Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: 9/11 - Ni bör se detta  (läst 28107 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #60 skrivet: 2006-12-11, 17:53:31 »
Jag håller med om att det är många saker som är väldigt mysko med hela den där dagen. Dock tror jag inte att regeringen kapade sina egna plan och flög in dom i WTC tornen

Där är vi överrens! Det är inga kapade plan som flyger in i WTC, det är obemannade, fjärrstyrda plan!

Något som är konstigt är att plan i majoritet består av eldsäkert material såsom aluminium och om det smäller in i en byggnad som har den "nätform" WTC har kan man tycka att det skulle finnas rester av planet, fast iom att allt rasar ned så som det gör kanske det slutar lite annorlunda.

Mig veterligt så har ingen hävdat att det inte fanns rester av flygplanen vid WTC. Kraschen vid Pentagon och kraschen från Flight 93 är en annan historia.

Dessutom byggdes inte planen för att klara en kollision med jumbojets, det var nåt stort militärplan som var lite mindre än jumbojetplan och vad det hade haft för inverkan om ett sådant hade kraschat i tornen vet man ju inte.

Nja, vad klassas som jumbojet då? Tornen byggdes för att klara att träffas av ett Boeing 707, se här.

Lite länkar hur ett sådant plan ser ut hittar ni här.

Står fast vid att det är riktigt ignorant och nästintill totalt dumt att påstå att planet vid Pentagon aldrig funnits.

Varför då? Några punkter som talar för det:

* Knappt några delar från ett flygplan existerar på platsen. De delar som ligger där stämmer inte överens med flygplanstypen

* Det fanns övervakningskameror runtom Pentagon på ex. bensinstationer som borde ha visat när planet kraschade in i byggnaden. Samtliga filmer har konfiskerats, och så vitt jag vet så har man släppt tre bilder till allmänheten som ska visa ett plan som kraschar. Jag för min del, och många med mig, har inte lyckats se att så är fallet. Har ni?

* Återigen, hettan från branden fick det mesta av planet att bokstavligt talat gå upp i rök. Trots detta lyckas man identifiera massor av lik.

Stål har en smältpunkt på 2500°F och det motsvarar ungefär 1370°C.

Japp. Det gäller att hålla isär Celsius och Fahrenheit här! Använd gärna denna länk om det blir förvirrande! :)



Om jag får så skulle jag vilja slå ett litet slag för min post ovan, med bilden på "kaparna". Synpunkter?

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #61 skrivet: 2006-12-11, 18:12:47 »
Det är inga kapade plan som flyger in i WTC, det är obemannade, fjärrstyrda plan!

http://eclectech.co.uk/mindcontrol.php

http://en.wikipedia.org/wiki/Tin-foil_hat

 ;)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #62 skrivet: 2006-12-11, 18:41:34 »
 :lolabove

Haha! Tack för den! :D

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #63 skrivet: 2006-12-11, 19:05:36 »
:sorry kunde inte låta bli :kiss

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #64 skrivet: 2006-12-11, 19:38:06 »
Bara en kort inflikning här:

Att något byggs för att klara en jumbojet betyder inte att det sedan vekligen gör det.



Tack för ordet.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #65 skrivet: 2006-12-11, 20:44:37 »
strunt samma.....jag skulle verkligen bara vilja ha svar på en sak...
Låt oss fantisera lite.....
Vi har 3 stycke stora hus.....
2 av husen krockar med 2st jumbojets...
1 hus blir..skadat av det som faller från ett av de två andra husen...

Samtliga hus rasar på exakt samma vis......????????

Bara en tanke....fäll 3 andra hus...utan att spränga dom...dvs gör att dom typ försvagas så dom faller....faller dom exakt lika då???
Blir alla husen pulver???

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest371

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #66 skrivet: 2006-12-11, 20:49:53 »
Varför utreds detta våldsbrott först av FEMA sen av NIST och inte av NYPD eller FBI?

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #67 skrivet: 2006-12-11, 20:50:15 »
strunt samma.....jag skulle verkligen bara vilja ha svar på en sak...
Låt oss fantisera lite.....
Vi har 3 stycke stora hus.....
2 av husen krockar med 2st jumbojets...
1 hus blir..skadat av det som faller från ett av de två andra husen...

Samtliga hus rasar på exakt samma vis......????????

