The larger casinos now invite more tourists into the city which helps keep them full.
- Note that existing casinos will need to be replaced to take advantage of this change.
• More Casinos: Raised module limit on Sci-Fi and Sleek Casinos to 6 modules.
• Region Play: Cash gifts can now be received in a bankrupt city.
• Education: Fixed school buses getting stuck at the high school. Existing Schools will fix themselves.
• Education: Fixed school buses picking up students at neighboring cities that didn’t have school bus stops.
• Education: Fix to more accurately track regional student population.
• Education: Fix where kids leaving the school bus stop would teleport to the nearest pedestrian path instead of walking directly into the school.
• Education: University wings now give the proper bonus.
• Recycling: Fix for the Recycling Center where it would sometimes stop working, recycling services will visit other cities.
• Air pollution: Fixed issue where air pollution would appear to come from nowhere. Fix issues where your regional air pollution would be reflected back into your box for a double penalty.
• Fire Service: Fire Trucks don’t clump, dispatch to fires more efficiently.
• Water: Water pumps are now capable of pumping water from rivers at a larger radius so they can take better advantage of the water table in a city.
• Disasters: Cooldown for random disasters: Some players were getting hit too frequently with random disasters, this introduces a cooldown where no random disasters will occur.
• Trade: Fix for trade ports that suddenly stop shipping.
• Transit: Street Cars and Buses go to high volume stops first.
• Transit: A city with residents and public transit will now provide the accurate amount of workers and shoppers to its neighbors.
• Transit: A transit vehicle stuck in a pick-up or drop off loop will now go back to a garage instead of trying to pick up more people.
- Transit vehicles should recover automatically after the update. If players want to force the recovery, turn off the stops that are having looping issues, wait a few game hours, then turn them back on.
• Transit: Neighbors buses will now come in lower numbers into the city and do a better job at picking up local passengers first.
• Residential Tuning: Residential-only cities have failure state.
- Buildings are prevented from going up in density when they don’t have power or water.
- The amount of happiness gained from low taxes, police, fire, and health outreach has been lowered.
- Fixed some cases where buildings would not go abandoned when they should have.
- Higher density residential buildings are no longer blocked from going abandoned due to not having enough money.
- Happiness from low taxes does not double up every time it is given.
- Losing happiness due to not having a job is more impactful.
• Budgets: Fixed bug that prevented systems like fire, abandonment, garbage, and sewage from turning on when they were supposed to.
• Audio: Fixes issue where audio will stop working after creating a large city or where phantom audio sounds play in a city.
• Demolish: Fixes issue that occurred when players demolished buildings that had service vehicles, delivery vehicles, or agents out in the city or region. Previously, the agents would be in a state of limbo and would not recover when new buildings of that type were placed. This will no longer happen.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #80 skrivet: 2013-05-09, 08:29:08 »
Jag insåg precis att jag missat att posta lite uppdaterings nyheter så här kommer en hel radda..
Kanske dags att börja spela igen:

Citera
Update 2.1

• City Processing: Fix for some issues that have caused cities not to process.

Citera
Update 2.2

• Addressees a number of crashes reported via Answers HQ (http://answers.ea.com/t5/SimCity/ct-p/SimCity).

Citera
Update 3.0

• New: Added more Hotel models to increase hotel variety.
• Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter.
• Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic.
• Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it.
• Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic.
• Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers.
• Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources.
• Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2.
• School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology.
• Audio: Tuned audio on French Police Station.
• Trading: Fixed issue where fire services were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley.
• Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city.
• Trading: Made gifting more reliable.
• Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant.
• RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home.
• RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours.
• RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present.
• RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in.
• Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution.
• Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously.
• Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations.
• Transit: Improvements to lights to make rail look better at night.
• Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them.
• Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement.
• Roads: University pedestrian paths can now cross streets.
• Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently.
• Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage.
• Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks.
• Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers.
• Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks.
• Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Onavs

