Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Allians i Elder Scrolls Online  (läst 7147 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Allians i Elder Scrolls Online
« skrivet: 2014-03-03, 09:06:00 »
Den 4/4 börjar spelet på riktigt.
Så det börjar bli dags att välja sida.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #1 skrivet: 2014-03-03, 22:25:05 »
Ett tips är att förboka spelet hos t.ex. Gamestop så du får tillgång till "Explorers Pack"
Vilket ger dig ett par saker men främst så får du möjligheten att spela i vilken allians du vill med vilken ras du vill.

Har man pengar över kan man sattsa på samlarutgåvan och få möjlighet att spela Imperial. De har också fritt fram att välja allians.


Kan också tillägga att YouTube Kritikern "AngryJoe" ansåg att Aldmeri Dominion var det överlägset roligaste startområdet. Så det kan ju vara något att utvärdera i nästa beta test.

En mindre recension med hans intryck av den korta tid han provade betan.
https://www.youtube.com/watch?v=upE802rZl7Q&feature=c4-overview&list=UUsgv2QHkT2ljEixyulzOnUQ

Samma sak fast PvP
https://www.youtube.com/watch?v=I82pz60iGL0&feature=c4-overview&list=UUsgv2QHkT2ljEixyulzOnUQ
« Senast ändrad: 2014-03-03, 22:34:11 by rav »

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #2 skrivet: 2014-03-04, 11:44:55 »
Kan hända att infon jag postade är gammal och utdaterad. Sorry i så fall! :)

Upplagd 26:e Februari.
https://www.youtube.com/watch?v=54YJ0zM2pt0&feature=c4-overview&list=UU7mFkx1Um4KJZKkUHsSV1uA
- De pratar om att starting Islands inte längre är startområde, utan man börjar i städerna.
- Skall vara lite mer motstånd.
- Kollision har införts.
m.m.

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #3 skrivet: 2014-03-29, 16:30:21 »
Hmm, vart inte så många röster här och om 9 timmar öppnas portarna och pre-orders kan börja spela.

Jag kommer starta en Bosmer Nightblade imorgon och köra Aldmeri Dominion och virra runt som ett yrt höns då jag inte provat nån beta :)

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV:
« Svar #4 skrivet: 2014-03-29, 17:08:37 »
Jag kommer också köpa spelet, men avvaktar lite. Har massor med annat och göra just nu..

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

guest5122

  • Gäst
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #5 skrivet: 2014-03-29, 23:54:48 »
Tror daggerfall är det bättre valet då de verkar vara dit äldre spelare dras,
jag gillar även deras zoner mer än ADs, men man kommer hur som helst att spela igenom alla alliansers zoner på vägen till maxlevel så låt inte det påverka valet för mycket.

Jag kommer hur som helst hänga på låset om en tolv timmar!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #6 skrivet: 2014-04-05, 10:59:16 »
Jag har fastnat i Diablo.  :pistols
Jag kommer nog titta närmare på ESO nån gång framöver.  :cartman :thumb

Utloggad Wicerd

  • =[OG]=Medlem
  • I målbrottet
  • **
  • Antal inlägg: 84
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #7 skrivet: 2014-04-05, 18:38:31 »
Precis köpt å håller på att laddar ner nu.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
"Tänk att jag är så smart! Det är ju orättvist mot alla andra" Hertig Torulf - Bumbibjörnarna

guest5166

  • Gäst
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #8 skrivet: 2014-04-05, 21:03:12 »
har spelat några timmar i spelet, tycker det är riktigt kul men trots att man sitter med CE och explorer pack så ville jag vara lore-trogen så min nord är i ebonheart pack.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #9 skrivet: 2014-04-28, 07:53:34 »
Alliansen spelar igentligen ingen roll eftersom man kan blanda hej vilt i ett gille.

Om det inte påverkar PvP biten som jag inte har "lekt" med alls.

Gillet som skapade under betan följde inte med i skarpa releasen men jag skapade gillet direkt igen.
« Senast ändrad: 2014-04-28, 08:08:38 by Tahlanos »
AVAST CLEARED !

