Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Äntligen guild-content!  (läst 8506 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5122

  • Gäst
Äntligen guild-content!
« skrivet: 2013-02-07, 10:53:41 »
från senaste teasern

Team Up for Guild Missions

Join your fellow guild members to take on an entirely new category of content! These missions, designed for coordinated group play, include everything from bounties to group puzzles to cross-country challenges. You’ll need to work together to complete the missions and earn new Guild Merits, which can unlock cool upgrades and rewards. It pays to be in a guild!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #1 skrivet: 2013-02-07, 12:24:32 »
 :supporter

Japp, låter bra det! Kanske lite fler skulle ha lust att hoppa in på TS också! :) :supporter

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Sv: SV: Äntligen guild-content!
« Svar #2 skrivet: 2013-02-07, 17:40:01 »
:supporter

Japp, låter bra det! Kanske lite fler skulle ha lust att hoppa in på TS också! :) :supporter

Ja tar definitivt åt mig. Har vart på tok för anonym, ja slöspelar med musik i bakgrunden alltför ofta. Lär komma in på ts även när jag inte är med på dunga..

Skickat från min plattjävel via Tapatalk 2

guest1645

  • Gäst
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #3 skrivet: 2013-02-12, 07:25:10 »
Ja tar definitivt åt mig. Har vart på tok för anonym, ja slöspelar med musik i bakgrunden alltför ofta. Lär komma in på ts även när jag inte är med på dunga..
Jag brukar kolla videos samtidigt som jag spelar, blir väldigt mycket thatguywiththeglasses grejer, så du är förlåten om du ibland skippar TS. ;)

Men hade varit väldans kul att höra våra guildisar då och då. Lättare att få gemenskap i guildet om vi vet vem ni är. :)

Vi får se vad 26e februari ger i form av guild-spel.

guest1645

  • Gäst
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #4 skrivet: 2013-02-19, 11:04:47 »
Första hintarna om vad som kommer nästa vecka har läckt i en intervju.
Gamebreaker tar upp dem här:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/details-emerge-on-guild-missions-in-guild-wars-2/

Jag är intresserad, ska bli kul att se hur det kommer fungera. I kort:
  • Man kommer kunna forska fram guild-missions som man sedan aktiverar i den öppna världen.
  • Guild-missions kommer ha vissa delar som enbart guildet som startade den kan genomföra.
  • Det kommer vara olika priser beroende på om man är med i guildet, om man bara hjälpt till med eventet och hur bra guildet har klarat sig.
  • Man kan t.ex. få en belöning så att hela guildet får billigare map-travel.

guest1645

  • Gäst
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #5 skrivet: 2013-02-22, 09:03:23 »
Här kommer lite mer info om vad vi kan förvänta oss:
https://www.guildwars2.com/en/news/leah-rivera-on-new-guild-missions/

guest1645

  • Gäst
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #6 skrivet: 2013-02-22, 10:12:14 »
  • Guild Bounty – Your guild is tasked with tracking down and capturing various targets for the Orders. These people are wanted for a variety of reasons and have all sorts of tricks up their sleeves to resist arrest!
  • Guild Trek – Think you know Tyria? Well the Tyrian Explorer’s Society has a challenge for you! Find the list of locations before time runs out.
  • Guild Challenge – These challenges leverage our existing event system but are specifically geared to require multi-group, coordinated play to succeed. So gather your guild and see if you’re up to the challenge!
  • Guild Rush – Test your skills with a mad dash over harrowing terrain, traps, and other hidden dangers. Just remember, there’s safety in numbers!
  • Guild Puzzle – It’s a puzzle and a jumping challenge all in one! This mission type requires multi-group coordination as well as individual jumping skills to get to the treasure at the end.

Ska jag vara helt ärlig blev jag lite fundersam över vissa av valen.
Speciellt "Guild Rush", som frammanade tankar från träsket i Fractals, kändes tungt.
Sedan tittade jag på videon, och det tipsar jag alla att göra. Jag gissar att lite gott att dricka, ett gäng folk på TS och alla försöker att som höns springa gatlopp genom Tyria kommer vara rätt skoj!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #7 skrivet: 2013-02-22, 11:58:04 »
 :thumb

Ska bli spännande. Det enda jag på förhand inte riktigt gillar är allt som är tidsbaserat, men vi får la se hur det blir.

F.ö. så ser jag mer fram emot balansfixar, traits- skills- och petfixar, men det blir väl i vanlig ordning extremt tunnsått på den fronten. :ripped

När en ensam thief på egen hand kan plocka ner/ganka en grupp på 10+ personer i w3 så borde man väl tycka att någonting är extremt ur balans, men icke... Gör om, gör rätt.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #8 skrivet: 2013-02-22, 11:58:59 »
Sen undrar jag lite hur *många* grupper det kommer att krävas i dessa uppdrag...

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #9 skrivet: 2013-02-22, 23:36:41 »
:thumb

Ska bli spännande. Det enda jag på förhand inte riktigt gillar är allt som är tidsbaserat, men vi får la se hur det blir.

F.ö. så ser jag mer fram emot balansfixar, traits- skills- och petfixar, men det blir väl i vanlig ordning extremt tunnsått på den fronten. :ripped

När en ensam thief på egen hand kan plocka ner/ganka en grupp på 10+ personer i w3 så borde man väl tycka att någonting är extremt ur balans, men icke... Gör om, gör rätt.
Inte för att vara elitistisk, men thiefs är rätt enkla att kontra, det måste vara extremt usla spelare, om 10 pers dör av en och samma thief, eller, att de allihop är >10 i level. En d/d ele som vet vad han gör... visst, men en thief?