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 585
  • Att njuta av livets goda är att älska sig själv
SV: SimCity
« Svar #81 skrivet: 2013-05-19, 23:11:34 »
Bumpar den här tråden då jag har skaffat Simcity.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #82 skrivet: 2013-05-19, 23:41:05 »
Citera
Update 3.1 Notes

• Addresses a number of crashes reported via Answers HQ (http://answers.ea.com/t5/SimCity/ct-p/SimCity).
• Fixes for camera control related issues

Dom verkar göra det lätt för sig att peka på en allmän sida för rapporterade fel.
Vad är det egentligen som dom åtgärdar?
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #83 skrivet: 2013-05-22, 21:15:11 »
Citera
Update 4.0 Notes

• New: SimCity Launch Park, an exclusive new park just for our dedicated fans who were early adopters.
• New: Region: Edgewater Bay. Seven city sites in one cluster around a beautiful bay with one great work site.
• New: Your current server will now be shown in the options menu.
• New: More detailed rollover information on buildings telling player’s if their Sims received happiness from a park or from shopping. Previous to this fix, this information was generic.
• Re-Enabled Feature: Global Market prices now dynamically change during gameplay.
• Re-Enabled Feature: Leaderboards are will be active on EU West 3, Pacific 1 and Pacific 2 at the release. We will enable them on additional servers throughout the day.
• Re-Enabled Feature: Region filters are now enabled on all SimCity servers. Players will be able to search for open games by Map Name, Sandbox Mode, and Abandoned Cities.
• Rain Clouds: Fixed an issue where some cities would not have rain clouds to replenish their water table. If you had a city with this issue, you will start seeing clouds again within a game day.
• Fire: Improved response time of fire trucks to fires. Improved the time it takes for a fire signal to reach a fire station.
• Mission updates: Tuned Metals HQ and Community College missions. These were appearing too early, making them difficult to complete. They now appear later in a city’s development.
• Solar Farm Great Work: Reduced fire risk at the Solar Farm Great work. Local fire engines were spending too much time at the Solar Farm.
• Messaging: Improved pre-requisite messaging for Trade Port, Casinos, Smelting Factory and Oil Refinery. It should be clearer on how to unlock these buildings.
• Graphics: Fix for flickering low wealth buildings on NVIDIA graphics cards.
• Education: Fix for an issue some cities experienced where commuting students did not return from a neighbor’s city. This was causing a problem where students would disappear from a city in some cases.
• Tuning: Sims will lose a small amount of happiness if they don’t have a place to shop. Cities without places to shop will see complaints and feel the effect of unhappy Sims. This will emphasize the importance of commercial zones.

Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #84 skrivet: 2013-05-24, 21:35:02 »
Mums. Lite extra godis,
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: SimCity
« Svar #85 skrivet: 2013-05-25, 09:02:26 »
Japp då har jag det me så jag kommer in sen

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #86 skrivet: 2013-06-06, 23:00:52 »
Såg precis att följande fix kommer med update 5
Citera
Garbage Trucks and Recycling Trucks: Fixed an issue that some cities experienced where garbage and recycling trucks do not leave their buildings or disappeared when trading service with neighbors. Existing cities who have trucks that have disappeared will have to demolish their missing trucks’ garages and plop new garages.

Som det verkar nu få måste man riva sin soptipp och inte dela med sig till regionen när man byggt den igen.

Trist
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #87 skrivet: 2013-06-08, 20:51:10 »
Citera
Currently In Development

Hi Mayors – below you'll find the notes that are in development for Update 5.0.

