Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Älska 50-tals science fiction  (läst 2318 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest17

  • Gäst
Älska 50-tals science fiction
« skrivet: 2009-04-21, 16:31:36 »
ftersom jag själv är sjukt road av gamla science-fiction och kalkonklassiker så kände jag mig tvingad att dela med mig av detta vansinne genom en lista på de "bästa" (alltså de sämsta) science-fiction och kalkon filmerna jag kunde komma på. De är inte sorterade i någon speciell ordning utan bara som jag hittat dem. Tro det eller ej, trots att många av filmerna har helt underbart orimliga, orginella och ja till och med smaklösa orginaltitlar så har många fått svenska titlar. Jag har valt att ha orginaltitlarna i min lista dels för att de är mycket roligare och för att det är lättare att hitta filmerna på nätet under dessa.

Här nedan hittar du 70 helt underbara sci-fi filmer som inte alltid riktigt blev så framgångsrika som man kunde ha hoppats då de ofta väldigt tydligt speglar sin tid på ett mycket konkret och polariserat men även komiskt sätt. Förvånansvärt många av dessa filmer har fått nyfilmatiseringar under andra namn med större budget och blivet riktiga kassasuccéer. Under mitt informationssamlande kunde jag dessutom se att många av dessa gamla klassiker kommer i rena remakes under 2009-2011. Man kan ju bara hoppas, för många av dessa filmer är både smartare och mer orginella än det mesta som kommer från Hollywood idag.

Kommer du på fler guldkorn, hittar filmsekvenser eller ja till och med nedladdningslänkar så skriv gärna ner dem i en kommentar så lägger jag till dem i listan...

Sebbes super sci-fi lista

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Älska 50-tals science fiction
« Svar #1 skrivet: 2009-04-21, 17:43:45 »
Tja, vad sägs om vår egen:

Rymdinvasion i Lappland



Finns på discshop:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?ref=&id=42901&gclid=CPer6dWngpoCFYND3god2T0BFQ#

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Älska 50-tals science fiction
« Svar #2 skrivet: 2009-04-21, 17:58:13 »
 :supporter :supporter :supporter :supporter :supporter :supporter

The attack of the killer tomatoes - den har ju blivit klassad som världens sämsta film!!! :D
Massa gmla klassiker ju!!!!

Bravo


DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1645

  • Gäst
SV: Älska 50-tals science fiction
« Svar #3 skrivet: 2009-04-21, 18:20:35 »
Grym lista!
Saknade en dock, Soylent Green.
Förbenat bra film! Blev glatt överraskad när jag såg den, förväntade mig ytterligare en kajkig 70-tals sci-fi, men den är bra. Riktigt bra...

guest273

  • Gäst
SV: Älska 50-tals science fiction
« Svar #4 skrivet: 2009-04-21, 22:21:40 »
Önskar jag hade alla dessa filmer, och ta en sci-fi helg framför burken med 

 

Senaste inlägg