Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97583 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest165

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #60 skrivet: 2005-04-12, 12:55:25 »
Det är väl lika bra att jag tar vid där Kal-El slutade.

Jag har haft ett antal olika nicks i multiplayer-sammanhang, men det jag fastnat för är just Whoops! Till en början använde jag olika nicks från dag till dag, men när jag för en 3-4 år sedan (eller vad det nu kan vara)började spela CS stadigt på Swegamers server så insåg jag att jag nog borde hålla mig till ett enda. Eftersom jag till en början knappt såg skillnad på CT eller T så blev det en hel del teamkills - vilket i sin tur ledde till att jag tog nicket Whoops!

Att det sedan har dykt upp fler "whoops" där ute är lite trist, men eftersom det är ett väl etablerat nick inom swegamers så kommer jag att behålla det trots infantila påhopp om "nicksteal" av någon slyngel. Låt vara att denne någon, som för övrigt stavar det wh00ps, spelar BF i de lägre divisionerna. Vill minnas att de låg i div 1 på UN. Men detta leder ju inte automatiskt till att man bör ha ensamrätt på nicket. Att det är tal om nicksteal är befängt med tanke på hur länge jag har använt det.

guest325

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #61 skrivet: 2005-04-17, 15:32:24 »
Jag har haft otaliga nick genom tiderna, har bland annat hetat DeAD på CS men när jag skulle börja spela BF på nätet bestämde jag mig för att hitta en trevlig nick.

Så jag bestämde mig för Mahatma, som betyder "den upplysta" på hindi, efter Mahatma Gandhi. Anlednignen var väl att jag tyckte de var ett trevligt antivålds nick.
Men jag spelar nog lite för aggressivt för att nicket ska passa på mig.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Varför heter du så ?
« Svar #62 skrivet: 2005-04-25, 15:05:18 »
Jag tycker vissa här har coola namn på olika sätt.
Tahlanos då.. tja.. DET är ett påhittat fantasy namn.

Eftersom jag lirat MUD sen 1997 och tills WoW släpptes Så har det gått åt MASSA olika karaktärer och med det svårigheten att hitta på nya "vanliga namn" så har jag redan från början hittat på en del fantasinamn.
Dock har ja gockså använt namn från böcker som jag läst.
Tahlanos har hängt med sen 1998 och använts på både MUD, Diablo, CS, DoD etc etc..
AVAST CLEARED !

guest399

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #63 skrivet: 2005-05-01, 19:46:04 »
Mitt namn är lite fantasilöst kanske, men avataren är jag desto stoltare över. Spindeln är min egen, den har ätit 2 gånger idag, så nu sover den gott...  :sleep

guest466

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #64 skrivet: 2005-06-21, 12:32:04 »
Sambuca är ju gott! Eller?  :alcoholic

Är ju inte medlem i OG men ny på forumet så tänkte, ja jag tänkte...  :hm

Hursomhelst, det andra nick jag använder är Vortex, 33Vortex i Aces High. Vortex för att det är ett begrepp i aerodynamikens vetenskap (luftvirvel som bildas efter ett flygplan eller flygplansvinge).

guest458

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #65 skrivet: 2005-06-21, 17:51:39 »
På den gamla quake tiden kallade jag mig WANKER.
Blev en snabb ändring när man blev kickad för det namnet.
Så jag tog min polares öknamn.Rolig historia hur han fick det men det involverar nyårsnatt,mycke sprit och en granne som han inte gillar.

MVH
Olaevil

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
Varför heter du så ?
« Svar #66 skrivet: 2005-06-22, 00:26:30 »
tussilago - DONald turned me into a pooftah.  :cartman

Ärligt talat så vet jag inte, kan vara för att på tiden då man nördade framför CS så använde alltid folk samma nick som jag och tussilago var så fjolligt att ingen annan ville ha det! Oftast spelar jag med "tussilago" eller "chipse".
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest494

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #67 skrivet: 2005-07-24, 19:02:14 »
Johnny Blade kommer från låten med samma namn av Black Sabbath. Att jag sen i verkliga livet heter John gjorde valet bara enklare. Har alltid hetat det, i alla spel, eller olika varianter av det: John Blade, JBlade, JayBee eller Jenny Blade när man "tvingats" spela en kvinnlig karaktär.

Johnny Blade lyrics

guest161

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #68 skrivet: 2005-08-07, 00:52:47 »
Har haft lite olika namn när jag spelat olika online spel ex FaRFaR, Tuppfarm, Vargen medmera :hm namn. Tillsist och fast så blev det Juppe som är från min högstadie tid då vi hade en band som hette Juppes tuppfarm band. Som ni hör på namnet så var vi väldigt seriöst band. :)

guest319

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #69 skrivet: 2005-08-07, 02:04:49 »
@tussilago  coolt namn  :thumb


Själv då? Jo när jag för första gången började spela online (DF2) så tog jag det första bästa coola namnet jag kunde tänka mig och det blev ett subjektiv :) Epicenter är den punkt som utgör centrum för en jordbävning alt kärnvapenexperiment. Att det sedan var en karta i CS fick jag lära mig långt efter.