Update 5 is focused on improvements to Multiplayer and Multi-city Play
•   New: Historic Price charts for Global Market resources are available from the SimCity World button on the main menu.
•   New: The Region Wall chat has been completely updated with a new look and new functionality! Chat functions more efficiently and it’s much easier to communicate with other players. Time stamps show on chat messages on rollover. Regional events are easier to read and can be toggled on and off.
•   New: Added a filter for friends’ regions in the join region section.
•   New: Trading control. Added feature to give players more control over their utilities. Players can now choose whether or not to keep their power, water, or sewage local. This setting can be found on the information panel accessible by clicking on the power plant, water tower, or sewage pipe or plant. Sharing with the region is on by default.
•   New: Regional Missions: Added seven new regional missions: Drink It Up!, Plug In, So Stoked, The Wheels on the Bus, Ferry Dust, Station to Station, and Riding Coach.
•   New: Regional Achievement: Added a new regional achievement, Field Trip!
•   Gifting Improvements: Cash gifts are now delivered electronically, not by truck. This should improve the efficiency of gifting.
•   Resource gifts: Resource gifts will happen more reliably. Multiple trucks can make deliveries at once if they are available in the sending city and the truck capacities have been increased.
•   Great Works Improvements: Delivery trucks will mark their resources as dropped off as soon as they reach the Great Works, instead of when they arrive back in the city. This will make tracking time more reliable.
•   Great Works Improvements: Update to have all resources at Great Works handled at the regional level. This will address players in different cities seeing different resources once the server has processed the region and cities.
•   Great Works Improvements: Fixed an issue where an Arcology would maintain power from the region and fixed an issue where shoppers would not increase at the Arcology as it was leveled up. This will update in both existing and new Arcologies.
•   Great Works Improvements: Tuned the Solar Farm.
•   Regional Unlocks: The advanced coal mine unlocks regionally. Fixed issue where the Trade HQ sometimes did not unlock.
•   Fire Advisor Trading clarity: Tuned the Fire advisor so they do not tell you that neighbors are sending fire trucks when your neighbor has no fire stations.
•   Trading: School buses that travel from a neighbor’s city will show that city’s avatar.
•   Regional Commuting: Fixed an issue where Sims would not be able to take transit out of cities with lots of streetcars or shuttle buses. This could cause some cases where commuting Sims could not return home and their homes would go abandoned.
•   Garbage Trucks and Recycling Trucks: Fixed an issue that some cities experienced where garbage and recycling trucks do not leave their buildings or disappeared when trading service with neighbors. Existing cities who have trucks that have disappeared will have to demolish their missing trucks’ garages and plop new garages.
•   Text Clarification: The “Out of Money” message now says “Can’t find work” when appropriate in rollover feedback and the approval rating UI. This is to clarify your Sims’ actual need.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #88 skrivet: 2013-06-18, 23:25:14 »
Och då har dom släppt senaste uppdateringen.
Citera
Hi Mayors -- below you'll find the notes for Update 5.

While Update 5 is being deployed, we'll also be performing scheduled database upgrades on the following servers:

Europe West 2
Europe West 3
Europe East 2
Europe East 1
Europe East 3

These servers will come back later today.

Update 5 is focused on improvements to Multiplayer and Multi-city Play

• New: Historic Price charts for Global Market resources are available from the SimCity World button on the main menu.
• New: The Region Wall chat has been completely updated with a new look and new functionality! Chat functions more efficiently and it’s much easier to communicate with other players. Time stamps show on chat messages on rollover. Regional events are easier to read and can be toggled on and off.
• New: Added a filter for friends’ regions in the join region section.
• New: Trading control. Added feature to give players more control over their utilities. Players can now choose whether or not to keep their power, water, or sewage local. This setting can be found on the information panel accessible by clicking on the power plant, water tower, or sewage pipe or plant. Sharing with the region is on by default.
• New: Regional Missions: Added seven new regional missions: Drink It Up!, Plug In, So Stoked, The Wheels on the Bus, Ferry Dust, Station to Station, and Riding Coach.
• New: Regional Achievement: Added a new regional achievement, Field Trip!
• Gifting Improvements: Cash gifts are now delivered electronically, not by truck. This should improve the efficiency of gifting.
• Resource gifts: Resource gifts will happen more reliably. Multiple trucks can make deliveries at once if they are available in the sending city and the truck capacities have been increased.
• Great Works Improvements: Delivery trucks will mark their resources as dropped off as soon as they reach the Great Works, instead of when they arrive back in the city. This will make tracking time more reliable.
• Great Works Improvements: Update to have all resources at Great Works handled at the regional level. This will address players in different cities seeing different resources once the server has processed the region and cities.
• Great Works Improvements: Fixed an issue where an Arcology would maintain power from the region and fixed an issue where shoppers would not increase at the Arcology as it was leveled up. This will update in both existing and new Arcologies.
• Great Works Improvements: Tuned the Solar Farm.
• Regional Unlocks: The advanced coal mine unlocks regionally. Fixed issue where the Trade HQ sometimes did not unlock.
• Fire Advisor Trading clarity: Tuned the Fire advisor so they do not tell you that neighbors are sending fire trucks when your neighbor has no fire stations.
• Trading: School buses that travel from a neighbor’s city will show that city’s avatar.
• Regional Commuting: Fixed an issue where Sims would not be able to take transit out of cities with lots of streetcars or shuttle buses. This could cause some cases where commuting Sims could not return home and their homes would go abandoned.
• Garbage Trucks and Recycling Trucks: Fixed an issue that some cities experienced where garbage and recycling trucks do not leave their buildings or disappeared when trading service with neighbors. Existing cities who have trucks that have disappeared will have to demolish their missing trucks’ garages and plop new garages.
• Text Clarification: The “Out of Money” message now says “Can’t find work” when appropriate in rollover feedback and the approval rating UI. This is to clarify your Sims’ actual need.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #89 skrivet: 2013-06-29, 09:46:45 »
Jag har byggt ett arkologibygge och behöver er hjälp.

Sen undrar jag om någon av er har märkt av att export av varor inte fungerar sedan senaste uppdateringen.
Jag har bland annat Olja, Processorer och legeringar som inte vill exporteras och orsakar fulla lager och folk blir arbetslösa..
Har ca 16000 lediga jobb i min stad och folk klagar på att dom inte hittar några jobb.
Börjar tröttna ordentligt på detta spel... :-/

https://www.dropbox.com/s/uit165q7med6aql/fulldepoes.PNG
« Senast ändrad: 2013-06-29, 09:48:41 by Letalis »
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Optikern

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 195
SV: SimCity
« Svar #90 skrivet: 2013-07-02, 22:50:12 »
Igår kväll så flöt allt på som det skulle i min nya stad, Kårsta. Idag när jag loggade in så såg jag att allt jag byggde senaste timmen igår inte var byggt. Inga felmeddelanden eller någonting. Efter ca 45 min spel nu på morgonen med kaffekoppen i högernäven så fick jag samma felmeddelande som tidigare att rollback behövdes. Detta var nu droppen för mig och jag ber er trogna SimCity spelare att skriva här på forumet när de har patchat upp spelet så det blir spelbart igen för trots att det är ett enormt kul spel så lägger jag nu av. Ospelbart för mig.

Fasiken vad tråkigt, själv läsnade jag när jag har 10m och ingen utmaning längre. Bilarna kör som de vill, kollektivtrafiken är kass, borgmästarbetyget är totalt värdelöst. Jag nolltaxerar har inga brott inga bränder och alla fasiliteter och får 70-75% eller så har jag massa kriminalitet bara köer inga skolor, straffskatt, folk som dör och massa uteliggare och får över 85%. Hur funkar det??? nej så detta är årets flopp enligt mig, Ett simcity ska man kunna spela i flera år, inte bara en hypad månad.

Kan bara hålla med. Har tappat sugen fn att lira det. Och ryktet gör gällande på EAs Simcity forumet att Patch 2.0 inte kommer förrens strax efter Mac releasen som är den 11 Juni...