Och den pet-fix du eftersöker, det är väl inte att rangers idag kan skicka pets över halva kartan, helt utan risk, eller att pets är odödliga, kan ta över alla conditions var 10e sekund, eller slår hårt?
Du vill väl buffa dem, gissar jag? :fu :tease :cheers
« Senast ändrad: 2013-02-22, 23:45:11 by DaddyLongLeg »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #10 skrivet: 2013-02-22, 23:39:47 »
Jag hoppas på guildgrupper över 5 pers, och att man åtminstone skall kunna se alla motståndare. det vore en bra början för w3  tycker jag :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #11 skrivet: 2013-02-23, 00:02:47 »
:thumb

Ska bli spännande. Det enda jag på förhand inte riktigt gillar är allt som är tidsbaserat, men vi får la se hur det blir.

F.ö. så ser jag mer fram emot balansfixar, traits- skills- och petfixar, men det blir väl i vanlig ordning extremt tunnsått på den fronten. :ripped

När en ensam thief på egen hand kan plocka ner/ganka en grupp på 10+ personer i w3 så borde man väl tycka att någonting är extremt ur balans, men icke... Gör om, gör rätt.
Inte för att vara elitistisk, men thiefs är rätt enkla att kontra, det måste vara extremt usla spelare, om 10 pers dör av en och samma thief, eller, att de allihop är >10 i level. En d/d ele som vet vad han gör... visst, men en thief?

Och den pet-fix du eftersöker, det är väl inte att rangers idag kan skicka pets över halva kartan, helt utan risk, eller att pets är odödliga, kan ta över alla conditions var 10e sekund, eller slår hårt?
Du vill väl buffa dem, gissar jag? :fu :tease :cheers

Ja, jag vill buffa pets, och det rejält. Har kört så förbaskat mycket pvp så jag tror mig ha rätt bra koll på vad som funkar och vad som inte funkar. Bara hugga mig på TS nån kväll så kan jag förklara exakt vad problemen är, och dessutom "debunka" de saker du tar upp här som tyder på att du inte riktigt har koll på detta! ;)

En d/d ele kan inte göra samma sak mot en grupp på 10 pers som en thief kan göra - simple as that. D/D ele innebär sällan mer problem än en stealth abusing thief.

Sen att w3 suger rent allmänt, och att de flesta som springer omkring där är vanligt pve folk som knappt kört pvp är ju en sak - ingen annan klass klarar att ganka en hel grupp på det sätt som thieves gör idag. Jag vägrar tro att spelarna är *så* usla, även om det är en möjlighet så klart!

Kör mer än gärna lite pvp inom gillet nu när de förhoppningsvis möjliggör detta inom kort! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #12 skrivet: 2013-03-15, 07:36:37 »
Om några timmar kommer vi kunna börja forska fram första Guild Bountyn.
Den i sin tur tar 12 timmar innan vi kan aktivera den, så känns som vi kommer köra en sådan imorgon, lördag?
Vi får bara ta och bestämma en tid så att så många som möjligt är online!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #13 skrivet: 2013-03-15, 14:56:16 »

Kör mer än gärna lite pvp inom gillet nu när de förhoppningsvis möjliggör detta inom kort! :)

Jag har inte kört w3 sedan i somras, för jag håller med dig, det är extremt otillfredställande. Mina observationer grundar sig enbart på sPvP, och jag har inte spelat så mycket heller, jag är väl lvl 12 eller 14 tror jag?

Jag brukar inte torska mot thiefs i 1vs1, men ganska ofta kommer ju en thief in  när man redan är i fight med andra, och då kan det går fort :) Sen är dom ju generellt ganska svåra att ha ihjäl, eftersom de har så många flyktmöjligheter. Jag måste googla på "Thief ganks 10+ players" och se vad det handlar om, jag har oerhört svårt att se det hända :)

Rent allmänt är det kul att se hur olika uppfattning folk har om klasser de själva inte spelar så mycket.

"nerf rock, paper is fine"
/scissors

Typ :D
« Senast ändrad: 2013-03-15, 14:58:49 by DaddyLongLeg »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Äntligen guild-content!
« Svar #14 skrivet: 2013-03-15, 23:18:01 »
Rent allmänt är det kul att se hur olika uppfattning folk har om klasser de själva inte spelar så mycket.

True that.

Har oftast inga problem med thieves i spvp, förutom de gånger då de går in och knackar en när man redan är indragen i en hård fajt med någon annan. Fullt acceptabelt och beundransvärt - det är precis så de ska spela!

Min kommentar tidigare gällde wvw, vilket jag själv har extremt begränsad erfarenhet av, men det finns otaliga videoklipp på thieves som gankar hela grupper på ett sätt som ingen annan klass öht kan göra. Brist på klassförståelse hos de som gankas? Självklart, wvw består till stor del av pve spelare, vilket är en gankares våta dröm, så enkelt är det ju.

Har stött på dessa ensamma thief roamers i wvw, och så fort jag bjuder dem lite motstånd som de inte är vana vid, så drar de vidare.

I övrigt är wvw till stora delar en zergfest, mycket som du befarade att det skulle vara DLL, vilket är så totalt värdelöst så det är inte sant. Vad fan är nöjet med det? Hatar när individuell skill har noll betydelse.
Hhar zergen, eller delar av den, valt ut dig som mål så är det kört, OM du inte har duktiga medspelare (yeah right), eller du är en thief som kan stealtha och dra...

 

Senaste inlägg