Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Project CARS  (läst 37760 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #90 skrivet: 2015-06-30, 10:11:38 »
Körde lite igår, krävs ju inte timmar egentligen, har testat lite olika GT3 bilar, körde ca 1h strax däröver. Något som är surt tycker jag är att lägger man på lite gas i kurvor så går bilen rakt fram, och att greppet är bedrövligt, är kass på setuper, men jag vet inte det kan motverkas genom olika setuper på bilen? Får undersöka lite...

flera ggr när jag kört mot andra så har dom avsevärt kortare bromssträcka och verkar ha hur bra grepp som helst, visst jag är nybörjare men ändå :-I

Titta på diff-settingen. Läs vad de olika inställningarna gör i rutan till höger, både problemet med att bilen går rakt fram i kurvorna och bromssträckan borde bli bättre ifall du får diffen rätt.

Själv kör jag väldigt lite på sommaren, men är vi online samtidigt kan vi hjälpas åt med settings.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #91 skrivet: 2015-06-30, 18:43:22 »
Låter kanoners det JRT, all förståelsehjälp mottages.

Hittade denna: http://projectcarssetups.eu/#/bycar

Kanske klistrar in den för hastigt här, har inte kollat om det är något att ha, mycket är ju såklart personligt, men en hint om bra settings kanske det är...sen är väl det om man ska vara ärlig, tjusningen med setups, att det är just det som gör att man norpar hundradelarna  :D

Jag tjoar te när det passar
 :thx
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #92 skrivet: 2015-07-06, 22:26:24 »
Jag drar mig ur racingen i sommar och hoppas återta det i höst igen. Får verkligen inte tid till det tyvärr.  :cry

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #93 skrivet: 2015-07-06, 22:36:36 »

Jag drar mig ur racingen i sommar och hoppas återta det i höst igen. Får verkligen inte tid till det tyvärr.  :cry
vad trist, ja det är lite svårt att få ihop varv. Har stundtals problem med graffan som jag nog nämnt, så det känns lite osäkert att köra serien om det kraschar i tid och otid.

Conny nämnde att om detta funkar och blir lyckat så kommer dom arrangera fler pcars event i höst, på't då bara :D

Ses om vi ses
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #94 skrivet: 2015-07-07, 22:02:21 »
Jag sa till CoNa19 att jag troligen börjar köra till hösten igen så hoppas det fortsätter och att många buggar är fixade med just multiplayer.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #95 skrivet: 2015-07-07, 22:31:53 »

Jag sa till CoNa19 att jag troligen börjar köra till hösten igen så hoppas det fortsätter och att många buggar är fixade med just multiplayer.
kanon, då får jag på de OGare som har det och köra ihop mer då
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #96 skrivet: 2015-07-10, 19:16:47 »
Nu så, kl 20:00 smäller det, pACRS summer series, reggad och fett spänd. Första riktiga racet för mig det här. 24 pers på road america, två pit stops behövs nog, 2x tid på däck, 10x på tid så vi kör i mörker också. 42 rafflande varv :D ska bli riktigt kul att testa "riktig" racing. Tror någon skulle twitcha det.

Synd att du Krukan inte hade möjlighet
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #97 skrivet: 2015-07-11, 10:28:06 »
Hur gick det Wacko?

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #98 skrivet: 2015-07-11, 12:52:38 »
Skitbra faktiskt, oturligt nog tappade jag kontrollen vid en omkörning så set vart ett depåstopp extra, men annars känner jag att planeringen höll med två däckbyten och en påfyllning.

Låg tvåa några varv, men tappade till 5 och sen ner till 3 och där hade jag nog slutat om inte skiten frös på varv 37 (av 42) tror mitt graffa inte pallar med det...

Nåja, en 1-1.5h sen start pga alla dessa buggar, när vi väl körde formationsvarv och starten gick så hade någon hoppat ur vid kvalet och då är det så fint att hans bil står kvar på startplattan så det vart ett stort BAM och omstart...och efter det kom folk inte in och dedikerade servern sluta funka etc etc :D

MEN, grymt roligt, fler race lär det bli för min del 
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #99 skrivet: 2015-07-24, 19:01:05 »
Snart dags för race 2 i sommarserien av Simhqmotorsports, den här gången, SPA, 60 varv ca 144min, lite lätt nervig, har lätt för att sladda av denna...men det blir säkert skoj :D
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #100 skrivet: 2015-07-28, 00:05:24 »
Två race återstår på sommarserien, som är en slags testserie för att få fram problem och buggar osv.

Nu har SimHQmotorsports lagt ut en omröstning om vad vi vill köra här näst. är det någon som är intresserad?
Regga er här: http://simhqmotorsports.com/ för att komma åt forumet.

De man kan rösta på är:

F3 ( Formula C), 5 races
Continue with GT3, 7 races
GT3 and LMPs, 5 races
90´s DTM, 5 races
Clio cup, 5 races

Det är bra uppstyrt med träningar osv. om man vill, trevligt folk som kör, lite tyskar, danskar, amerikaner, engelsmän och några svenskar.
Vore himla kul om någon Old Gent vill haka på och köra.
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #101 skrivet: 2015-08-08, 18:07:31 »
Bumpeti bump.

För er som rejsar och vill rejsa!!!

regga er på simhq som sagt, rösta på vad ni vill rejsa (lutar åt GT3/LMP för höstens rejs, vilket är lätt och kul rejsing)

Det vore jättekul om vi i OG (eller Hexare) som har pCARS kunde rejsa ihop. som det var i sommarserien så körde vi varannan vecka (ett rejs kvar i skrivande stund dock)

Det är skiftande färdigheter i de förare som är med. det är några gamla SIM rävar som kör två-fyra sek snabbare än alla andra men sen är fältet ganska jämt, jag är ju ny på det här så ni som är som mig, tveka inte, det ÄR skitskoj.

- Jamen jag kan ju inget om setups osv...Nemas problemes, börja håär och bygg utifrån dessa: http://projectcarssetups.eu/#/bycar
- Jamen jag får ju inte te fårsch feedbäcken juh...eyh, kolla här: http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22938-Jack-Spade-FFB-Tweaker-Files (jag har tagit hem EXCEL doc. som du hittar nere på sidan, och trycker in värdena manuellt på resp. bil jag kör, alltså inte tweaker file som dom tipsar om) 66% lateral på GT3 bilar är ett tips.

Så, se nu till att joina mig i lite kul rejsing god damn it  :banana

IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV:
« Svar #102 skrivet: 2016-05-26, 22:08:57 »
https://youtu.be/KTAnupDLMF4

Skickat från min OPx via Tapatalk

IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

 

Senaste inlägg