Bara en tanke....fäll 3 andra hus...utan att spränga dom...dvs gör att dom typ försvagas så dom faller....faller dom exakt lika då???
Blir alla husen pulver???

DD

:hm men WTC 1 och 2 rasade väl inte på exakt samma sätt ? Det ena tippade över lite å ena hållet på slutet när det föll , och det andra rasade ihop som ett teleskop ?

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #68 skrivet: 2006-12-11, 20:57:46 »
inget av husen "tippade"....det var toppen på det ena huset som...kom lite efter...men det vara bara pulver kvar av det oxå....!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #69 skrivet: 2006-12-11, 21:02:09 »
Varför utreds detta våldsbrott först av FEMA sen av NIST och inte av NYPD eller FBI?

Angående FEMA:

Citera
While the steel was being removed from the site of the three largest and most mysterious structural failures in history, even the team FEMA had assembled to investigate the failures -- the Building Performance Assessment Team (BPAT) -- was denied access to the evidence.
The Science Committee of the House of Representatives later identified several aspects of the FEMA-controlled operation that prevented the conduct of an adquate investigation:

* The BPAT did not control the steel. "The lack of authority of investigators to impound pieces of steel for investigation before they were recycled led to the loss of important pieces of evidence."

* FEMA required BPAT members to sign confidentiality agreements that "frustrated the efforts of independent researchers to understand the collapse."

* The BPAT was not granted access to "pertinent building documents."

* "The BPAT team does not plan, nor does it have sufficient funding, to fully analyze the structural data it collected to determine the reasons for the collapse of the WTC buildings."

Källa: http://911research.wtc7.net/wtc/groundzero/restrictions.html (bland annat)

Varför fraktades det som återstod av stålbalkarna bort för destruktion (länk), innan det hade undersökts?


Personligen anser jag att man kan tycka vad man vill om de teorier som lagts fram i bland annat filmerna i första posten, men att den officiella historien om flygkaparna skulle stämma ter sig bara mer och mer löjeväckande i mina ögon.

Läs även denna sida:

http://911research.wtc7.net/post911/attacks/individuals.html

Speciellt "Assassinations" är intressant.
« Senast ändrad: 2006-12-11, 21:18:25 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #70 skrivet: 2006-12-11, 23:16:13 »
Ännu en bra film. Vet inte om denna kanske visats på TV?

9/11 Press For Truth

Inte konspiratorisk på samma sätt som ex. loosechange-filmen, men med en hel del tänkvärt.

Några av alla de frågor som dök:

* Varför gick inte ett enda militärt plan gick upp för att undersöka planen?

* Varför sitter Bush kvar i mer än sju minuter i klassrummet, efter att ha informerats om attackerna? Standardprocedur är att presidenten så fort som möjligt ska evakueras till en säker plats.

* Band med inspelningar från SOS, samt över 500 intervjuer från brandmän hemlighålls från allmänheten. Varför?

* Varför motsätter sig Vita Huset en oberoende utredning?

* När denna sk oberoende utredning till slut kom igång, varför sattes endast tre miljoner dollar (höjdes senare till 14 miljoner dollar) undan till den, när över 100 miljoner dollar användes i utredningen kring Bill Clintons sexskandaler? Dessutom, varför fick de så lite tid?

* Varför kan inte presidenten och expresidenten svara på frågor under ed?

Sen reflekterar jag över att det återigen i denna film tas upp att aldrig tidigare (eller senare) har eld fått stålbyggnader av den här typen att rasa. Notera även i filmen WTC 7's position i förhållande till WTC 1 & 2!

Ännu mer att se angående explosionerna i WTC, och det här är verkligen ingen film ni vill missa: http://video.google.com/videoplay?docid=1951610169657809939&q=911

Notera vad som sägs i denna film:

"It's normally a federal offense to remove anything from a crimescene, the steel was quickly loaded onto trucks"
(med reservation för min engelska!)

Bland annat David Ray Griffin har verkligen mycket intressanta saker berätta. Tror ni, efter att ha sett denna, fortfarande att det är brand som får tornen att rasa?

"The towers were designed to withstand aircraft collisions, even multiple collisions"


(Och för massor av fler filmer, så är det bara att söka på "911" på google video)
« Senast ändrad: 2006-12-12, 00:09:39 by DeadHead »

guest470

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #71 skrivet: 2006-12-12, 00:21:39 »
Ähum gossar. Världens största dårhus utan tak, som jag brukar säga.
Dock skulle jag vilja åka dit på besök någon gång. Har ni aldrig funderat på varför konspiratoriska teorier bara kommer från det landet?
Jag har aldrig hört talas om liknande från andra länder. Detta landet måste ha de mest luriga regeringar som försöker blåsa sitt folk hela tiden.  :innocent  Regeringen mörkar att man har utomjordingar på en hemlig bas, "bildbevis" finns minsann, människan har aldrig varit på månen "bildbevis" finns minsann, tornen exploderar, men inte pga av flygplanen, "bildbevis" finns minsann.  ;)

För ett tag sedan så fanns en hemsida samt ett reportage där man ville kolla folks konspirations känslighet, man bevisade med "bildbevis" att fotbolls vm aldrig spelades i Sverige, utan i en öken utanför LA.   :lol  Folk gick på det efter kragnummer, även om många blev förbannade, "min morfar var fan där alltså, skulle han ljuga då? Dra åt h.....e."  Om man letar ordentligt så kan man sätta ihop en sådan sörja så att man med "bildbevis" kan visa att solen är svart.

Visst kan man sätta griller i huvudet på många, men jag tror inte ett ögonblick på "bildbevisen", sen låter det som explosioner när stålbalkar knäcks, det e fakta, men jag orkar inte involvera mej i konspiratoriska utsvävningar.

Ha de gott göbbar.  :moose

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #72 skrivet: 2006-12-12, 00:27:46 »
Tjena Hamil!

Long time no see!

Tja, ta gärna en titt på den sista filmen jag skriver om i inlägget ovan, och delge din uppfattning efter det! :)

Ha det!

guest1327

  • Gäst
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #73 skrivet: 2006-12-12, 09:32:41 »
Jag måste inflika att INGENSANS tas det upp hur MYCKET ett sådant flygplan väger. Och naturligtvis klarar inte dessa stålbalkar av VIKTEN i kombination med värmen som gör stålet mjukare. Sen rasar ju våningsplan efter våningsplan och allt blir tyngre hela tiden. Det brakar och smäller nog ganska högt när ett våningsplan rasar, tillslut finns det ingen hejd på det hela, och allt brakar ihop innifrån.

Sen har vi farten av flygplanet som nog måste sett till att tornen körkte sig rejält vid smällen åtminstånde svajade de till rejält. Farten var ju inte heller som vid en vanlig inflygning till en flyplats utan var betydligt högre.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: 9/11 - Ni bör se detta
« Svar #74 skrivet: 2006-12-12, 15:43:52 »
Jag måste inflika att INGENSANS tas det upp hur MYCKET ett sådant flygplan väger. Och naturligtvis klarar inte dessa stålbalkar av VIKTEN i kombination med värmen som gör stålet mjukare.

Fel, fel, fel. Tornen var byggda för att klara att träffas av ett eller flera plan av storlek Boeing 707, det är dokumenterade fakta. En skyddande yttre stålbarriär runtom hela huset, och 47 stålpelare i kärnan.

Det är också fakta, att om det skulle gått till som de säger i den officiella rapporten, så är det första gången i världshistorien som byggnader av denna typ kollapsar på grund av brand. Det har alltså inte hänt varken före eller senare, trots betydligt våldsammare bränder.

Om det mot förmodan skulle ha varit planen i kombination med branden som fått byggnaderna att rasa, hur förklarar du det plötsliga upphävandet av naturlagarna, då tornen rasar i en hastighet av fritt fall, dvs våningarna under bromsade inte upp förloppet ens bråkdelar av en sekund? Tror du verkligen att tornen var så dåligt konstruerade?

Dina teorier stämmer inte Ragge, och ytterligare ett bevis på det är att det inte kraschade något plan i WTC 7, och ändå rasar det av en liten, begränsad brand enligt den officiella förklaringen. Samtliga byggnader rasar precis enligt samma mönster som en kontrollerad sprängning.

Jag hänvisar till filmen i min post ovan, den kanske mest intressanta av de jag tipsat om hittills. Se den, och se om du fortfarande håller fast vid ditt synsätt.

Det finns så otroligt många omständigheter och händelser kring 11:e september, att det för min del numera är helt uteslutet att någonsin kunna tro på den officiella förklaringen, och det förvånar mig att någon gör det, trots all information som finns att tillgå.
« Senast ändrad: 2006-12-12, 19:28:18 by DeadHead »

 

Senaste inlägg