Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: GW2 Screens  (läst 18823 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #45 skrivet: 2012-06-19, 07:40:50 »
Här är hon i Lion's Arch någonstans. Jag minns när jag första gången kom till Lion's Arch i GW1 - hur stort det var, och förvirrande svårt att hitta de NPC:er man letade efter.  :rotflmao
Försökte hitta någon som kunde sälja mig en salvage-kit i första betan.  :cry
Tur att man kan göra det hos master craftsmen, vilket jag såklart inte tänkte på...

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: GW2 Screens
« Svar #46 skrivet: 2012-06-19, 07:50:10 »
...och till sist ett screenshot taget precis utanför Divinity's Reachs stadsmur. Nog för att mina karaktärer av någon anledning mest verkar ha varit ute och blivit screenshotade nattetid, men ljussättningen är här och där rent magisk! (Här är det ljus från fönstret på ett hus som faller över karaktären och rabatten, annars var det rätt mörkt här vid den här tiden på dygnet).

Om ni undrar vad det är för något konstigt i bildens högra kant så är det en npc som är på väg att kliva in framför Aruq om en halv sekund.

Jag har heller inte riktigt orkat vänta ut hennes töntiga posande när jag ställer upp henne för ett screenshot. Det är helt galet hur de ska stå och sträcka utstuderat på sig varje gång de tror att de är i bild... Så har jag också alltid varit exceptionellt förtjust i GW1-figurernas sätt att liksom bara sträcka lite extra på nacken när de stannar, och se ut som de inte alls poserar fast de egentligen gör det.
« Senast ändrad: 2012-06-19, 07:52:40 by E-doT »

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: GW2 Screens
« Svar #47 skrivet: 2012-06-19, 08:38:49 »
TAck för många härliga screens med bra info för varje!
Helt klart man blir ännu mer sugen på GW2 och börjar klia lite i fingrarna att förbeställa det så man får spela lite beta.

Nån som har koll på hur ofta dessa beta-event äger rum och hur de går till? Resetas allt eller va händer?

Och det viktigaste... är där  :tits -mode?  :D


BattleTag: Bascha#2493

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #48 skrivet: 2012-06-19, 08:43:39 »
På tal om ljussättning, det är riktigt coolt när min karaktär tar fram sina vapen på kvällen och natten om hon bär fackla, eftersom ljuset från den spelar över marken när hon springer. Man blir nästan lite besviken var gång hon plockar bort vapnen igen.

Nån som har koll på hur ofta dessa beta-event äger rum och hur de går till? Resetas allt eller va händer?
Och det viktigaste... är där  :tits -mode?  :D
Vet inte om de har wiggle-mode, inte vad jag sett i alla fall. Däremot så har norn-kvinnorna ansenliga bystar som de gärna sätter mitt i synfältet på korta människor.

Beta-events "ska" ske en gång i månaden, men det har varit två såhär långt, och de var med drygt 1½ mellan varandra. Vet inte när nästa kommer ske.
Har själv samma känsla som många andra, blir väldigt lite nästa beta, väntar på release istället. Så mycket buggar var det inte att de behöver testa ad infinitum.
Så det är nog mitt tips, vänta tills de får tummarna ur och ger ett release-datum.

Senaste två betorna och stresstestet mellan dem för server-test har man fått behålla sina konton (även om de minis jag lagrat i min storage var borta).
Därför du ser en lvl 24 ranger i Crimmys vänlista på en av screensen. När de andra testade olika karaktärer rusade jag runt i utkanterna av norn-området. ;)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: GW2 Screens
« Svar #49 skrivet: 2012-06-19, 11:18:16 »
De ser riktigt bra ut!! Jag gillar detaljrikedomen och världen ser enorma och mysig ut =)..

tack för screensen och hoppas kommer upp flera =).
Dyslexi betyder svåra ord på latin

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #50 skrivet: 2012-06-21, 21:51:05 »
Tänkte dra en bunke bilder, vissa som inlägg, andra som länkar till min blogg eller imgur.

Först tre bilder som visar lite av storleken på Divinitys Reach.
En bild på tailor-utrymmet, ett av de minsta crafting-områdena, och crafting-kvarteret är bara en liten del av hela staden.

En bild där man ser staden på avstånd när min karaktär har lyckats klättra upp på ena vingen av en vindmölla.

Sista är ett försök att visa hur liten min karaktär är när hon står nedanför murarna som utgör utsidan av Divinitys Reach.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #51 skrivet: 2012-06-21, 22:09:01 »
Lite Lions Arch.

Statyn som blivit kännetecknet för hela staden:
http://imgur.com/a/KNEfz#45

Vid ena sidan av Lions Arch finns ett berg, om man vandrar längs brädorna som utgör "vägen" runt och upp för berget kommer man till slut till ett hopptorn varifrån man kan se hela staden (så gott som i alla fall).

Lions Arch fungerar som central punkt i världen, och när man kommer till sin ras huvudstad (sker efter en tio minuter eller så in i spelet) så kan man ta portalen till Lions Arch, där det sedan finns portaler till alla andra huvudstäder och deras startområden (bland annat).
http://imgur.com/a/KNEfz#51

Lions Arch har sin egen armé med medlemmar från alla de olika "goda" (eller i alla fall inte rent onda) raserna. Här en sylvari och asura (märk hur sylvaris "hår" lyser när det är natt).
http://imgur.com/a/pHKgp#106

Sist en bild som visar en bit av Lions Arch uppifrån.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #52 skrivet: 2012-06-21, 22:19:20 »
Natt och dag påverkar världen. Detta kan man se ganska tydligt i detta eventet:
http://felladin.blogspot.se/2012/06/my-favourite-guildwars2-event.html
Även vissa vapens utseende och möjligtvis förmågor ska enligt utsago påverkas av dygnsrytm.

Men förutom att påverka spelet, så är det en väldigt snygg värld under månens sken.
Första bilden är på en staty av Jora, en hjälte i Guild Wars 1 som förärats en staty i tvåan. Samma gäller för flera andra, men än så länge har jag bara sett Jora och Pyre Fierceshot.
Sedan föreställer bilderna en natthimmel och en natthimmel i Lions Arch.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #53 skrivet: 2012-06-21, 22:35:10 »
Att vara under vatten är en stor del av spelet, och de har gjort vattenområdena olika (även om jag inte har några bilder här på de som är så djupa att det tar ett tag att komma till botten).

Första bilden är från en sjö i norns snötäckta bergområde.
Här ett quaggan-kvarter i Lions Arch.
http://imgur.com/a/KNEfz#55
Andra bilden visar en quaggan stad i en djupare sjö.
Bild på en tjärtäckt sjö. Kolsvart yta, väldigt lite växtlighet och begränsat synfält.
Yta: http://imgur.com/a/pHKgp#154
Under: http://imgur.com/a/pHKgp#153
Tredje bilden visar hur det ser ut när man simmar längs ytan.
Fjärde bilden är bara för att visa upp min haj. :D

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #54 skrivet: 2012-06-21, 22:43:18 »
Tre bilder på krait, en av de NPC raser som inte har några trevliga drag alls. Detta förklaras genom att de har blivit påverkade av en av de uppvaknande drakarna.
De flesta andra NPC-raserna är antingen "normala" med otrevliga och trevliga karaktärer eller så finns det kanske ett litet fåtal av dem som försöker beblanda sig med andra, därför kan man t.ex. finna en lite grupp ogres i Lions Arch.

Men som sagt, krait avskyr alla andra kategoriskt och använder andra raser som slavar eller mat.
Två av bilderna visar ett torn krait använder för att samla sina slavar i. Sista bilden är bara en vy ut i en stor sjö med mängder av krait (på botten finns en grotta med en krait häxa, ingen relation till Disney's Sjöjungfru-film).

