Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?  (läst 4650 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« skrivet: 2006-11-23, 10:19:35 »
Blev detta spel precis som GRAW? Det bara dog ut eller? Väntar vi på en ny patch eller ...?

Själv är jag en bit in i akt 3 ... kan inte ha sååå mycket kvar till slutstriden. Har hittat flera fiiiina buggar ... eh .. features! :doubt


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #1 skrivet: 2006-11-23, 11:38:23 »
:) Nä absolut inte. Jag spelar det fortfarande med god behållning. Det fina med nwn2 är ju dock att man inte behöver spela varje kväll och det kommer att leva upp än mer när det börjar komma spelarmoduler som passar för mer än 3 samtidiga spelare. Vet flera personer som är intresserade och kommer att köpa spelet vart det lider. För egen del spelar jag när lusten faller på vilket eg. är rätt ofta, men just nu har det blivit rätt skoj med många nygamla nyllen i BF-världen, så det får också ta sin tid.

Men ska vi boka upp nån kväll och köra eller? jag är sugen på att köra vidare från där jag är.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #2 skrivet: 2006-11-23, 11:41:16 »
Jag spelar som en tok med min Warlock - spelet är ju inte ens en gnutta svårt med den karaktären, jag har dött två eller tre gånger så här långt.
Finns ett par skills som kanske är lite väl overpowered om man säger så just vad gäller warlocken, tänkte jag skulle posta lite info vad det lider.

Minns inte nu om jag är inne i akt två eller tre...

Känns som att iaf jag för min del vill knäppa singelplayer delen, och sedan gå över till någon fristående mod för multiplayer, vad sägs om det?

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #3 skrivet: 2006-11-23, 13:30:49 »
Jag spelar rätt ofta. Har inte kommit förbi akt 1 än, men det kommer.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #4 skrivet: 2006-11-23, 14:10:15 »
Även jag spelar lite.. men som sagt.. blir väldigt ensamt..sitter oftast själv o soloar
AVAST CLEARED !

guest311

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #5 skrivet: 2006-11-23, 14:20:25 »
Jag hackar på lååååångsamt men spelar i princip inget solo. Kör huvudkampanjen men nåra dammiga gamla pen and paper polare och ty och det är riktigt najs  :D. Det är ju bara lite knepigt att få till spelträffar för skiftarbetande familjefäder :(. Kanske kan nån här inne hjälpa mig få ordning på prioritetslistan nedan:

1) Jobba natt :(
2) Hämta barn :baby
3) Ordna mat
4) Natta barn :sleep
5) Pussa fru :love
6) Spela dataspel
 :coffee

guest562

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #6 skrivet: 2006-11-24, 10:14:09 »

Du måste flytta upp 5) Pussa fru till plats 1). Detta resulterar i att Hämta barn och Ordna mat och Natta Barn försvinner. Om du sedan för in extra kaffe istället för egen sömn så ska det nog ordna upp sig. Dessutom ska man aldrig prioritera jobb så högt upp, det är aldrig nyttigt.

1) Pussa fru :love
2) :coffee :coffee :coffee
3) Spela dataspel
4) Jobba natt :(

/Cannon


Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #7 skrivet: 2006-11-24, 12:43:30 »
Jag spelar en del.
Från att ha varit besviken i början börjar jag tycka att spelet är ett utmärkt tidsfördriv
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #8 skrivet: 2006-11-24, 13:09:06 »

Du måste flytta upp 5) Pussa fru till plats 1). Detta resulterar i att Hämta barn och Ordna mat och Natta Barn försvinner. Om du sedan för in extra kaffe istället för egen sömn så ska det nog ordna upp sig. Dessutom ska man aldrig prioritera jobb så högt upp, det är aldrig nyttigt.

Risken med att prioritera Pussa fru är ju att det kan bli en ny aktivitet man måste högprioritera snart: Byta blöja och Värma välling. Dessutom minskar ju sömnintaget då en annan aktivitet Skrikande spädbarn kommer hålla en vaken. Då lär Spela dataspel halka ÄNNU längre ned på listan. Ev. kanske man kan leja bort Pussa fru till nån yngre förmåga, men då riskerar man ju att bli upptagen med mindre roliga aktiviteter som Familjeterapi och Bodelning. Det är en svår balansgång verkligen, jag har istället löst det med Kvällsjobbande sambo och en förhoppningsvis övergående aktivitet, Arbetslös. Detta har gett mig ganska mycket fritid för Spela dataspel, kanske för mycket då jag fått införa aktiviteten Gå och träna för att inte hälsan eller sambon ska surna till för mycket.

Det du kan rationalisera är Ordna mat, om man planerar veckans födointag i god tid kan man köra storkok och på så vis få mer tid över. Själv slipper jag aktiviteten Hämta barn, då dem själva transporterar sig till o från skolan via cykel. Dock ha man istället Läxläsning, Ridning, Fotbolls- eller Bandyträning (säsongsstyrt). Dessa aktiviteter har markant ökat med barnens mognande och kräver allt mera tid. Men har även flyttat över lite av hemarbetet så lite jämnar det ut sig!

:D


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #9 skrivet: 2006-11-26, 00:34:52 »
Ehh  Kan bara hålla med

tror jag, fast jag läste inte hela   :D

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #10 skrivet: 2006-11-27, 08:53:43 »
Whiiii.... :supporter

Fått för första gången testa NwN2 på nätet ihop med andra

Tack Redbeard för den turen  :thumb
AVAST CLEARED !

guest1429

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #11 skrivet: 2007-02-12, 12:03:44 »
Det går sakta framåt tackar som frågar

Min "Helge Skogh" rutinerad Halc-Orc Level 4 har begätt sig på dagsutflyckt med lotta-kåren destination kyrkogården :supporter
Jag klubbade stjälv ner orförande skelletet på 1 enda slag jag :pistols....visserligen använde jag "Golden chalice of latern"...men ändå :nsfw tyvärr verkar den inte gå att ladda om den nu?
efter att vi vällt omkull några gravstenar & stampat på blommorna begav vi oss glad-ihågen ner i dom 2 krypterna,
Vår skallige dvärgavän snoppade av sin ciggar i en antagligen ganska important kremerings urna? för vi blev därefter anfallna av kyrko-vaktmästaren & hans trötta zombie arme, som slogs till backen

Nu springer jag vidare mot..nånting


stämmningsbild över tidigare strapatser

guest580

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #12 skrivet: 2007-06-02, 12:02:06 »
Skaffade precis NWN2 för lite gammalt hederligt solorollspelande sådeså :)

Bättre sent än aldrig eller vad det heter :)

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #13 skrivet: 2007-06-02, 20:22:38 »
Man är aldrig äldre än man tror.

guest628

  • Gäst
SV: Hur går det för er ... spelar ni nån NWN2 då?
« Svar #14 skrivet: 2007-06-03, 04:49:49 »
Vi har gått över till GW

 

Senaste inlägg