Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Varför heter du så ?  (läst 97600 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest192

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #45 skrivet: 2004-07-21, 19:36:21 »
:smoke

guest253

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #46 skrivet: 2004-07-24, 17:27:10 »
Hmm... Jag har också haft ett flertal nicks, men mina kommer från ett annat håll faktiskt. När jag gic i högstadiet bildade jag och några polare ett DJ-gäng. Vi körde lite fester och smådiscon och liknande. Det var förutom jag T-Bone (Thommie B, lång och lite benig) och Vega (Patrik, döpt efter sina 15" Cervin Vega bashögtalare)

Mitt första nick var DJ: Ramboo, med två o. Hade fått för mig att det stavades så, och folk kallade mig det för jag hade ett kamoflagemönstrat pannband som jag sytt i slöjden... :blush  ...pinsamt...
Dock hade jag fått smak på fantasylitteratur, så snart bytte jag till DJ: Nevyn, en magiker från K. Kerrs böcker om Landet Deverry (Nevyn är en form av Keltiska, betyder "Ingen". Jag var en deprimerad själ då...) vilket var en klar förbättring.
När jag började gymnasiet och var tvungen att fylla dötiden på datatimmarna chattade jag mycket som Nevyn eller Nemesis.
...men de är ju ganska tragiska saker att heta, så i 2:an bytte jag till ett mer nätbaserat namn (Mer spel än spelningar) och då fastnade jag för CyberLizard. En sajberödla helt enkelt, som jag beskrev som en "slingrande, krälande och förbannat snabb jävel med giftig tunga...

...och på den vägen krälade jag vidare. Mig hittar man antingen i buskar, under träd eller i klippskrevor. :camper Eller frenetiskt stutsande mot fienden som någon slags avledande manöver... :eager

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
mitt namn
« Svar #47 skrivet: 2004-07-25, 01:02:43 »
mitt nick (D.Gäfvert) är bara som nog dem flasta förstår en förkortning av mitt irl namn.

tog det nicket för att det är lätt att komma ihåg och att jag ofta kallas Gäfvert.

tidigare nicks är SUPERNOV från olika erövrings o strategispel

och Pike efterssom jag kallades gäddan av en snubbe i plugget, gäddan var nog en förkortning av gäfvert.

har även kallat mig Gpunkt, för att det är en bra knapp att hitta för att slippa kela på övertid... hmm, vet inte riktigt vad jag menar med det men nån annan kanske gör det :hm

Utloggad EL_Rubio

  • Pensionssparar
  • ***
  • Antal inlägg: 198
Varför heter du så ?
« Svar #48 skrivet: 2004-08-28, 00:53:49 »
Ser om jeg kan puste litt liv i denne tråden..  :cheers

Hvorfor jeg har nicket Â?El RubioÂ?Â?? El Rubio kan sånn cirka oversettes til Â?blondieÂ?/ Â?hvitingÂ? eller lyst hår.. (litt vanskelig å oversette helt korrekt)..

Siden majoriteten i Spania er svarte/ mørke i håret er dette en nedsettende betegnelse som enkelte spanjoler bruker omtrent som Â?niggerÂ? eller Â?pakkisÂ? (håper jeg ikke fornærmer noen, er ikke ment å rakke ned på noen, bare illustrere bruken av nicket mitt)..  

Siden jeg til tider har oppholdt meg en stund i Spania og er forholdsvis lys i topplokket.. Vel, der har dere forklaringen til nicket mitt.. Rart hvordan ting blir hengende ved en..   :hm

Slagmarken er et område med stående lik. De som er fast besluttet på å dø¸ vil leve. De som håper på å slippe fra det med livet vil dø.
                                                -  Wu Ch`i

guest281

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #49 skrivet: 2004-09-01, 23:45:04 »
KoTTEN..

Tror det började på ett lan för 100 år sedan som ja inte kom på vad jag skulle ha för nick i nåt spel , så ja klappa till tangentborde och fick fram KTe. som vart mitt nick när jag började lira sf, efter en stund när man började känna lite folk o så vart jag kallad kåte, tror de va Lumme (ThE) som började med det, sen tog det inte lång stund innan jag kom med i (ThE), så då vart det (ThE)-KåTe-.. Och nu när man har växt till sig lite o börjat med fiskarna så va de väll lite fjolligt med KåTe, så det fick bli kotten, tror de va mcse som började med de?

 :tits

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Varför heter du så ?
« Svar #50 skrivet: 2004-12-21, 00:27:03 »
Raft

Jobbat som forsränningsguide
Ägt och drivit företaget http://www.granback.com

Levde Maj till September i min gummibåt.....

/Raft

guest287

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #51 skrivet: 2005-01-13, 10:05:22 »
LOL på denna tråden..

Bard.. då kanske ni tänker hmm som en val? nej nej nej inte så gay.

Spelat FPS hyffsat länge och ledde en klan till framgångar. AOL hette vi då... Army Of Lovers... ClanLeader : Alexander_Bard förstås.. sen hade vi ju lirar i klanen som hette jean_pierre Ricky_martin etc.. mysigt värre...

Folk klagade på att det va drygt att skriva hela namnet Alexander_Bard och efter ett tag förkortade jag det hela...till *trumvirvel* Bard.

