Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ikariam.se  (läst 27050 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #45 skrivet: 2008-04-23, 10:45:19 »
Varför kan jag inte sätta ut folk för att ta in trä och marmor i min nya stad?

EDIT Fick till det :)
« Senast ändrad: 2008-04-23, 10:48:02 by Braxen »
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #46 skrivet: 2008-04-23, 15:45:04 »
Är vi bara 3 pers på Alpha?
Braxen
Felladin
Ragge
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #47 skrivet: 2008-04-23, 17:33:44 »
Nope, Hezekiel är också med vet jag. Om det är fler har jag ingen aning om. :)

guest1327

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #48 skrivet: 2008-04-24, 21:16:55 »
Vi skulle kanske bosätta oss på samma ö ?

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #49 skrivet: 2008-04-24, 21:21:17 »
Hmm... Det får nog bli senare. Jag har nyss börjat bygga på min tredje, och den fjärde är svindyr... :)
Men det hade kanske varit ett bra grepp ändå...
Problemet är att platserna på de bra öarna brukar gå åt rätt fort, så i så fall får vi leta upp en ö på en relativt central plats (långt från alla) med många lediga platser.

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Ikariam.org
« Svar #50 skrivet: 2008-04-25, 15:06:10 »
Japp, jag e med.

Tack för lasten med marmor,Felladin. Det satt som en smäck. har använt hälften och sålde resterande till andra på ön för 50g/styck. Finns inte en kotte inom 2 öars radie som säljer marmor så jag skulle nog kunna ta ännu mer betalt.

Jag har mer kristall o göra mig av med, så vill någon byta kristaller mot tex vin/marmor/svavel så hojta bara.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #51 skrivet: 2008-04-25, 15:34:20 »
Jag byter gärna marmor mot kristall. Tar gärna svavel också om ngn har det. Jag har nu två marmor-öar och en vin-ö. Dock är den andra marmor-ön inte riktigt uppbyggd än, jag satsar mest på trä där.

På tal om marmor, har fått flera brev från en som kallar sig Advokaten. Denna ytterligt intelligenta person skickar meddelanden med texten "Jag köper marmor för 10g styck." Som alla Ikariam-användare vet är det ett rent hån att begära, och jag brukar ignorera hans meddelanden. Idag hade han dock lagt till att om jag inte svarade så var jag inaktiv (jag är på plats 101 i rankingen). Jag svarade honom ett svavelosande brev tillbaka, vilket kanske inte är så schysst, men ibland får ngn ta all uppdämd ilska.
Nåja, sensmoralen med det hela, READ THE F*ING MANUAL! Eller fråga i alla fall hur saker och ting funkar innan du spammar folk i två veckor... :)

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Ikariam.org
« Svar #52 skrivet: 2008-04-25, 17:44:32 »
Perfekt, lastar iväg 300 kristaller till då :)
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #53 skrivet: 2008-04-25, 19:06:53 »
Sattsar just nu på att bygga upp mitt försvar med 10 hoplits / stad. Detta tar jävligt mycke resurser.
Men sedan kan jag frakta svavel.
Min andra ö vart en marmor ö.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #54 skrivet: 2008-04-26, 10:43:43 »
Har 300 svavel och skulle helts behöva vin, ev kristall.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Ikariam.org
« Svar #55 skrivet: 2008-04-26, 11:39:16 »
En generell fråga vid handel, har en okänd kille som vill byta varor. Han ber mig skicka en last och säger att han ska skicka sina varor när det kommer fram... detta låter som en bondfångare tycker jag, eller är det så man gör?
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

guest1645

  • Gäst
SV: Ikariam.org
« Svar #56 skrivet: 2008-04-26, 15:22:25 »
Jag har nog haft tur, för jag har aldrig blivit lurad. Men jag har heller aldrig råkat ut för någon som velat ha mina grejer innan de överväger att skicka sitt...
Men, man kan se om skepp är på väg till en efter att de lämnat sin hamn. Säg till honom att kolla att dina skepp är på väg (syns i Handelshamnen), och när han ser det ska han skicka sina. Om du märker att hans inte är på väg inom en timme, avbryt din egen transport. Det kan du göra genom att klicka skeppet i övre vänstra hörnet, leta upp sändningen och sedan klicka "Avbryt". Då vänder skeppen hem igen.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #57 skrivet: 2008-04-28, 08:40:04 »
Kommer inte åt sidan längre från jobbet :cry
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: Ikariam.org
« Svar #58 skrivet: 2008-04-28, 13:22:52 »
Har fortfarande en hög kristaller att bli av med, bara hojta om ni vill byta.
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Ikariam.org
« Svar #59 skrivet: 2008-04-28, 15:44:51 »
Vill du ha Svavel så kan vi byta!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg