Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Köpa skrivare helst under 1000kr  (läst 4305 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
Köpa skrivare helst under 1000kr
« skrivet: 2016-05-25, 00:10:01 »
Hej, jag är jakt efter en enkel men bra skrivare. Laser, ej färg, med scanner/kopiator.
Är det någon som kan rekommendera, eller avråda vissa modeller?

Cheers!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Köpa skrivare helst under 1000kr
« Svar #1 skrivet: 2016-05-25, 08:48:42 »
Det du måste kolla innan du köper skrivare är hur mycket tonern kostar. Det kan variera väldigt mycket. Vissa maskiner så är det billigare att köpa en ny skrivare än att köpa en ny toner. Tonern som följer med brukar inte vara full och när dom räknar hur många sidor dom räcker till så är det för utskrifter med 5% tryck på. Det är ungefär  vad det blir när man bara har text på ett A4. Alla skrivare idag i den prisklassen är ofta helt ok. Nått som kan vara bra är att det finns wifi.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Köpa skrivare helst under 1000kr
« Svar #2 skrivet: 2016-05-25, 18:35:20 »
Det du måste kolla innan du köper skrivare är hur mycket tonern kostar. Det kan variera väldigt mycket. Vissa maskiner så är det billigare att köpa en ny skrivare än att köpa en ny toner. Tonern som följer med brukar inte vara full och när dom räknar hur många sidor dom räcker till så är det för utskrifter med 5% tryck på. Det är ungefär  vad det blir när man bara har text på ett A4. Alla skrivare idag i den prisklassen är ofta helt ok. Nått som kan vara bra är att det finns wifi.

Det är enligt EU regler idag förbjudet att sälja "startkassetter" dvs Toner & patroner som innehåller en liten mängd pulver/bläck.

Men som Loooser säger så är det viktigt att kolla upp vad priset blir för att hålla skrivaren vid liv.
Lexmark har historisk sätt haft billiga skrivare men extremt dyra kassetter/patroner.

HP är grymt fula och allmänt ogenomtänkta i menyer men dem är riktiga arbetshästar och brukar leva tills man slår ihjäl dem.

Skall du ha skanning och kopiering så blir det en multifunktionsskrivare och då springer priset upp 4-500kr i förhållande till vad du frågar på.

När det gäller märken så är det väl Canon, HP eller Brother som jag kan rekommendera.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Köpa skrivare helst under 1000kr
« Svar #3 skrivet: 2016-05-25, 20:18:31 »
Följer denna tråd då Rav skrev frågan EXAKT som jag själv hade velat uttrycka mig. Dock har jag som ni alla vet lite svårt att prata ibland...  :scared

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Köpa skrivare helst under 1000kr
« Svar #4 skrivet: 2016-05-25, 20:32:44 »
Jag har en Canon sak, med scanner, kopiator och skrivare. Jag är väldigt nöjd med den. Priset då var 1400 :- Den här går via nätverket och har wifi.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Köpa skrivare helst under 1000kr
« Svar #5 skrivet: 2016-05-25, 20:34:56 »
Tack för tipsen!  :thumb

 

Senaste inlägg