I tidigt skede hette jag ZLPZ_Farbror Fredrik :D

ZLPZ = Zee Little Ponnyz :)

guest21

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #52 skrivet: 2005-01-13, 11:03:34 »
Solon ja...
började för ca. 6 eller 7 år sedan när jag satt hemma hos en vän och vi skulle spela lite över nätverk, behövde ju ett nick. Efter en lång betänketid så kom jag på att jag skulle heta samma sak som en Imperial Guard(Warhammer 40k) general (Solar Macharius). Jag skrev dock fel, Solon, men jag gillade det och började använda det på ICQ och div. siter.

Ca. 2 år senare kommer en tjejkompis fram till mig en dag och säger "du Andreas du vet att det har funnits en kille som hette Solon va?". Jag blir givetvis skräckslagen, vad har jag nu valt för ett sjukt namn?
Springer till biblioteket, slår upp det och finner att det passar min hjältestatus alderles utmärkt då han var den som gjorde slaveriet olagligt i antikens grekland.

Jag har även kallats "Sniffit" både på nätet och irl, varför vet jag inte riktigt men jag gillar det och använder det därför som mitt msn nick.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Varför heter du så ?
« Svar #53 skrivet: 2005-01-13, 12:17:29 »
Fick mitt nick av mina söta spelvänner när unreal tournament kom. Ni kan kanske gissa varför hehe. Eftersom jag spelar för att det är roligt så tyckte jag att jag kunde bjussa på det. Så nu kan man ju inte byta nick.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Varför heter du så ?
« Svar #54 skrivet: 2005-01-13, 12:42:31 »
Deathdealer.........ja.....jättenkelt!!! :smoke

Den enligt mig FANTASTISKA filmen UNDERWORLD har en handling som går ut på ett gammalt krig mellan vampyrer och lyncans (varulvar).
Kriget har pågått under åtskillga hundratals år, och de som JAGAR lyncans....kallas för...justdetja...Deathdealer´s....

Grymmt bra namn enligt mig, och så är dom nästa lika grymma som JAG!! :hella

....och därför siten underworld.se......och deathstar.se  :cheers

Må gött gubbar

Deathdealer :hella


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Varför heter du så ?
« Svar #55 skrivet: 2005-01-13, 13:24:26 »
Men se det här var väl en rolig tråd! Har faktiskt tänkt starta en själv, men det var ju tur att jag hittade den är gamla istället!

DaddyLongLeg. Well, eftersom jag bara har lirat fps online i ca 10 månader har jag inte hunnit avverka så många nick. (Mitt första var Sgt4-Eyes) eftersom jag har glasögon framför datorn och siktar som en kratta. Detta nick använde jag dom första gångerna jag spelade America´s Army, alltså typ dom första 5-6 gångerna lag över huvud taget spelade spel via internet.

Daddy kommer sig av en kamrat jag klättrar med. (Var hyffsat duktig på klippklättring för ett tag sedan.) Han tyckte att jag hade sugkoppshänder och klättrade som en spindel. Så när jag blev pappa också, och var med och klättrade första gången på länge, kläckte han ur sig "DaddyLongLeg"

Det är ett ganska långt nick, men det är ok, och jag har inte hittat någon annan som heter så, och tycker att det är ett trevligt nick.

Kallas ju ändå för det mesta för DLL/Daddy/Långben ändå här.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Varför heter du så ?
« Svar #56 skrivet: 2005-01-13, 15:12:26 »
Citat från: DaddyLongLeg
Kallas ju ändå för det mesta för DLL/Daddy/Långben ändå här.


Kärt barn har många namn  :cheers

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest82

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #57 skrivet: 2005-01-13, 15:17:55 »
Är det bara jag eller var inte den här tråden större? :hm

guest3

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #58 skrivet: 2005-01-13, 16:22:12 »
Citat från: Sarlac
Är det bara jag eller var inte den här tråden större? :hm
:offtopic Nej den här tråden har inte varit större. Men det finns en liknande (större) tråd i hemliga OG-delen där alla presenterar sig väldigt ingående. :)

guest174

  • Gäst
Varför heter du så ?
« Svar #59 skrivet: 2005-04-07, 00:37:55 »
Hoppas ni inte har något emot att en SV:are blandar sig i denna tråd, men den var så trevlig så jag bara måste.

Kal-El [Kal-El] - Stålmannens namn på planeten Krypton, son till Jor-El.
Min favoritsuperhjälte när jag var liten parvel var just stålmannen.
Stålmannen är/var den ultimata superhjälten vars enda igentliga brist är att han ej tål kryptonit.
Jag började använda nicket i samband med att en polare, [SV]K.I.A, introducerade mig i CS-världen. Till en början använda jag nicket Undertaker, vilket tyvärr många andra också gjorde. Kal-El däremot är inte helt unikt men ändå mer unikt än Undertaker...

En lite lustig bi-effekt av nicket Kal-El är att många tror att jag heter Karl eller Kalle och att Kal-El är en omskrivning av detta.
Dessutom är det väldigt få unga idag som vet vad Kal-El kommer ifrån vilket gör det hela ändå roligare :hella

Tack för ordet! :cheers

 

Senaste inlägg