Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Framtiden för HTs veckouppdateringar.  (läst 2029 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Framtiden för HTs veckouppdateringar.
« skrivet: 2006-02-09, 08:10:48 »
Vänner!

Som ni märker har veckouppdateringarna legat nere under de senaste veckorna. För både mig och Rythm har motivationen börjat tryta på sistone och det känns inte längre kul att sätta sig ner och skriva. Huvudanledningen till detta är för mig personligen att familjen tar mer tid nu och jag har mindre "datatid" än tidigare. Jag har helt enkelt de 3-4 timmar var eller varannan vecka som krävs för att skriva utan att det skall kännas som ett tvång och en inskränkning av andra aktiviteter. Jag vet att Rythm har en liknande situation.

När jag började skriva var vi blott 10 lag och skriverierna var inte särskilt ansträngande. Nu 60(!) veckorapporter senare har vi expanderat till 20 lag och en betydligt mer avancerad (och i mitt tycke mycket roligare) rapportering men detta har som sagt sitt pris.

Så vad göra?

Cartman, Rythm och jag har diskuterat och kommit fram till följande:

1) Veckorapporteringen reduceras tills vidare till en Â?Halvsäsongs-sammanfattningÂ?. Rythm och Loophole gör denna tillsammans och eventuellt kan det dyka upp fler rapporter i mån av tid och motivation.

2) Vi letar efter flera veckorapportörer för att senare kunna...

3) ...delegera veckorapporterna så att fyra-fem lag rapporteras av en skribent, istället för att en person som nu sitter 3-4 timmar med alla lagen.

4) Vi slutar med veckorapporteringarna.


Av dessa alternativ är 4 det allra sämsta och kommer så länge jag är ansvarig inte att infinna sig. Däremot är det ju alltid kul med just veckovisa rapporter och alternativ 2+3 ter sig som det roligaste för alla. Om vi kan få hjälp av ytterligare minst 2-3 personer så skulle vi kunna skriva veckovisa rapporter tillsammans. Detta skulle kräva att man endast bevakar 4-5 lag / person och jag (eller Rythm) är sammanfattande samt komponerar någon form av "mall". Det kommer att innebära en mycket kortare arbetstid för varje skribent och en nytändning för oss gamlingar. Det behöver inte nödvändigtvis vara exakt samma personer varje vecka och det är faktiskt riktigt kul att sitta och försöka djupanalysera lag och matcher! Vi behöver dock veta att vi kommer att få hjälp varje vecka.

Jag tycker att det är jättekul med en levande HT-grupp och för mig är HT-intresset till stor del baserad på aktiviteten kring OG.

Så, vad säger ni? Tankar och åsikter? Intresserade skickar lämpligen ett pm till mig.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Framtiden för HTs veckouppdateringar.
« Svar #1 skrivet: 2006-02-09, 10:04:02 »
Tycket att 1 verkar som bästa lösningen.

Flera skribenter tror jag blir besvärligt. Om en skribent inte hinner med så blir "hans" lag "utanför".

Det som ni gjort hitills har varit ortoligt intressant och trevligt och har hjälp till att hålla stämning och intresse uppe för Hattrick. TACK! :bow

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Framtiden för HTs veckouppdateringar.
« Svar #2 skrivet: 2006-02-09, 18:07:26 »
Veckouppdateringen har varit en väldigt kul läsning. Framförallt för att man får lite koll på resten av gänget.

Naturligtvis förstår vi att det är tufft jobb.

Alternativ 1 är nog mest realistiskt.

Alternativt kan jag tänka mig att hjälpa till i alt 2
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Framtiden för HTs veckouppdateringar.
« Svar #3 skrivet: 2006-02-09, 22:46:22 »
Jag tycker alternativ 2 är värt ett försök. Bara vi hittar några frivilliga som kan ha som målsättning att leverera.
Det gör ju inget om några matcher blir rapporterade lite senare nån vecka emellanåt.

 

Senaste inlägg