Att 10 års utveckling kan leda till något så dåligt som detta spel är i skick.
Hade jag presterat så dåligt i en vecka på jobbet så hade jag fasiken blivit av med jobbet.

2 tecken: D 3



det är förresten fint när det är fler punkter på buggfixlistan än på listan med funktioner i spelet
« Senast ändrad: 2013-07-02, 23:24:23 by Optikern »
JAG:
har inte födelsedagar, jag går upp i level.
är inte envis. Mitt sätt är bara Klart mycket bättre...
skulle vara oövervinnerlig om det inte vore för polisen och fysikens lagar.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #91 skrivet: 2013-07-31, 06:14:34 »
Hi Mayors -- below you'll find the notes for Update 6:

Citera
• New: Granite Lake Region - New 10 city lake region: http://www.simcity.com/en_US/blog/article/building-granite-lake
While creating Granite Lake, we had a few key goals:
- Provide a region with a new visual style that is highlighted by vistas from each city.
-   Two clusters of five cities that are connected by boats traveling across the lake.
-   Create a scenic central lake around which the city sites will be placed. Includes shipping lanes to keep that gameplay option for cities on the shoreline.
-   A region with unique and challenging terrain to provide a different experience than the previously released Edgewater Bay.
• New: RCI Tuning - Tuning to make Industrial needed more. Commercial buildings will now lose profit if they don’t receive enough freight from industry. The demand bars will respond more accurately to which zones are needed. This change will impact existing cities: http://www.simcity.com/en_US/blog/article/making-i...dustry-matter-rci-improvements
• New: RCI height variations for Density 3 Buildings. This will add more variety to the look of your cities: http://on.fb.me/14fcVSZ
• New: Borderless windowed mode setting.
• Fixes for some issues of the “out of money” problem or unexplained abandonment that some players have experienced.
• Clarity around unfilled jobs and workers to make sure players are messaged that there may be an issue where workers cannot get to unfilled jobs.
• Residential and Commercial buildings are now more consistently in the same wealth in an area of a particular land value. Improves visual consistency.
• Help Wanted, no Shoppers, and No Jobs alerts have been added to the Zoning info panel as alerts.
• Data Layer: Greater map accuracy on the land value map. Residential and Commercial wealth colors added. Abandoned buildings show up red.
• Data Layer: Land Value map shows when placing parks.
• Fixed issue where RCI sometimes builds on roads.
• Fix performance slowdown in cities with more than one million tourists.
• UI Clarity: Show which city hall modules are already placed in the region on the palette UI.
• Garbage UI: fixed issue where garbage UI sometimes showed bins that had already been picked up.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SimCity
« Svar #92 skrivet: 2013-08-23, 06:33:50 »
Hi Mayors -- here's the notes for Update 7:
Citera
• New Feature: Tool to create bridges, overpasses, and tunnels when you draw your roads.
- While building your road, pressing the N key or M key will lower or raise the road accordingly creating overpasses, bridges and tunnels. Note: Existing road layouts cannot be raised or lowered
• New: Improvements for traffic behavior to make it smarter. This should reduce the number of lines formed by all available vehicles converging on a single spot. This affects all vehicles including Police, Fire Trucks, Moving Trucks, Garbage Trucks, Recycling Trucks, Resource Trucks, Buses, Ambulances, and Civilian vehicles.
• New: Tree tools – Place individual trees along your city roads. This tool is located at the end of the Nature Parks menu.
• New: Vehicles now accelerate and decelerate faster, allowing them to leave buildings and cross intersections more efficiently.
• Parks: Sports parks are now accepting Sims 24 hours a day.
• Airship: The number of Airship passenger trips should now be correct over multiple days.
• Freight: Freight trucks now only leave factories if they have a valid delivery destination.
• Fix for freight trucks leaving the city instead of going back to the factories in some situations.
• Terrain: Improves some instances where terrain covers sections of roads under certain scenarios while the camera is zoomed out.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

 

Senaste inlägg