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #10 skrivet: 2014-04-28, 13:00:45 »
Perfekt  :supporter

Man kan dock inte gruppa och köra dungeons tillsammans från olika allianser och inte heller PvP så där har vi lite nackdelar med att vi är spridda i gillet.

Men å andra sidan så kan man blanda hej villt i ett gille som du säger och det är ett bra sätt att kunna chatta med varandra även om spela tillsammans blir väldigt svårt. Det är också gemensam bank/store så vi kan hjälpa varandra med mats/crafting osv så många fördelar finns med ett OG gille ändå :-)

Jag skickar dig ett mail ingame och ser om jag kan få en invite  :)

Lite mer info om PvP (det lilla jag märkt hittills).
  • Det baseras på kampanjer som varar 90 dar åt gången.
  • Man väljer en hemma kampanj man tillhör.
  • Man får bonusar på ens karaktär baserat på hur det går för ens allians i ens hemma kampanj.
  • Man får poäng i ens hemmakampanj som bidrar till hur man ligger till på topplistan och ens chans att bli etta (Emperor). Byter man hemmakampanj tror jag dessa nollställs.
  • Man kan hoppa in i en annan kampanj genom att välja gäst. Man får fortfarande XP, allianspoäng och går upp i rank (men inte poäng i topplistan i ens hemmakampanj)
  • Man kan byta gäst kampanj en gång per dygn (tror jag)
  • Byta hemma kampanj kostar runt 100000 allians poäng (rätt dyrt)
  • Om man är gruppade (upp till 24 per grupp) kan man gå in i vilken kampanj som helst så länge en person i gruppen har den vald som gäst kampanj.
  • Ens karaktär levlar ranker i PvP. Varje rank ger en skillpoint så 50 skillpoints finns att hämta där.
  • Det finns också ett gäng skyshards som ger skillpoints i Cyrodiil.
  • Du kan inte joina en kampanj om du har karaktärer i en annan allians som är med i den kampanjen. Detta är för att minska risken för spionage.

PvP är skoj. Jag är med i ett gille i Aldmeri Dominion (Eternity) som kör PvP raids (och dungeons). I Lördags var vi runt 35 stycken som anföll slott med Trebuchets, Ballistas m.m. Vi organiserade försvar av dessa samt hade lite scouter ute för att upptäcka organiserade anfall mot dessa. Vi tog ett par slott tills dess Ebonheart Pakt lyckades samla ihop en motoffensiv med över 100 spelare i en organiserad motattack. En väldigt skoj kväll :-)

Vi hade Goldbrand ganska länge så mina karaktärer hade trevliga bonusar i vanliga spelet som 5%+ dmg, 5% extra spell resist m.m.





"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #11 skrivet: 2014-04-29, 08:48:44 »
Deception heter gillet så bara hojtat till på TS så får ni invites eller in game till

@H-B
eller
@Tahlanos

Även om folk spelar i olika Alliancer så kan man joina samma gille och därför får lättare att chatta med varandra, sen att man inte kan gruppa upp spelare mindre roll, nästa char man skapar kanske man skapar i samma Alliance som någon annan och då bör man kunna gruppa upp.
AVAST CLEARED !

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #12 skrivet: 2014-04-29, 15:14:00 »
Tittar ut ikväll
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #13 skrivet: 2014-05-04, 17:10:36 »
Men vi kan väl välja en Allians som är den "Officiella". Så att de som vill spela ihop vet vad de ska välja. Inte att folk måste välja, utan bara så man vet liksom :)

Får inte jag gruppa ihop och köra instancer med andra så kommer spelet hålla i ca 5min för min del  :cartman

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Allians i Elder Scrolls Online
« Svar #14 skrivet: 2014-05-05, 14:35:21 »
hehe jag förstår dig, men problemet är att 50/50 har valt olika och ingen vill börja om misstänker jag.

Aldmeri är den som jag och Braxen kör och vi ligger kring lvl 7 tror jag.
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg