PerfOverlay.DrawFps 1
Motion Blur Amount - slider till 0
Antialiasing Post - Off
---------------------------------------------------------------------------------
Nedan - Från SweClockers.
Video Settings och FPS påverkan.
AA Deferred - Mycket hög
Resoultion Scale - Mycket hög
AA Post - Hög
Post Process Quality - Hög
Ambiet Occlusion - Hög
Motion Blur - Medium
Lightning Quality - Medium
Terrain Quality - Medium
Mesh Quality - Medium
FOV - Låg
Texutre Quality - Låg
Weapon DOF - Låg
Texture Filtering - Låg
Effects Quality - Låg
Terrain Decoration - Låg
Det jag har märkt som tar mest på fpsn är AA Deferred, Lightning, Post Process quality och Ambient Occlusion. Resten är det +- 5 fps mellan Ultra och Medium, (dvs om resten står på medium jämfört på ultra så är det endast en skillnad på ca 5 fps).
---------------------------------------------------------------------------------
Så här ser min user.cfg ut efter lite testande, har tagit med dom inställningar som inte ändrar grafiken nästan alls (som jag sett) men ändå ger en FPS boost.
GameTime.MaxVariableFps 61
PerfOverlay.Enable 1
PerfOverlay.DrawFPS 1
RenderDevice.Dx11Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 1
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 1
RenderDevice.RenderAheadLimit 2
RenderDevice.VSyncEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
Stör man sig på tearing kan man sätta VSync till 1.
När man anser sig klar kan man sätta PerfOverlay värderna till 0.