Jag brukade dessutom spela DF2 under nicket NIKITA bara för att jävlas med alla fjortisar. Dom stod inte ut med att bli ägda av en "brud"  :rotflmao
Dett gav mig en erfarenhet rikare då jag upptäckte vilken uppmärksamhet "brudar" har online. Jag har aldrig haft så många inbjudningar till div squads som jag hade då :D

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
Varför heter du så ?
« Svar #70 skrivet: 2005-08-07, 15:25:51 »
Jag har tagit mitt nick från bandet jag spelar med.

Utloggad Muggefigge

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 686
  • Old Cousteau
Varför heter du så ?
« Svar #71 skrivet: 2005-08-19, 09:13:00 »
Muggefigge. tja.. det kommer sig att jag kallas Mojje.

och på ett mystiskt OG-lan i Vallentunas Jungel. så kläckte någon Piranha ut sig i fyllar... Mojje,,,,, hehe Mugge...  hehe Muggefigge..muggefigge tuff..tuff


och på den vägen är det..


TACK [><((((*>~]Valle....

guest1327

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #72 skrivet: 2005-08-19, 09:42:49 »
Ragge är kortnamnet av Ragnar Lodbrok som är ett namn jag kört med väldigt länge. (tror jag använde det i Meridian59) och det är en historisk person som faktiskt har funnits. Född i Blekinge på 800talet, som då var danskt territorium. Han fick tydigen 4 söner varav jag vet namnet på 3
Ivar den benlöse  (han var otroligt vig, inte utan ben :)) Sigurd snoköga och Björn järnsida, den 4:e vet jag inte namnet på. Ragnar intog Paris och förde med sig mängder med vin hem (hehe). Ragnar blev till slut tillfångatagen i England och dödad när han kastades ner i en grop full av huggormar. När han låg i gropen så sa han de berömda orden "Grymta månde smågrisarna om de viste hur den gamle galten lider" han syftade på sina söner.  och efter det började härjningarna mot England. Ragnars söner spelade en stor roll i invaderingen av england och de 3 med hjälp av några till lyckades erövra 3/4 delar av england.

Lodbrok betyder på den tidens mål ungefär lurvig byxa eller tjär byxa

Så nu vet ni :)

//Ragge

guest510

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #73 skrivet: 2005-09-01, 01:45:52 »
Spook...
Jag har ingen aning om jag ska vara helt arlig. Kanske pga bristen pa solbranna. Det skapades nar Boss_Man introducerade
Delta Force Landwarrior for mig for nagra ar sedan och det ar det enda som jag haft. Kanske kan det ha nagot med att gora att jag ofta blir bortknappt tidigt i spelet och darfor tvingas agna mig at 'anden' innan jag kan boorja om.
Lycka till pa Lanet ni som "ska".


 :banana

guest66

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #74 skrivet: 2005-10-12, 23:34:23 »
Äh, sent på kvällen och mudden är nere, har inget för mig så här kommer lite förklaringar.

Har hunnit avverka ett antal nicks under min tid, men de jag använder mest är Tortus och Kungen.av.Kanel. Andra som jag gillar lika mycket eller rent av mer (men som jag ändå inte använder :hm ) är:

s-90, som jag hittade på och använde när jag precis började med CS och därmed onlinespel, nån gång förra årtusendet. Vetefan hur jag kom på det, men jag förklarade det alltid som att det var en speciell Volvo-modell som jag själv designat. Den hade avgasröret på taket eller nåt sånt.

bAs, som jag bytte till efter att jag använt s-90 i ett år eller så. Vetefan hur jag kom på det heller, men jag brukade säga att "alla eran bAs är belong till mig" eller nåt sånt. Kommer förmodligen därifrån.

Razor är också ett nick som jag använt rätt länge (föga aktivt/seriöst dock, det är rätt ostigt), fick det från Q2/serien Assar, och det droppar ju av testosteron.

Nu till mina trotjänare Kungen.av.Kanel och Tortus.

Tortus är mitt alltiallonick och mitt alter ego. Fick namnet från ett Zelda-spel. Lista ut vilket om ni kan, det är någon som heter det i spelet.

Kungen.av.Kanel knyckte jag direkt av Kungen.av.Kokos, han fick det i sin tur ifrån nåt jippo där han skulle sälja kokosbollar i nåt stånd. Han blev kallad kungen av kokos, och han beslöt sig för att använda det som nick i CS, men mellanslag och grejor funkade inte på den tiden, så punkter fick fungera som substitut.

Tjaaa. Detta blev ju något av en doktorsavhandling, men whattöhell...  :hm

 

Senaste inlägg