Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SteamLink - BlackFriday priset rätt hyfsat, (tips)  (läst 2022 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
SteamLink - BlackFriday priset rätt hyfsat, (tips)
« skrivet: 2017-11-23, 14:19:02 »
OBS!
Shoppas på egen risk, och "grundutbilda er innan" om ni råkar bli sugna.


SteamLink,
BlackFriday priset rätt hyfsat, (t.o.m. (28/11 kan man tro)
http://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/

90% av, men sedan är det väl frakt och så.

Köpte en för ett tag sedan och det är väl inte ren och skär autostrada för att få saker att fungera, men med lite jox (2 våningar, tv nere) så fungerar det tillräckligt bra med spel som lämpar sig i soffan.

OBS!
Kräver sin spelburk!
Trådbundet rekommenderas mer än starkt om man funderar och en trådlös Xbxox 360 pad för pc vars dongle sätts i SteamLinken, kör ett trådlöst logitech 400 som tangentbord, 3 usb slots i SteamLinken.
Och läs i diskusionstråden på steam för att kunskapsgrunda lite.

Köpte en licens också för "VirtualHere" då jag ville kunna köra RC simulator med usb kontroll på tv'n, men tyvärr problem med ljudet på den simulator som jag mest ville köra, men det kommer uppdateringar ibland.

Kör själv lite MudRunner och testat lite Witcher 3 som båda fungerar tillräckligt.
Stänger man "BigScreen" så kan man köra som om man satt vid datorn, och flera spel "mår bra" av att startas med "BigScreen" nere.
Även typ Origin spel som Dig 1 som nyligen var gratis fungerar efter att man lagt till det i Steam.

Värt att nämna är att vad SteamLink gör går att åstadkomma på andra sätt, men för den nuvarande pengen är det tveksamt om det är lönt.

-cb99

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: SteamLink - BlackFriday priset rätt hyfsat, (tips)
« Svar #1 skrivet: 2017-11-24, 11:32:23 »
Det är ju onekligen ett bra pris.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

guest2209

  • Gäst
SV: SteamLink - BlackFriday priset rätt hyfsat, (tips)
« Svar #2 skrivet: 2017-11-24, 16:13:58 »
Det är ju onekligen ett bra pris.
Ja bitvis så är väl inte sänkningarna så imponerande men går inte att klaga direkt på den där produkten, Steam's reor man man lita på :)


Tänkte när jag gick igenom cdon där det bidde några blu-ray från nyheter så råkade jag se denna som liksom "går ihop" med SteamLink på ett bra sätt nu med sina 48% sänkt, iofs. användbar till annat också - 360 pad'en,
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-360-tradlos-spelkontroll-for-windows-svart-p15547648


-cb99


Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: SteamLink - BlackFriday priset rätt hyfsat, (tips)
« Svar #3 skrivet: 2017-11-24, 18:30:26 »
Ja bitvis så är väl inte sänkningarna så imponerande men går inte att klaga direkt på den där produkten, Steam's reor man man lita på :)


Tänkte när jag gick igenom cdon där det bidde några blu-ray från nyheter så råkade jag se denna som liksom "går ihop" med SteamLink på ett bra sätt nu med sina 48% sänkt, iofs. användbar till annat också - 360 pad'en,
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-360-tradlos-spelkontroll-for-windows-svart-p15547648


-cb99


tackar för tipset
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

 

Senaste inlägg