Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Är det här man ska spy på sin dag ?  (läst 246108 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #15 skrivet: 2005-07-30, 00:31:16 »
Oh shut up :P
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #16 skrivet: 2005-07-30, 00:46:05 »
vad illa det känns att första veckan på semestern snart är förbi... man blir ett år äldre och passerar gränsen till "gammal".

sen inser man att jag har juh 3 veckor kvar av min semester...

hoppsa vi ses på slagfältet..

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #17 skrivet: 2005-07-30, 00:52:16 »
:cry

Jag har bara en vecka kvar av min semestern, har haft 3 v hitintills vilket känts som alldelles för lite. Hade jag haft råd så hade jag tagit ut minst 8 v semester men det hade jag inte råd med...  :help  :cry
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #18 skrivet: 2005-07-30, 01:01:22 »
Har haft min semester färdigt. 3+1 vecka. Men nu har jag en hel del komptimmar, så jag har även tagit november ledigt. 3 veckor i Brasilien  :flirt
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #19 skrivet: 2005-08-01, 07:29:58 »
Då är man tillbaka på jobbet efter 5 veckors semester :(

PS Tur att det regnar :)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #20 skrivet: 2005-08-01, 07:46:23 »
3 veckor går foooort!

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #21 skrivet: 2005-08-04, 11:33:20 »
Kom hem till ett hus där vattnet rann från taket ner genom köksskåpen. Härligt med vattenskador.
Nån som vill ta hand om fakturan?

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Om ungar och bilar.
« Svar #22 skrivet: 2005-08-04, 12:26:36 »
Tänkte lite kort berätta om de två senaste dagarn av mitt liv.
Jag är förädra"ledig" med två barn, 2 och 3 år gamla. Igår skulle jag ta med dem hem till min bror för att hjälpa honom mecka en dator. När allt är klart för avfärd släpper jag ut ungarna på tomten för att ta på mig kläderna och hämta mobilen inne i köket. När jag är klar med detta, efter ungefär två minuter, kommer båda barnarn springande run t hörnet, helt kolsvarta från topp till tå, förutom två bländvita leenden som förkunnar hur otroligt skoj det var att öppna grillen och gojsa runt med kolen och askan i den. Pappa är något mindre road. Upp och hopp i badkaret. Efter bad och nya kläder kommer vi iväg till brorsan. Han har tre katter och en jättefin och dyr soffa i vardagsrummet. Soffan kissar min dotter i och katterna jagar grabben så de gömmer sigu nder sagda soffa. Blir vänligt men bestämt ombedd att avlägsna mig och min avkomma från hans lägenhet, jag förstår honom. På vägen hem kissar grabben på sig i bilen (han säger till så det hinner bara komma ett par droppar, han börjar bli bra på det). Väl hemma utrbyter det stora lugnet, båda somnar. Under eftermiddagen ringer min sambo och vill att jag skall komma och plocka upp henne påjobbet, vi skall åka och köpa ett skåp som hon sett på Blocket, sedan skall vi natta barnen hos hennes föräldrar, så jag skall packa necessär och pyamasar. Sagt och gjort, väskan packas och barnen görs i ordning för avfärd. Den här gången släpper jag inte ut dem när jag gör klart mig själv. När jag kommer ut i hallen står båda barnen framför spegeln och har smetat in sig med ett heltäcknade lager inotyol-kräm, den där fettbaserade varianten som är smetig av bara attan. Deras hår,kläder, golvet och av någon anledning ringklockan är också ordentligt insmorda. Båda barnen är toknöjda. Pappa något mindre så. Upp i badet igen och nya kläder. Ringer sambon och ber henne komma hem istället. Resten av dagen avlöper i stort sett utan missöden.

