Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hemtelefoni - WX3  (läst 2577 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Hemtelefoni - WX3
« skrivet: 2011-06-07, 13:56:52 »
Kollade runt efter IP-telefonileverantörer i vintras efter att ha lackat ur på Tele2 och deras bundna hårdvara samt urkassa samtalskvalité.

Köpte en IP-telefon, Siemens Gigaset A580 IP, vilken inte är den mest sofistikerade eller vackra skapelse som finns, men inte heller den dyraste. Vilket var ett krav eftersom jag begav mig ut på väldigt outforskade vatten.
Den har fungerat exemplariskt oavsett, och gör det den ska. Finns lite extrafunktioner, men inget jag använder oavsett.
Det enda jag kan sakna är Skype-stöd. Men blir ett framtida projekt.

Efter jag köpt telefon så letade jag upp några leverantörer av telefonitjänster som inte var hårdvarubundna och fastnade till slut för WX3. Mycket på grund av att de svarade snabbt och personligt samt gav 2 veckor full tillgång till tjänsten för att testa om det fungerade.
Vill man inte ha det efter 2 veckor får man en räkning på vad man ringt för och sedan är det inget mer.

Har nu kört med dem i ett drygt halvår. Kvaliten på samtal är suverän, trots en ganska rutten hastighet på linan som dessutom delas mellan många maskiner och en en del torrent-trafik.

Konstaterade idag att jag inte fått någon räkning för maj, och skickade mail till dem och frågade om något skett, och fick följande till svar (efter ungefär 5 minuter):
Citera
Hej,
Vi hade glömt att lägga på avgiften på ditt konto efter testperioden, så nu när fakturorna går ut vilken dag som helst får du betala månadsavgift för Juni, de andra bjuder vi på de det är vi som glömt ;)
Med vänlig hälsning
Erik – Wx3

Och ja just det, inte en enda räkning över 50 kr.

 

Senaste inlägg