Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Project CARS  (läst 37760 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest4096

  • Gäst
SV: Project CARS
« Svar #90 skrivet: 2015-06-30, 10:11:38 »
Körde lite igår, krävs ju inte timmar egentligen, har testat lite olika GT3 bilar, körde ca 1h strax däröver. Något som är surt tycker jag är att lägger man på lite gas i kurvor så går bilen rakt fram, och att greppet är bedrövligt, är kass på setuper, men jag vet inte det kan motverkas genom olika setuper på bilen? Får undersöka lite...

flera ggr när jag kört mot andra så har dom avsevärt kortare bromssträcka och verkar ha hur bra grepp som helst, visst jag är nybörjare men ändå :-I

Titta på diff-settingen. Läs vad de olika inställningarna gör i rutan till höger, både problemet med att bilen går rakt fram i kurvorna och bromssträckan borde bli bättre ifall du får diffen rätt.

Själv kör jag väldigt lite på sommaren, men är vi online samtidigt kan vi hjälpas åt med settings.

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Project CARS
« Svar #91 skrivet: 2015-06-30, 18:43:22 »
Låter kanoners det JRT, all förståelsehjälp mottages.

Hittade denna: http://projectcarssetups.eu/#/bycar

Kanske klistrar in den för hastigt här, har inte kollat om det är något att ha, mycket är ju såklart personligt, men en hint om bra settings kanske det är...sen är väl det om man ska vara ärlig, tjusningen med setups, att det är just det som gör att man norpar hundradelarna  :D

Jag tjoar te när det passar
 :thx
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad krukan6

  • Founder HeXagon e-Sports
  • Övningskör
  • ***
  • Antal inlägg: 125
    • HeXagon e-Sports
SV: Project CARS
« Svar #92 skrivet: 2015-07-06, 22:26:24 »
Jag drar mig ur racingen i sommar och hoppas återta det i höst igen. Får verkligen inte tid till det tyvärr.  :cry

Utloggad Pson