Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vad kör ni för bil ? :)  (läst 38960 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #30 skrivet: 2007-03-10, 14:03:24 »
850 -94. Gammal, rostig o skitig.

Hur får man rost på en helgalvad bil? :thumb

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #31 skrivet: 2007-03-10, 14:41:13 »
Säg det. Bakluckan rostar i alla fall, plus diverse små rostfläckar runt lister och skärmkanter. Ser för jävligt ut.

guest191

  • Gäst
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #32 skrivet: 2007-03-10, 16:15:42 »
Volvo 740 glt 16v -88 :ancient Gått 25000 mil .... ful dj_la apbil men den går och är väl hyfsat säker.
Hoppas den håller länge länge än. :banana

 

guest3

  • Gäst
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #33 skrivet: 2007-03-10, 18:20:07 »
850 -94. Gammal, rostig o skitig.

Hur får man rost på en helgalvad bil? :thumb
Det är inga problem. Det hade jag även på min Audi.

guest161

  • Gäst
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #34 skrivet: 2007-03-10, 19:14:13 »
Ingen som har erfarenhet av någon av Hyundais suv:ar (Tucson eller Santa Fe)? Eller Honda CR-V?

Hondas CR-V är en mycket driftsäker bil och har väldigt få fel på bilbesiktningen. Hyundais ligger säkert inte så långt efter.
Sen om resten är så bra kan jag inte svara på. :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #35 skrivet: 2007-03-10, 19:37:33 »
DH ... det var BILEN du beskrev nu va? ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #36 skrivet: 2007-03-10, 20:34:03 »
Ingen som har erfarenhet av någon av Hyundais suv:ar (Tucson eller Santa Fe)? Eller Honda CR-V?

Hondas CR-V är en mycket driftsäker bil och har väldigt få fel på bilbesiktningen. Hyundais ligger säkert inte så långt efter.
Sen om resten är så bra kan jag inte svara på. :)

Det vore en gigantisk katastrof om inte de där förhatliga stadsjeeparna presterade bra på besiktningen. Eftersom de ska leverera samma sak som vanliga bilar, men med ett mycket större utrymme så kan man göra det till en lägre kostnad (enklare lösningar) och ändå sälja bilen för dyrare pengar.

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #37 skrivet: 2007-03-11, 12:33:48 »
Ingen som har erfarenhet av någon av Hyundais suv:ar (Tucson eller Santa Fe)? Eller Honda CR-V?

Hondas CR-V är en mycket driftsäker bil och har väldigt få fel på bilbesiktningen. Hyundais ligger säkert inte så långt efter.
Sen om resten är så bra kan jag inte svara på. :)

Det vore en gigantisk katastrof om inte de där förhatliga stadsjeeparna presterade bra på besiktningen. Eftersom de ska leverera samma sak som vanliga bilar, men med ett mycket större utrymme så kan man göra det till en lägre kostnad (enklare lösningar) och ändå sälja bilen för dyrare pengar.

Det är ju det som är så bra, när garantitiden gått kan man själv ge sig på och meka med bilen. Lättåtkommligt, rejäla bultar osv.
Sen tycker jag inte att Santa Fe (1G) och CR-V (1-2G) såldes för dyrare pengar, snarare tvärtom.
Aktuella versioner säljs dock för dyrare pengar, mest för att de med föregående versioner knipit åt sig marknadsandelar.

Erfarenhet Santa Fe 03, under 6000 körda mil:
Jag drar bara nackdelar jag funnit, allt annat är super.
- Lite högre kupeljud än medel tror jag, blir säkert bättre när man byter ut original Hankook.
- Ingen rengöring för strålkastare
- Ingen varningslampa för spolarvätskenivå
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #38 skrivet: 2007-03-11, 16:40:33 »
Ingen som har erfarenhet av någon av Hyundais suv:ar (Tucson eller Santa Fe)? Eller Honda CR-V?