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #55 skrivet: 2012-06-21, 22:53:57 »
Lite bilder på gui.
Först en bild på "Account vault", ditt kontos valv för lagring. Man har två varianter av lagring, dels ett vanligt "lägg vad du vill här"-område, dels en bunke lagerutrymme med dedikerade rutor. Här kan man lagra alla crafting-material, vanliga och ovanliga, alla ingredienser för matlagning och en del dedikerad alla mini-pets man kan samla ihop.
När man är ute i världen så kan man högerklicka på crafting material och välja att skicka direkt till "Account vault". Detta är helt makalöst underbart, just saying.

Sedan en bild på Trade-fönstret (auction house). Man kan se vad andra har satt för pris, vad andra vill betala samt se vad du själv satt för pris tidigare.
Ungefär samma saker finns tillgängliga när du ska köpa något. Du ser vad det erbjuds för och kan lägga upp att du önskar köpa för ett visst pris.
Vill du köpa en viss mängd kommer systemet plocka denna mängd, börjandes med det billigaste budet och sedan plocka tills du får ditt antal, även om detta innebär att sista av dina säljare bara säljer en del av varorna till dig.
Betydligt enklare att förstå när man är inne i traden. ;)

Sista bilden är på kartan som den ser ut allra mest inzoomad. Genom att mitthjulsscrolla med musen kan man se mer och mer av världen.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #56 skrivet: 2012-06-21, 23:06:03 »
Lite kul event-bilder.
Först en bild på Gorts dolda skatt. Om man fimpar ett gäng ogres i en grotta, kommer en jätte vid namn Gort in, tackar för det man gjort och slår ner en vägg där man finns en liten kista och två fina järn-ådror.

Andra och tredje bilden visar vad man kan göra i världen. Efter vi slagit ner ett kentaur-angrepp (genom att bland annat bemanna katapulter) så kunde vi laga husen i byn och ge folk en chans att komma hem.

Fjärde bilden visar när vi i ko-dräkter lär riktiga kor att slåss. Don't ask.

En kock står och sjunger om kött. Texten i pratbubblan är en del av texten han faktiskt sjunger. Lite i stil med den dredge som sjöng Internationalen långt in i en grotta.

Sista bilden, detta är en kvinnlig kodan. Ännu en NPC-ras, och vill visa bilden som ett exempel på att ArenaNet inte sätter boobies på varenda kvinna oavsett ras. Mycket uppskattat drag, eftersom det ibland blir löjligt.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #57 skrivet: 2012-06-21, 23:14:42 »
Krig är en del av GW2. Stor överraskning.

Första bilden är skill-animation för Call of the Wild, en off-hand horn-skill.
Andra och tredje bilden är två bossar i människornas start-område.
Fjärde bilden, en odöd. Ja, jag borde bytt till svärd för lite melee här.
Femte bilden är en skale som jag är osäker på vad den gör med min ranger.

guest1645

  • Gäst
SV: GW2 Screens
« Svar #58 skrivet: 2012-06-21, 23:21:27 »
Lite semesterbilder allra sist.

Första bilden är en hamn som om man är på plats behöver hjälp att stoppa krait från att plocka fiskarna som slavar.
Andra bilden är ingången till ett tempel.
Tredje bilden är en vy över ett område med spöken och spök-belägringsvapen. Ja, spökena har belägringsvapen som även de är halvgenomskinliga. De gör dock on som hundan.
Fjärde bilden är en vy där man bland annat ser Nebo Terrace i bakgrunden.
Sista bilden är en klassisk necro-photobomb med tillhörande minion.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: GW2 Screens
« Svar #59 skrivet: 2012-06-21, 23:33:08 »
 :thumb

Undervattensmiljöerna ser ju bara så lovande ut! :)

 

Senaste inlägg