Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Grafikkort - minnen  (läst 3183 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
Grafikkort - minnen
« skrivet: 2013-06-26, 13:56:27 »
Hallå alla IT-gurus.

Funderat på hur viktigt det är med mycket RAM på sitt grafikkort.
Hur långt kommer man med 2GB till tex dagens moderna FPS spel - för det är huvudsakligen det jag gör på datorn.

Håller man på med 3D rendering kanske det behövs mer men dit har jag inte kommit ännu.

What say you?
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Grafikkort - minnen
« Svar #1 skrivet: 2013-06-26, 14:12:51 »
BF3 är ju ett talande exempel på ett spel där det laggar om du fläskar på för högt med inställningarna, om ditt grafikkort har processorkapaciteten men inte tillräckligt med grafikminne, så nog är det viktigt allt.
Ju högre upplösningar man tänker sig spela i, och ju fetare texturer man vill kräma på med, desto mer minne kommer att krävas. 2 gig är nog minimum vad man bör satsa på idag (sitter själv med 1 gig, och det räcker som sagt var inte till alla gånger), gärna mer, men välj inte mycket minne över bra prestanda på gpun!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Grafikkort - minnen
« Svar #2 skrivet: 2013-06-26, 21:41:41 »
bf3 ligger uppemot 1.5gb ram vid maxad grafik har jag för mig.. Dock så kräver det ju att man har en tillräckligt kraftig dator i övrigt för att spela på max..

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Grafikkort - minnen
« Svar #3 skrivet: 2013-06-26, 23:50:49 »
kolla tråden...om graffekex som jag la ut!!!!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: Grafikkort - minnen
« Svar #4 skrivet: 2013-06-30, 15:38:37 »
Läste en artikel på rock paper shootgun ang. grafikkort apropå den nya konsollgenerationen och vad det kommer innebära för oss som lirar på pc. De intervjuade flera utvecklare och alla sa att man skulle satsa på mycket minne men att det är lite knepigt att sia om framtiden. Jag själv funderar på ett nvidia 770 kort och det finns ju med både 2 och 4 gig men frågan är om det är värt en sjuhundring extra för mer minne, det kanske blir flaskhals i beräkningsenheten och då spelar det ju ingen roll att man har högupplösta men laggande texturer liksom.

 

Senaste inlägg