Hondas CR-V är en mycket driftsäker bil och har väldigt få fel på bilbesiktningen. Hyundais ligger säkert inte så långt efter.
Sen om resten är så bra kan jag inte svara på. :)

Det vore en gigantisk katastrof om inte de där förhatliga stadsjeeparna presterade bra på besiktningen. Eftersom de ska leverera samma sak som vanliga bilar, men med ett mycket större utrymme så kan man göra det till en lägre kostnad (enklare lösningar) och ändå sälja bilen för dyrare pengar.

Erfarenhet Santa Fe 03, under 6000 körda mil:
Jag drar bara nackdelar jag funnit, allt annat är super.
- Lite högre kupeljud än medel tror jag, blir säkert bättre när man byter ut original Hankook.
- Ingen rengöring för strålkastare
- Ingen varningslampa för spolarvätskenivå


Oj... :D Är det inte större negativ erfarenhet du har av den bilen så låter den nästan för bra för att vara sant. Såg att priset dessutom ligger på från 255.000kr för en sån... hmmm... undra om man ska ta med grönis för att titta på en sån bil... :)

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #39 skrivet: 2007-03-11, 23:04:27 »
Ingen som har erfarenhet av någon av Hyundais suv:ar (Tucson eller Santa Fe)? Eller Honda CR-V?

Hondas CR-V är en mycket driftsäker bil och har väldigt få fel på bilbesiktningen. Hyundais ligger säkert inte så långt efter.
Sen om resten är så bra kan jag inte svara på. :)

Det vore en gigantisk katastrof om inte de där förhatliga stadsjeeparna presterade bra på besiktningen. Eftersom de ska leverera samma sak som vanliga bilar, men med ett mycket större utrymme så kan man göra det till en lägre kostnad (enklare lösningar) och ändå sälja bilen för dyrare pengar.

Erfarenhet Santa Fe 03, under 6000 körda mil:
Jag drar bara nackdelar jag funnit, allt annat är super.
- Lite högre kupeljud än medel tror jag, blir säkert bättre när man byter ut original Hankook.
- Ingen rengöring för strålkastare
- Ingen varningslampa för spolarvätskenivå


Oj... :D Är det inte större negativ erfarenhet du har av den bilen så låter den nästan för bra för att vara sant. Såg att priset dessutom ligger på från 255.000kr för en sån... hmmm... undra om man ska ta med grönis för att titta på en sån bil... :)

Jo, glömde en lite jobbig nackdel.
- Bakbromsar kan kärva och ligga an, vilket resulterar i överhettning och ett jädrans tjut tills man åtgärdar det.
Säger man till om just detta vid varje service blir det nog inga problem.
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #40 skrivet: 2007-03-13, 15:20:03 »
Hyundai Santa Fe V6 -02

Blev av med min tjänstebil (Saab 9-5 -03)när jag bytte jobb. Tänkte prova något annat så det blev en Santa Fe. Är mycket nöjd hittills.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #41 skrivet: 2007-03-13, 15:36:37 »
Stolt ägare av en lite för smutsig svart Skoda Octavia RS.

Rolig men lite högljud. Att den drar hyffsat med soppa är inte helt oktimalt heller. varken för miljön eller mig. Pendlar ju 13 mil om dan så ......dyrt
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #42 skrivet: 2007-03-13, 18:22:53 »
........SAAB 95.... 2,3t..........svart....svart med svarta tonade rutor, Sport Edition...svart......skitig...automat...01......svart!

DD

jo.....frugan har en 9000....röd....jalltså SAAB...röd...gammal....fan vet hur gammal....!!!


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #43 skrivet: 2007-03-13, 18:47:32 »
DD, du borde väl ha SAAB biopower (antar att firman lönar bilen)?

guest628

  • Gäst
SV: Vad kör ni för bil ? :)
« Svar #44 skrivet: 2007-03-13, 21:31:56 »
VADÅ BIL?!?!?!?

Jag kör en Selco årsmodel -71 Röd vit...Drivmedel ynka 18hk Tohatsu..Toppfart ändå 18knop  :pistols


 

Senaste inlägg