Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: phpBBToGo  (läst 3076 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
phpBBToGo
« skrivet: 2005-07-21, 15:43:28 »
Detta vill jag som HP iPaq 6340 användare ha till vår eminenta forum... :D

Eller någon form av WAP spegel av forumet så man slipper skyffla så mycket data då GPRS debiteras per MB och inte uppkopplad tid.

HÄR är en sökning på phpBB.com på "WAP"... :)

Snälla admins... :kiss
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
phpBBToGo
« Svar #1 skrivet: 2005-07-22, 10:57:50 »
Vad är det för fel med penna, block och kalkerpapper??  :hm

;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
phpBBToGo
« Svar #2 skrivet: 2005-07-22, 11:24:51 »
Citat från: Johnny Hazard
Vad är det för fel med penna, block och kalkerpapper??  :hm

;)


 :fu
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest3

  • Gäst
phpBBToGo
« Svar #3 skrivet: 2005-07-22, 11:57:20 »
Till Palm (du vet, det bättre operativet) så finns det feed-program som löser det enkelt direkt i Palmen.
Det borde finnas även till M$.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
phpBBToGo
« Svar #4 skrivet: 2005-07-22, 12:13:58 »
Citat från: Cartman
Till Palm (du vet, det bättre operativet) så finns det feed-program som löser det enkelt direkt i Palmen.
Det borde finnas även till M$.


Tyvärr så funkar synken mellan M$ Office, Exchange server och Palm mycket dåligt och på jobbet har vi just ovan nämnda program...

Sedan så är Palm alldeles för dyra för mig sedan så vet jag inte om Palm har PDA's med WLAN, Bluetooth & GSM/GPRS?

WAP moddar för phpBB finns det ju ett gäng, kan ni inte kolla på det?
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest3

  • Gäst
phpBBToGo
« Svar #5 skrivet: 2005-07-22, 13:06:15 »
Treo 650 fixar biffen enligt vad du skrivit (dock utan WLAN som man fixar med kort).

Om någon har lust/tid så kan de fixa det, men helst ser jag att detta blir något som implementeras när nya forumet är uppe.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
phpBBToGo
« Svar #6 skrivet: 2005-07-22, 13:16:54 »
Citat från: Cartman
Treo 650 fixar biffen enligt vad du skrivit (dock utan WLAN som man fixar med kort).


Inte på min arbetsplats, alla som har (läs hade) Palm kunde inte synka 100 %:-igt med Outlook och vår Exchange server. Sorry Cartis, jag vet att du tycker PalmOS är bättre än Windows SmartPhone men i min lilla värld så är det inte så. Dessutom så har Treo 650 inbyggt tangentbord, sånt gillar inte jag ö h t. Att dessutom behöva slösa bort SD kortplatsen för WLAN när man behöver den för att lagra på gillar jag inte heller...

Citat från: Cartman
Om någon har lust/tid så kan de fixa det, men helst ser jag att detta blir något som implementeras när nya forumet är uppe.


Det är väl inte hejdlöst bråttom men jag har inte lust att slösa för mycket pengar p g a dataskyfflandet.

Vad som egentligen behövs är ju en template typ "txt_index.php" som har alla funktioner som "index.php" har men utan allt lull-lull och med ett bra upplägg på utseendet. Jag tror detta kommer att bli mer och mer efterfrågat p g a ökningen av mobilt internet hos folk...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest3

  • Gäst
phpBBToGo
« Svar #7 skrivet: 2005-07-22, 14:57:57 »
Jaja, tjatmoster. ;)

http://www.oldgents.com/forum/forums.php

Håller på att lägga upp det. Hojta om du vill ändra något.

 

Senaste inlägg