Snabbspolning fram till igår.
Sambon skall ta "fulbilen" ( en Opel från -80) till sin sjukgymnast ute på Lidingö, hon skall vara där 14.30. 14.15 ringer hon och berättar att bilen självdött på vägen genom lill-jans skogen och ber mig komma omgående. Jag packar barn och annat och åker iväg. På vägen plockar jaggmed mina föräldrar som barnvakter/bilmeckarhjälp (min far kan ALLT om bilar). Medan vi åker mot den strandade fästmön ringer hon från en lånad telefon och meddelar att hon fått skjuts med en vänlig indier(!) och att hon glömt sin mobil i eller vid bilen och kan jag titta efter den? Vi åker till bilen där jag lämnar av mina föräldrar varefter jag åker till Lidingö och hämtar min nu färdig gymnastisereade sambo. Åter vid Opeln letar vi efter mobilen, men hittar bara ett framsidan till gammalt trasigt skal.. vänta lite på andra sidan ligger bakstycket och mitt i vägen ligger... resterna av min sambos mobil som under sisådär en och en halv timme blivit överkört av skulle jag tro ett ett par tre hundra bilar (otroligt nog så funkar både simkort och batteri). Nåväl, jag sätter nyckeln i Oplen och den startar direkt, utan problem. Hinner köra kanske två hundra meter innan den självdör igen. Vi bestämmer oss för att bogsera den, så vi häktar på den bakom min fars bil. I backspegeln ser jag hur Sambon utfodrar barnen med vildhallon när vi åker iväg. När vi kommit fram till mina föräldrars hus ringer telefonen. Sambon får inte igång "finbilen" heller. Bara att dra tillbaka till Lill-jans skogen och där bredvid vildhallonbusken står bilen i ett dike. Vi lyckas dra igång den och kan sedan kör den för egen maskin hem. Äter middag hos mina föräldrar. Under tiden har vi laddat batteriet och sträckt generatorremmen på ful-opeln så den går att köra igen. Vi kör hem till Upplands väsby och allt är frid och fröjd. Tills jag har tio meter kvar till garaget, och noterar att det sprutar ut ånga från motorhuven på Opeln. Den kokar och låter som ett smärre ånglok, men rullar i alla fall 9,5 meter till innan den dör, dvs en halv meter bil sticker ut ur garaget och sprutar ånga. Den får stå och svalna så att jag kan knuffa in den senare på kvällen.

Nu tyckte jag att jag haft två ganska eländiga dagar, tills jag hörde att min sambo berättat om det här för en arbetskollega, som kontrat med att hon fått vattenskador i taket på sin lägenhet och kontaktat grannen ovanför, som visat sig vara på semester men som när han kommit hem märkt att det droppar från hans taket och ned på hans golv, dvs arbetskollegans tak. Det visar sig att grannen ovanpå grannen ovanpå har lagt sig i badet och dött. Med vattnet rinnande. I början av sommaren. Det har varit varmt i sommar. Polis, likbil, och fan vet om inte brandkåren var där också. Enligt uppgift skall odören varit ... obeskrivlig.

Känns som om kladdiga ungar och krånglande bilar är ganska små vardagsproblem när allt kommer omkring :-)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #23 skrivet: 2005-08-04, 12:35:08 »
Skönt att höra att det finns folk som har det värre än en själv! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #24 skrivet: 2005-08-04, 12:41:17 »
Jösses Cruentus, vilken story! :eek
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #25 skrivet: 2005-08-04, 13:18:35 »
Skit pommfritt - ska visa denna fr kvinnan varje gång hon börjar sucka efter ha gullat med en bebis ... har insett hur bekväm man blir med åldern och att det allt inte är så dumt med ungar i 12 och 10 års åldern ... iaf till dem blir tonåringar, då blir det nog annat ljud i skällan!  ;)

Skämt åsido, kul att du kan se det humoristiska i eländet. Det underlättar helt klart - dessutom är det bara nyttigt med ungar som vänder lite upp och ned på tillvaron så man lär sig vad som är viktigt och det är inte svindyra soffor utan en liten kladdig barnhand i sin näve och en batting som tycker att pappa är bäst i hela världen. Allt handlar om perspektiv!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #26 skrivet: 2005-08-04, 13:25:53 »
Vad var det för märke på mobilen?

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #27 skrivet: 2005-08-04, 13:47:00 »
Citat från: Enos Pork
Vad var det för märke på mobilen?


Precis min första tanke Haha
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #28 skrivet: 2005-08-05, 11:28:18 »
Nokia 3110.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Är det här man ska spy på sin dag ?
« Svar #29 skrivet: 2005-08-05, 22:01:04 »
Citat från: Johnny Hazard
Skit pommfritt - ska visa denna fr kvinnan varje gång hon börjar sucka efter ha gullat med en bebis ... !


Du kan få låna min dotter i ett par dagar så kommer det att lösa sig. Tonåringar säger jag bara.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg